مدیریت عمومی
حافظ ملاعباسی؛ حجت وحدتی؛ رضا سپهوند؛ محمودرضا اسماعیلی
دوره 5، شماره 4 (پیاپی 20) ، آبان 1396، ، صفحه 31-38
چکیده
در دنیای رقابتی امروز کارکنان با بازدهی بالا، بزرگترین مزیت رقابتی برای سازمانها بهحساب میآیند پارانویا ازجمله پدیدههایی است که مانع تحقق این موضوع برای سازمانها میباشد. پارانویا یک اصطلاح روانشناختی، روانپزشکی است که دلالت برآشفتگی فکری افراد دارد که دربرگیرنده موضوعاتی ازجمله بدبینی، حسادت، خودبزرگبینی یا گزند ...
بیشتر
در دنیای رقابتی امروز کارکنان با بازدهی بالا، بزرگترین مزیت رقابتی برای سازمانها بهحساب میآیند پارانویا ازجمله پدیدههایی است که مانع تحقق این موضوع برای سازمانها میباشد. پارانویا یک اصطلاح روانشناختی، روانپزشکی است که دلالت برآشفتگی فکری افراد دارد که دربرگیرنده موضوعاتی ازجمله بدبینی، حسادت، خودبزرگبینی یا گزند و آسیب است. پارانویای سازمانی مسائلی را مطرح میکند که از بهرهوری کارکنان میکاهد بنابراین این تحقیق با هدف دستیابی به الگویی از علل پارانویای سازمانی با استفاده از نظریه داده بنیاد که از روشهای کیفی بهحساب میآید انجامشده است که بر اساس این نظریه، ابتدا مصاحبهها انجام گرفت و سپس در مرحله کدگذاری باز عوامل پارانویا سازمانی استخراج شد که این عوامل دربرگیرنده عوامل فردی (روانی و فیزیولوژیک)، عوامل سازمانی(محیط سازمانی، ادراک بیعدالتی و فرایندهای سازمانی) و عوامل محیطی(تغییرات محیطی) است.
اصغر مشبکی اصفهانی؛ حجت وحدتی؛ سید هادی موسوی نژاد
دوره 1، شماره 4 (پیاپی 4) ، آبان 1392، ، صفحه 49-60
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال افزایش سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی است این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ کارکنان اداری شرکت مخابرات استان قزوین است که 500 نفر میباشند و 123 کارمند به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدهاند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری ...
بیشتر
پژوهش حاضر به دنبال افزایش سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی است این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ کارکنان اداری شرکت مخابرات استان قزوین است که 500 نفر میباشند و 123 کارمند به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدهاند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری دادهها، پرسشنامه میباشد. برای مطالعه پایایی ابزار پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی محتوا و سازه استفاده شده است. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تایید کلیه فرضیه های پژوهش اعم از تاثیر مثبت و معنادار هوش هیجانی بر چابکی سازمان با ضریب 55/0، هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ضریب 46/0 و چابکی سازمان بر رضایت شغلی با ضریب 43/0 می باشد.