@article { author = {Boodlaei, Hasan and Alvani, Seyyed Mehdi and Aarabi, Seyyed Mohammad and Vaezi, Reza}, title = {Phenomenological Study of the Essence of General Entrepreneurship}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {7-28}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {Social entrepreneurship is critical to "facilitate change" in the public sector and understand the particular social issues.However, due to the domination of public understanding of economic theories of entrepreneurship is difficult. This Study was to explore and describe the lived experiences of 3 grassroots social entrepreneurs  Until to achieved by describing the phenomenological essence of 3 grassroots social entrepreneurs. For this purpose, after emerging experiences created by the researcher, the common thread with text descriptions of specific experiences entrepreneurs in the study were cited. Clustered in eight narrative themes (entrepreneurial competencies, entrepreneurial spirit, structural factors, environmental factors, narrative relating to the detection, evaluation and exploitation of entrepreneurial opportunities, and ultimately the narrative effects) was formed. Finally, to achieve the essence of the phenomenon of entrepreneurship, text descriptions of coherent structures in general were combined with a total of eight classes of horizons within the context of the three concepts are organized. This is the essence of public speaking entrepreneur entrepreneurs entrepreneurship phenomenon of people as human factors, actions, activities and behaviors (the first: entrepreneurial actions) in order to target a specific outcome (the third and the consequences of Activities) and by a set of competencies and activities sponsored by the spirit of enterprise, the environment does nothing (the second entrepreneurial enablers) to fulfill. This could potentially lead to the creation of the research field of social entrepreneurship is to reduce the non-cumulative nature of recent research in the field of social entrepreneurship, lead}, keywords = {general entrepreneurship,Phenomenology,empowerments,effects of public entrepreneurship}, title_fa = {مطالعۀ پدیدارشناختی جوهر کارآفرینی عمومی}, abstract_fa = {کارآفرینی اجتماعی امری حیاتی در «تسهیل تغییرات» در بخش عمومی و درک مسائل خاص اجتماعی است.اما فهم از کارآفرینی عمومی به خاطر تسلط نظریات اقتصادی، دشوار است.پژوهش حاضر به اکتشاف و توصیف تجارب زیسته کارآفرینی عمومی پرداخته تا از این طریق به توصیف پدیدارشناختی جوهرۀ کارآفرینی عمومی نایل شود.برای این منظور، پس از آنکه تجربیات در حال ظهور توسط پژوهشگر خلق شدند، هر موضوع مشترک با توصیفات متنی خاصی از تجربیات کارآفرینان شرکت‌کننده در تحقیق، مورد استناد قرار گرفتند. خوشه‌بندی تم‌ها در هشت روایت(شایستگی‌های کارآفرینانه، روح کارآفرینانه، عوامل ساختاری، عوامل محیطی، روایت مربوط به اقدامات تشخیص، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت و در نهایت، روایت آثار و پیامدهای اقدامات کارآفرینانه) شکل گرفت.در انتها برای دستیابی به جوهرۀ پدیدۀ کارآفرینی، توصیفات منسجم متنی با سازه‌های عام تلفیق شدند.مجموع هشت طبقه از افقهای مربوط به متن، در درون ساختار سه مفهومی سازماندهی شده‌اند. جوهرۀ کلی کارآفرینی عمومی به این صورت است که کارآفرین عمومی به عنوان عامل انسانی پدیدۀ کارآفرینی، مجموعه اقدامات، فعالیتها و رفتارهایی(مفهوم نخست: اقدامات کارآفرینانه) را در جهت هدف و نتیجه‌ای مشخص(مفهوم سوم: آثار و پیامد فعالیت) و بر اساس مجموعه‌ای از شایستگی‌ها و روح حاکم بر فعالیت و با حمایت عوامل سازمانی، محیطی خاصی انجام می‌دهد(مفهوم دوم: توانمندسازهای کارآفرینی) به انجام می‌رسانند. پژوهش حاضر به شکل بالقوّه می‌تواند منجر به خلق قلمرو پژوهشی برای کارآفرینی اجتماعی شود که به کاهش ماهیت غیر تجمعی پژوهشهای اخیر در حوزۀ کارآفرینی اجتماعی، منجر شود.}, keywords_fa = {کارآفرینی عمومی,پدیدارشناسی,توانمندسازها,آثار و پیامدهای کارآفرینی عمومی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1144.