با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
به‌کارگیری استراتژی تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و اینترنت اشیاء جهت کسب مزیت رقابتی پایدار در سازمان‌های دولتی

جعفر آهنگران؛ یزدان شیرمحمدی؛ محمود کریمی

دوره 10، شماره 2 (پیاپی 38) ، فروردین 1401، ، صفحه 45-62

https://doi.org/10.30473/ipom.2022.62634.4532

چکیده
  هدف از این پژوهش، بررسی به‌کارگیری استراتژی تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و اینترنت اشیاء جهت کسب مزیت رقابتی پایدار در سازمان‌های دولتی با در نظر گرفتن قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ است. این مطالعه به صورت یک پژوهش میان رشته‌ا است که ضمن معرفی قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و اینترنت اشیاء، کیفیت داده را به‌عنوان ...  بیشتر

اداره امور عمومی
همراستایی بازاریابی الکترونیکی با استراتژی کلان سازمان‌های بازرگانی

محسن رضایی؛ علی رضا علی احمدی؛ میرزا حسن حسینی؛ محمدتقی امینی

دوره 8، شماره 2 (پیاپی 30) ، فروردین 1399، ، صفحه 39-54

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.47243.3688

چکیده
  هدف از این پژوهش تعیین عوامل مؤثر بر بازاریابی الکترونیکی سازمان­‌های بازرگانی جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت‌­های آن‌ها در فضای مجازی از طریق ارائه یک مدل علمی است که هم‌راستای استراتژی­های کلان (سطح بنگاه) سازمان باشد. این پژوهش به ‌دنبال پاسخ به این سؤال است که چگونه م‌‌ی‌­توان برنامه‌­های بازاریابی الکترونیکی مورد ...  بیشتر

مدیریت عمومی
شناسایی مؤلفه های مؤثر بر کارکرد سیاسی تفکر استراتژیک (استراتژی مشروعیت) با استفاده از تکنیک دیمتل

علی اصغر شیره پز آرانی؛ میرزا حسن حسینی؛ محمد محمودی میمند؛ محمدتقی امینی

دوره 6، شماره 2 (پیاپی 22) ، فروردین 1397، ، صفحه 59-78

چکیده
  محیط ائتلافی از سازمان هاست که از طریق فرایند غیرمطمئنی از چانه‌زنی و تعدیل متقابل خواسته‌های مربوط به خود به سمت تحقق اهداف متکثر خود حرکت می‌کنند. چون یکی از مسایل استراتژیک سازمان، قدرت سازمان ها و گروه هایی است که توان تحمیل محدودیت هایی بر سازمان دارند، تفکر استراتژیک نه تنها باید سیستمی از استراتژی برای دستیابی به مزیت رقابتی ...  بیشتر