با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
پایش حصار شیشه‌ای اطلاعات بر بدبینی سازمانی

مسرت آیت؛ علیرضا زارع

دوره 10، شماره 1 (پیاپی 37) ، دی 1400، ، صفحه 125-138

https://doi.org/10.30473/ipom.2021.58916.4380

چکیده
  امروزه با پیشرفت علم و فناوری مدیران با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه هستند که خواسته یا ناخواسته با پالایش و انتخاب دسته‌ای از اطلاعات، خود را در حصار شیشه‌ای اطلاعات محصور می­نمایند. این امر موجبات عدم اطمینان و بدبینی کارمندان نسبت به آنان را فراهم می­آورد. هدف از پژوهش حاضر نقش پایش حصار شیشه‌ای اطلاعات مدیریت بر بدبینی سازمانی ...  بیشتر

ارتباط‌یابی نقش عوامل سازمانی بی‌عدالتی و بدبینی در طفره‌روی مجازی کارکنان دانشگاهی با شبکه عصبی مصنوعی

ابراهیم آریانی قیزقاپان؛ عادل زاهد بابلان؛ علی خالق خواه؛ مهدی معینی کیا

دوره 8، شماره 4 (پیاپی 32) ، آبان 1399، ، صفحه 145-158

https://doi.org/10.30473/ipom.2020.54521.4170

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارتباط­یابی نقش عوامل بی‌عدالتی سازمانی و بدبینی سازمانی در طفره­روی مجازی انجام گرفت. این پژوهش از نظر راهبرد اصلی، کمی و از نظر تکنیک تحلیلی، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل تمامی کارکنان ستادی دانشگاه­های جامع وابسته به وزارت علوم در چهار سطح طراز عملکرد بین‌المللی، ملی، منطقه­ای و محلی ...  بیشتر

مدیریت دولتی
بدبینی سازمانی و انگیزة خدمت عمومی: تبیین نقش تعدیل‌گر برداشت کارکنان از سیاست سازمان و ابهام هدف سازمانی

حسن دانایی‌فرد؛ جلیل دلخواه؛ راضیه قنبری

دوره 7، شماره 1 (پیاپی 25) ، دی 1397، ، صفحه 11-26

https://doi.org/10.30473/ipom.2018.39357.3108

چکیده
  مدیریت انگیزة خدمت عمومی در کارکنان سازمان‌های دولتی بزرگ‌ترین چالش مدیران بخش دولتی امروزی است زیرا فلسفه وجودی مدیریت دولتی خدمت به آحاد شهروندان در پرتو وجود کارکنان دارای انگیزة خدمت عمومی بالا است. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بدبینی سازمانی بر انگیزه خدمت عمومی، به تبیین نقش برداشت از سیاست سازمانی و ابهام ...  بیشتر

مدل‌یابیِ ساختاری- تفسیری از عوامل مؤثر بر بدبینیِ سازمانی

حسین بلوچی؛ عباسعلی رستگار

دوره 3، شماره 3 (پیاپی 11) ، شهریور 1394، ، صفحه 71-91

چکیده
  بدبینی سازمانی یکی از مهم‌ترین پدیده‌های قرن حاضر در مشکلات سازمانی است. عوامل زیادی در پیدایش این بدبینی در سازمان مؤثرند.پژوهش‌های فراوانی درزمینه بدبینی سازمانی و عوامل مؤثر بر آن انجام شده است، اما تاکنون پژوهش جامعی که در بر گیرندۀ کل این عوامل و شناسایی ارتباط بین آنها باشد، ارائه نشده است. هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل ...  بیشتر