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1144_1a70c9fa0d838e9c9931744bf8f05b66.pdf} } @article { author = {Sarlak, Mohammad Ali and Abolhasani, Asghar and Rasooli, Reza and Rezaei Limahi, Siroos}, title = {Investigating the Effective Factors on the Creation of Team- oriented in Iranian Government Agencies}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {29-48}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {This study examines the effective factors on the creation of team- orientedin Iranian Government Agencies. Team- oriented issue is one of the main issues is the latest in the field of organizational behavior. Meet requirements in the modern era has led organizations to create and offer new, innovative and needs facing their superiority to engage with the lowest cost and the greatest benefit. One way of reducing the cost of the bed, relying on the ability to issue new team and achieve team-oriented. In the team-oriented atmosphere, deep believe creativity and innovation are evident,team environment like the greenhouses for growing creative ideas. Creation of team-oriented space on the concept of radical changes in the structure and processes, support systems and corporate culture and ultimately the behavior of members of the organization. The research method in terms of research directions, basic - applied research from the standpoint of philosophy, positivism, from the perspective of the research approach, deductive, inductive, from the point of view of research strategies; the concept is grounded}, keywords = {Organizational Behavior,team-oriented,Insurance Industry,Value,culture}, title_fa = {بررسی عوامل موثر بر ایجاد تیم‌محوری در سازمان های دولتی ایران مطالعه موردی: صنعت بیمه جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر ایجاد تیم­محوری در صنعت بیمه کشور پرداخته است. موضوع تیم­محوری یکی از اصلی­ترین و جدیدترین مباحث مطرح در حوزه مطالعات رفتار سازمانی می­باشد.الزامات پاسخگویی در عصر جدید سازمان ها را برآن داشته تا با خلق و ارائه روش های نوین ،خلاقانه و برتر خویش به نیازهای فرا روی با کمترین هزینه و بیشترین منفعت مبادرت نمایند.یکی از راه های بستر سازی کاهش هزینه های سازمان اتکاء به توانایی تیم و مقوله ی جدید دست یابی به تیم­محوری است.در فضای تیم محور باور عمیق به خلاقیت و نوآوری مشهود است،محیط تیم ها بسان گلخانه هایی برای پرورش اندیشه های خلاق هستند.ایجادفضای تیم­محور به مفهوم تغییرات رادیکال در ساختارو فرآیندها،در سیستم های پشتیبانی و در فرهنگ سازمانی و در نهایت بروز آن در رفتاراعضاء سازماناست.روش تحقیق حاضر از لحاظ جهت­گیری­های پژوهش؛ بنیادی-کاربردی، از نظرگاه فلسفه پژوهش؛اثبات­گرا،از دیدگاه رویکرد پژوهش؛ قیاسی ـ استقرایی، از نقطه­نظر راهبردهای تحقیق؛ به دنبال مفهوم­سازی بنیادی است}, keywords_fa = {رفتار سازمانی,تیم‌محوری,صنعت بیمه,ارزش‌,فرهنگ}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1145.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1145_d4cbeaabb8f3dd65b6d7a922b5fa73d6.pdf} } @article { author = {Moshabbaki Esfahani, Asghar and Vahdati, Hojjat and Moosavinejad, Seyyed Hadi}, title = {Improve the Level of Job Satisfaction using Emotional Intelligence and Organizational Agility}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {49-60}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {This study seeks to increase the level of job satisfaction using emotional intelligence and organizational agility. This research is descriptive survey field method has been implemented. Statistical society of this study, all administrative staff were Telecommunication Company of Qazvin Province that are 500 and 123 employees were selected as research sample. The instrument used for data collection, is questionnaire. To study the reliability and validity study, Cronbach's alpha of content and construct validity were used. In order to test the hypothesis of factor analysis and structural equation modeling was used. The results imply endorsement of all hypotheses, including the positive impact of emotional intelligence on organizational agility by a factor of 0.55, emotional intelligence on job satisfaction by a factor of 0.46, job satisfaction and organizational agility by a factor of 0.43.  }, keywords = {emotional intelligence,Organizational Agility,Job satisfaction,job attitude,organizational change}, title_fa = {ارتقاء سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به دنبال افزایش سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی است این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ کارکنان اداری شرکت مخابرات استان قزوین است که 500 نفر می‌باشند و 123 کارمند به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شده‌اند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده‌ها، پرسشنامه می‌باشد. برای مطالعه پایایی ابزار پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی محتوا و سازه استفاده شده است. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تایید کلیه فرضیه های پژوهش اعم از تاثیر مثبت و معنادار هوش هیجانی بر چابکی سازمان با ضریب 55/0،  هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ضریب 46/0 و چابکی سازمان بر رضایت شغلی با ضریب 43/0 می باشد.}, keywords_fa = {هوش هیجانی,چابکی سازمان,رضایت شغلی,نگرش شغلی,ﺗﻐﻴﻴﺮات سازمانی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1146.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1146_ddce79d8af956ada9b2ccad7399c7076.pdf} } @article { author = {Forootani, Zahra and Azar, Adel and Ahmadi, Seyyed ali Akbar and Asgari nejad, Monireh}, title = {Design and Define Self - development of Human Resources Model}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {61-78}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {The quick and dramatic improvements in science and technology, in the short term leads to the old job knowledge and skills. On the one hand, organizations are faced with increasing pressure to reduce financial costs and time along with the need for staff training programs. This has caused a lot of attention today towards self-development programs. The purpose of this research is to design and self-development model for human resources. This study is a descriptive survey of 949 nurses took part in it. Data were analyzed using path analysis method. The results showed that age, education level, Islam attitude, self-motivation and their effect on the willingness and self-development behavior; while organizational factors affect the strength of this relationship. It seems that managers and supervisors through clear and evident support from employees, providing time information, combined, resources and rewards can play a vital role in the field of learning and self-development of human resources.}, keywords = {human resource development,self-development,Learning}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل خودتوسعه‌ای منابع انسانی}, abstract_fa = {وقوع پیشرفتهای شگرف و سریع در زمینه‌های علمی و فنّاوری، در کوتاه‌مدت منجر به قدیمی شدن دانش و مهارت شغلی کارکنان می‌شود. از سویی، سازمانها با فشار فزاینده‌ای برای کاهش هزینه‌های مالی و زمانی همراه با نیاز به برنامه‌های آموزش کارکنان روبه‌رو هستند. این امر سبب شده که امروزه توجه زیادی به سوی برنامه‌های خودتوسعه‌ای صورت گیرد. هدف این پژوهش، طراحی و تبیین الگوی خودتوسعه‌ای منابع انسانی است. تحقیق حاضر، مطالعه‌ای توصیفی پیمایشی است که 949 نفر از پرستاران در آن شرکت کردند. داده‌ها به روش تحلیل مسیر، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که سن، سطح تحصیلات، نگرش اسلامی به کار، خودکارآمدی و انگیزش شغلی، بر تمایل و رفتار خودتوسعه‌ای اثرگذارند؛ در حالی که عوامل سازمانی شدت این رابطه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد مدیران و سرپرستان از طریق حمایت واضح و مشهود از کارکنان، فراهم کردن زمان، اطلاعات، همراهی، منابع و پاداش می‌توانند نقش حیاتی را در زمینة یادگیری و خودتوسعه‌ای منابع انسانی بازی کنند.}, keywords_fa = {توسعة منابع انسانی,خودتوسعه‌ای,یادگیری}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1147.