با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
مدیریت دولتی
تبیین اثر میانجی توانمندسازی در رابطه بین رهبری تحول‌‌آفرین و رضایتمندی شغلی کارکنان در شرکت ایران‌‌ خودرو دیزل

منیژه احمدی؛ سعید عبدالملکی؛ منصور آقاخانی

دوره 11، شماره2 (پیاپی 42) ، خرداد 1402، ، صفحه 97-116

https://doi.org/10.30473/ipom.2023.66193.4730

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تبیین اثر میانجی توانمندسازی در رابطه بین رهبری تحول‌‌آفرین و رضایتمندی کارکنان در شرکت ایران‌‌خودرو دیزل است. روش پژوهش کمی و از حیث هدف؛ کاربردی، از نظر ماهیت؛ توصیفی- پیمایشی و از نظر نحوه اجرا؛ از نوع همبستگی و تحلیل مسیر است. جامعه آماری شامل کلیه سرپرستان خط تولید شرکت ایران خودرو دیزل به تعداد 105 نفر است که به ...  بیشتر

بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر وفاداری مشتریان با تأکید بر نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت بانکداری

سعید جعفری نیا؛ رسول درویشون نژاد

دوره 2، شماره 2 (پیاپی 6) ، فروردین 1393، ، صفحه 51-65

چکیده
  پژوهش حاضر، در تلاش برای بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر وفاداری مشتریان با تأکید بر نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت بانکداری بوده است. روش این تحقیق از نوع توصیفی و ازنظر هدف کاربردی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان و کارکنان 53 شعبه بانک ملی ایران در شهرستان اهواز تشکیل داده­اند. برای گردآوری داده­ها ...  بیشتر

مطالعه و مقایسة رویکرد اجتماع‌محور مدیریت بحران در کشورهای منتخب
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، ، صفحه 52-37

چکیده
  از جمله تهدیدهای بالقوّه‌ای که همواره سلامتی و دارایی افراد جامعه را مورد هدف قرار داده، وقوع حوادث و بلایای طبیعی است. این امر، لزوم توجه ویژة انواع ساختارهای دولتی و حکومتی را به نحوة طراحی و پیاده‌سازی نظامهای مدیریت بحران نمایان می‌کند. فراگرد مدیریت بحران در ایران دارای نوسانات فراوانی بوده است و دستیابی به یک نظام مدیریت ...  بیشتر