با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
طراحی الگوی نقش‌های وزرا با روش فراترکیب

سید محمدرضا سیدی؛ حسن دانایی‌فرد؛ اسدالله گنجعلی؛ احمدعلی خائف الهی

دوره 8، شماره 3 (پیاپی 31) ، تیر 1399، ، صفحه 51-68

https://doi.org/10.30473/ipom.2020.49743.3884

چکیده
  نقش، رفتاری است که با توجه به موقعیت و پایگاه اجتماعی، از افراد انتظار می‌رود. اهمیت نقش‌های وزرا بر کسی پوشیده نیست. وزرا -در قله سیاست و مدیریت- مدیران سازمان‌های بزرگی به نام وزارتخانه‌ها هستند که کوچک‌ترین تصمیمات آن‌ها می‌تواند آثار بزرگی داشته باشد؛ لذا فقدان الگوی نقش‌ها برای آن‌ها، نه‌تنها آن‌ها را از عملکرد بهینه، ...  بیشتر

مدیریت دولتی
طراحی مدل سازمان جهادی

مهدی حسینی؛ علیرضا موغلی؛ محمدعلی سرلک؛ غلامحسین دلجو

دوره 4، شماره 3 (پیاپی 15) ، تیر 1395، ، صفحه 13-28

چکیده
  در راستای ضرورت طراحی مدل های بومی در حوزه علوم انسانی و به خصوص حوزه مدیریت و سازمان، هدف پژوهش حاضر طراحی مدل سازمان جهادی به عنوان مدلی بومی می باشد. به منظور دستیابی به این هدف، مدل سازمان جهادی از طریق اجرای سه مرحله طراحی شده است، طوری که در مرحله اول، از طریق مطالعه و مرور ادبیات و پیشینه مرتبط با مفهوم سازمان جهادی، شاخص های ...  بیشتر

طراحی مدل سازمان مشتری گرا: مورد مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران

میرزا حسن حسینی؛ علی اکبر جوکار؛ اوژن کریمی؛ محسن شهیدی

دوره 1، شماره 4 (پیاپی 4) ، آبان 1392، ، صفحه 79-91

چکیده
  امروزه تاکید سازمان ها بر مشتری گرایی و تلاش برای نهادینه سازی این نوع نگاه در سازمان باعث شکل گیری چهره جدیدی از سازمان ها تحت عنوان سازمان های مشتری گرا شده است. سازمان مشتری گرا سازمانی است که به دنبال حداکثر سازی رضایت مشتریان از طریق ارائه کالاها و خدمات مناسب و بهبود روابط با آنان است. مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مشخص نماید ...  بیشتر