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1147_f54dac6c1bd43e80da27b4a796bbb76d.pdf} } @article { author = {Hoseini, Mirza Hasan and Joker, Aliakbar and Karimi, Oozhan and Shahidi, Mohsen}, title = {Design Customer-oriented Organization Model: Case study: Active Brokerage Firms in Tehran Stock Exchange}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {79-91}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {Today, emphasis on customer-oriented organization and trying to institutionalize this approach has led the organization in shaping the new face of the organization as a customer-oriented organization. Customer-oriented organization is an organization that seeks to maximize customer satisfaction by providing appropriate goods and services and improve relationships with them. The main research question is to ascertain to brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange, its customer-oriented face to show to rely on what components and elements. In this context, and in response to that problem, the aim of this study is to take advantage of literature and refer to expert opinion, designed a model specifically to promote customer-oriented brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange. To achieve this goal through four rounds of the Delphi method was used. The results showed that brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange, to be able to show your face customer oriented, should be based on seven factors, which include: Rely on stakeholder value, advanced technology, flexible structure, staffing competent, Islamic values, clear objectives, and supportive corporate culture.  }, keywords = {Organization,customer-oriented organization,brokerage firms,Delphi Method,design model,Value}, title_fa = {طراحی مدل سازمان مشتری گرا: مورد مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {امروزه تاکید سازمان ها بر مشتری گرایی و تلاش برای نهادینه سازی این نوع نگاه در سازمان باعث شکل گیری چهره جدیدی از سازمان ها تحت عنوان سازمان های مشتری گرا شده است. سازمان مشتری گرا سازمانی است که به دنبال حداکثر سازی رضایت مشتریان از طریق ارائه کالاها و خدمات مناسب و بهبود روابط با آنان است. مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مشخص نماید برای اینکه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند باید بر چه اجزاء و ارکانی تکیه نمایند.در این راستا و جهت پاسخ به مساله یاد شده ، هدف تحقیق حاضر این است تا با بهره گیری از ادبیات تحقیق و رجوع به نظر خبرگان، مدلی را برای ارتقای مشتری گرایی شرکتهای کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران طراحی نماید. برای رسیدن به هدف یاد شده از روش دلفی طی چهار دور استفاده به عمل آمد. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، برای اینکه بتوانند چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند، باید بر هفت عامل که عبارتند از: ارزش های ذینفعان، فناوری پیشرفته، ساختار منعطف، نیروی انسانی شایسته، ارزش های اسلامی، اهداف مشخص، و فرهنگ سازمانی حمایت کننده ، تکیه کنند.}, keywords_fa = {سازمان,سازمان مشتری گرا,شرکت های کارگزاری,روش دلفی,طراحی مدل,ارزش}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1148.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1148_970890f90eacad826782503bca15e09d.pdf} } @article { author = {Rastgar, Abbas Ali and Davoodi, Seyyed Mehdi Moosavi and Fartash, Kiarash}, title = {Investigating the Effects of Job Involvement on Job Satisfaction and Turnover Intentions}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {93-114}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {  The aim of this study was to determine the relationship between job involvement, job satisfaction and turnover intentions 210 of 20 employees of branches of Mellat Bank in the city of Babol and Babolsar. According to Morgan table, the minimum sample size for this study, 136 people. The study was conducted using cluster sampling method and the 150 questionnaires distributed, 139 questionnaires were analyzed. The study was descriptive and standardized questionnaires were used to collect data. Data analysis was performed using structural equation modeling. The results show that the combination of job satisfaction, significant negative correlation with turnover intentions. Also, job involvement, there is a significant positive relationship with job satisfaction.