دوره 12 (1402-1403)
دوره 11 (1402-1401)
دوره 10 (1401-1400)
دوره 9 (1400-1399)
دوره 8 (1399-1398)
دوره 7 (1398-1397)
دوره 6 (1397-1396)
دوره 5 (1396-1395)
دوره 4 (1395-1394)
دوره 3 (1394-1393)
دوره 2 (1393-1392)
دوره 1 (1392-1391)
کلیدواژهها = اعتماد عمومی
تعداد مقالات: 4
بوروکراسیهراسی و ادراک از تابآوری ملی
دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، فروردین 1398، ، صفحه 83-96
چکیده
علیرغم اهمیت ادراک شهروندان از عملکرد دولت، مطالعات اندکی دربارة ادراک و نگرش منفی به بخش دولتی انجام گرفته است. هدف این مقالۀ توصیفی ـ همبستگی، بررسی رابطة بوروکراسیهراسی و ادراک از تابآوری ملی است. به این منظور با پیمایش شهروندان از طریق پرسشنامه وجود پدیدۀ بوروکراسیهراسی و چگونگی ادراک از تابآوری ملی مطالعه و بررسی شد. ... بیشتربررسی رابطۀ میان تمرکززدایی اداری و حاکمیت عمومی با تأثیر دو متغیّر پاسخگویی و اعتماد عمومی
دوره 3، شماره 3 (پیاپی 11) ، شهریور 1394، ، صفحه 7-26
چکیده
ما در عصری زندگی میکنیم که تمرکزگرایی در ادارۀ کشورها به عنوان مسبب بسیاری از مشکلات شناخته میشود. در بسیاری از جوامع تعداد رو به رشدی از شهروندان و سیاستگذاران معتقدند که تمرکززدایی میتواند اجتماعشان را با ثباتتر، دموکراتیک و از نظر اقتصادی پیشرفته سازد. بنابراین، هدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ میان تمرکززدایی اداری و حاکمیت ... بیشترمطالعۀ نقش عدالت زبانی در ارتقای اعتماد عمومی و مشارکت عمومی شهروندان
دوره 2، شماره 4 (پیاپی 8) ، مهر 1393، ، صفحه 37-56
چکیده
عدالت زبانی یکی از مفاهیم نوظهور در حوزۀ عدالت اجتماعی و سازمانی است. این مفهوم بر رعایت عدالت در کاربرد زبان دلالت دارد؛ حالات متفاوت مکالمات تحقیرآمیز یا تملّقآمیز را نفی میکند؛ و بر ضرورت رعایت عدالت در کلیه ابرازات کلامی و زبانی تأکید مینماید. در واقع، وقتی که شهروندان حضور عدالت را در گفتار و کردار مدیران دولتی جامعه خویش ... بیشترتأثیر پاسخگویی عمومی بر بهبود اعتماد عمومی شهروندان
دوره 1، شماره 1 (پیاپی 1) ، دی 1391، ، صفحه 64-53