با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
ارائه الگوی جبران خدمات استراتژیک مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی رویکرد تحلیل تم

سعید جعفری‌نیا؛ اکبر حسن‌پور؛ یوسف وکیلی؛ جواد کیوانفر

دوره 8، شماره 4 (پیاپی 32) ، آبان 1399، ، صفحه 105-124

https://doi.org/10.30473/ipom.2020.53579.4118

چکیده
  در سال­های اخیر مقوله طراحی الگوی جبران خدمات مدیران و کارکنان سازمان‌ها، یکی از مباحث حساس، پیچیده و چالش‌برانگیز در حوزة مدیریت منابع انسانی هست. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های جبران خدمات استراتژیک در سطح مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی بود که با رویکرد کیفی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش ...  بیشتر

مدیریت دولتی
تحلیل ارتباط رهبری معنوی و عملکرد با نقش میانجی هویت سازمانی در سازمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی

حسین عباسی اسفنجانی؛ موسی برزگر ولیلو

دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، فروردین 1398، ، صفحه 97-114

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.41595.3272

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تحلیل اثرگذاری رهبری معنوی بر عملکرد سازمانی از طریق هویت سازمانی انجام شده است. با مرور ادبیات تحقیق 26 مؤلفه رهبری معنوی و 18 مؤلفه هویت سازمانی به‌عنوان عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی شناسایی و چارچوب مفهومی تحقیق طراحی شد. از طریق مطالعه پیمایشی و با رجوع به نمونة آماری 265 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی ...  بیشتر

مدیریت عمومی
طراحی الگویی از پیشایندهای بی‌ملاحظگی کارمند نسبت به مشتری در سازمان تأمین اجتماعی

حمید عبودی؛ سید محسن علامه

دوره 5، شماره 4 (پیاپی 20) ، آبان 1396، ، صفحه 67-80

چکیده
  پژوهش حاضر به‌دنبال طراحی الگویی از پیشایندهای بی‌ملاحظگی کارمند به مشتری در سازمان تأمین اجتماعی است. در این مطالعه، با استفاده از روش کیفی از طریق انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 42 تن از مدیران و سرپرستان سازمان تأمین اجتماعی در سطح 6 کلان‌شهر کشور و تحلیل داده‌ها به روش تحلیل مضمون، پیشایندهای بی‌ملاحظگی کارمند به مشتری  ...  بیشتر