با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
ارزیابی عملکرد مراکزنگهداری نوجوانان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور با روش AHP و ARAS (مورد مطالعه: استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی)

حسن فراتی؛ علی اکبر جوکار؛ لیلا هراتی

دوره 8، شماره 2 (پیاپی 30) ، فروردین 1399، ، صفحه 113-128

https://doi.org/10.30473/ipom.2020.42806.3355

چکیده
  هدف پژوهش ارزیابی عملکرد مراکز نگداری نوجوانان بالای 13 سال در استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مدیران و کارشناسان مجرب مراکز نگهداری نوجوانان در استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی برای اولویت بندی شاخص های ارزیابی ...  بیشتر

شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های سرمایة فکری با هدف بهبود عملکرد شرکت

میرزاحسن حسینی؛ علی‌اکبر جوکار؛ الهام کشاورز؛ موسی خادمی

دوره 7، شماره 3 (پیاپی 27) ، تیر 1398، ، صفحه 77-90

https://doi.org/10.30473/ipom.2018.5173

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و رتبه‌بندی سرمایة فکری است که به بهبود عملکرد شرکت کمک می‌کند. پس از طراحی و توزیع پرسشنامه میان متخصصان صنعت فنر، اولویت و اهمیت هریک از این عوامل با استفاده از روش‌های FuzzyTOPSIS, FAHP،Vikor، ELECTRE مورد ارزیابی قرار گرفت. با توجه به اینکه نتایج حاصل از اجرای روش‌های فوق در مواردی با یکدیگر هم‌خوانی نداشت، برای رسیدن ...  بیشتر

مدیریت دولتی
بررسی رابطه بین تفکراستراتژیک مدیران با سکون‌زدگی شغلی کارکنان در اداره‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

علی اکبر جوکار؛ محمدتقی امینی؛ صادق صادقی

دوره 6، شماره 2 (پیاپی 22) ، فروردین 1397، ، صفحه 137-148

چکیده
  در این تحقیق به بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک مدیران با سکون زدگی شغلی کارکنان در اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری پرداخته می‌شود. در پژوهش حاضر از روش همبستگی و از نوع توصیفی استفاده‌شده است. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 200 نفر که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت بررسی فرضیه‌ها از آزمون پیرسون و ...  بیشتر

طراحی مدل سازمان مشتری گرا: مورد مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران

میرزا حسن حسینی؛ علی اکبر جوکار؛ اوژن کریمی؛ محسن شهیدی

دوره 1، شماره 4 (پیاپی 4) ، آبان 1392، ، صفحه 79-91

چکیده
  امروزه تاکید سازمان ها بر مشتری گرایی و تلاش برای نهادینه سازی این نوع نگاه در سازمان باعث شکل گیری چهره جدیدی از سازمان ها تحت عنوان سازمان های مشتری گرا شده است. سازمان مشتری گرا سازمانی است که به دنبال حداکثر سازی رضایت مشتریان از طریق ارائه کالاها و خدمات مناسب و بهبود روابط با آنان است. مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مشخص نماید ...  بیشتر