مدیریت عمومی
سید عباس مرادی شیرازی؛ مرجان فیاضی؛ علی حیدری؛ محمدعلی بابایی زکلیکی
چکیده
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری ...
بیشتر
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- اکتشافی به شمار میرود و رویکرد آن، استقرایی بود. به منظور گردآوری دادهها، استراتژی تحقیق قوم نگاری و جهت تجزیه و تحلیل دادهها، تکنیک تحلیل تم و نرمافزار MAXQDA مورد استفاده قرار گرفتند. جامعه تحقیق، شرکتهای دانشبنیان و میدان مطالعه برای پیادهسازی استراتژی قومنگاری نیز، شرکت دانش بنیان آسان پرداخت به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت بود. پس از تحلیل دادهها، 198 کد، 12 تم فرعی و 3 تم اصلی (مسئلهیابی و بسترسازی، طرحریزی و فراهمسازی و آگاهیبخشی و آمادهسازی) به عنوان پیشایندهای فرایند مربیگری شناسایی شدند. در نهایت با توجه به نتایج، پژوهشهایی با موضوعات مختلف برای مطالعات آتی پیشنهاد شد.
اداره امور عمومی
آسیه دهقانی باغی؛ بهروز رضایی منش؛ محبوبه رشیدی
دوره 6، شماره 3 (پیاپی 23) ، تیر 1397، ، صفحه 33-48
چکیده
ضرب المثل در گستره ادبیات از نقش و جایگاه والایی برخوردار است؛ به طوری که ارزش و اهمیت علمی و تاریخی آن از کتیبه ها و سنگ نوشته ها کمتر نیست. در زندگی تمامی اقشار جامعه، اعم از عامی، تحصیلکرده، کارکرد ضرب المثل بسان آینه است که ویزگی های فرهنگی و اجتماعی یک جامعه و سازمان را به ببینده می نمایاند. بسا ضرب المثلی کار ساعت ها سخن گفتن، دلیل ...
بیشتر
ضرب المثل در گستره ادبیات از نقش و جایگاه والایی برخوردار است؛ به طوری که ارزش و اهمیت علمی و تاریخی آن از کتیبه ها و سنگ نوشته ها کمتر نیست. در زندگی تمامی اقشار جامعه، اعم از عامی، تحصیلکرده، کارکرد ضرب المثل بسان آینه است که ویزگی های فرهنگی و اجتماعی یک جامعه و سازمان را به ببینده می نمایاند. بسا ضرب المثلی کار ساعت ها سخن گفتن، دلیل آوردن و استدلال کردن و بحث کردن را انجام داده است. ضرب المثل ها پنجره ای به سوی فرهنگ هستند. این تحقیق به بررسی مولفه های فرهنگ سازمانی در ایران از منظر ضرب المثل های فارسی می پردازد. روش تحقیق کیفی می باشد. جامعه ی آماری شامل 12000 ضرب المثل فارسی است که 1200 ضرب المثل به صورت تصادفی به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از فن تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج نشان داد که ضرب المثل های فارسی توان تبیین مولفه های فرهنگ سازمانی در ایران را دارند. بدین معنی که ضرب المثل ها نشان می دهند که فرهنگ سازمانی ایرانی دارای ویژگی هایی مانند فرد گردایی، فاصله قدرت زیاد، دوری از تضاد، مرد سالاری، است.