}, keywords = {Job Involvement,Job satisfaction,turnover intentions}, title_fa = {بررسی تاثیر عجین شدن با شغل بر رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، تعیین رابطة بین عجین شدن با شغل، رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت 210 نفر از کارکنان20 شعبة بانک ملّت در دو شهر بابل و بابلسر است. طبق جدول کرجسی و مورگان، حداقل حجم نمونه برای انجام این پژوهش، 136 نفر است. این تحقیق با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انجام شده و از 150 پرسشنامة توزیع‌شده، 139 پرسشنامه مناسب تحلیل تشخیص داده شدند. این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد بهره گرفته شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از الگوی معادلات ساختاری صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که عجین شدن  و رضایت شغلی، رابطه‌ای منفی و معنادار با تمایل به ترک خدمت دارند. همچنین، عجین شدن با شغل، رابطة مثبت و معناداری با رضایت شغلی کارکنان دارد.}, keywords_fa = {عجین شدن شغلی,رضایت شغلی,تمایل به ترک خدمت}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1175.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1175_02cb11cfedf351b96fbdef79f3a4ef99.pdf} } @article { author = {Darvish, Hasan and Rasooli, Reza and Mobaraki, Hasan and Koolivand, Pirhosein}, title = {Assessment of Strategic Planning Model of Khatamolanbia Hospital}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {1}, number = {شماره 4 (پیاپی 4)}, pages = {116-134}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {Nowadays, organizations with the help of strategic planning seek to overcome environmental changes and turbulence and its orientation toward long-term goals to strengthen and stabilize. Khatamolanbia Hospital is one of the organizations in response to environmental changes systematic strategic planning model uses. The main research question aimed to identify practical activities in compliance with the above model is the hospital. In order to assess strategic planning of Khatamolanbia hospital, survey research method was used. For this purpose the sample of 103 managers and supervisors of the hospital according to Morgan used in this study were selected based on the 11 hypothesis was formulated, was at their disposal. Analyzing the responses were obtained with the help of PLS method, showed that the conceptual model of strategic planning Khatamolanbia Hospital in the operation of a high capacity to predict the behavior of the system, due to its planned objectives. In conclusion, given that the sum of hypotheses, three hypotheses were rejected, to manage Khatamolanbia Hospital was promoted to factors such as analysis of the external environment, emphasized the significance of hospital management and staff performance and feedback control and more emphasis should be given to them.}, keywords = {strategic planning model,assessment model,Strategy,Strategy Map,Khatamolanbia Hospital}, title_fa = {سنجش مدل برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)}, abstract_fa = {امروزه سازمان‌ها به مدد برنامه‌ریزی استراتژیک در پی آنند تا بر تغییرات و تلاطم محیطی غلبه نموده و جهت گیری خود به‌سمت اهداف بلندمدت را تحکیم و تثبیت نمایند. بیمارستان خاتم‌الانبیاء یکی از سازمان‌هایی است که به منظور پاسخ گویی به تغییرات محیطی از مدل مدون برنامه ریزی استراتژیک استفاده می نماید. مساله اصلی تحقیق حاضر مشخص نمودن میزان تطابق فعالیت های عملی این بیمارستان با مدل مذکوراست.به منظور سنجش مدل برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان خاتم از روش تحقیق پیمایشی استفاده به عمل آمد.به این منظور نمونه ای به حجم 103 نفر از مدیران و سرپرستان این بیمارستان بر اساس جدول مورگان انتخاب و پرسشنامه مورد استفاده در این تحقیق که بر اساس 11 فرضیه تحقیق تدوین شده بود، در اختیار آنها قرار گرفت. تحلیل پاسخ های بدست آمده که به کمک روشPLS صورت گرفت،نشان داد که مدل مفهومی برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان خاتم الانبیاء در عمل از توانایی بالایی برای پیش‌بینی رفتار سیستم ، با توجه به‌اهداف پیش‌بینی شده برخوردار است. در خاتمه با توجه به اینکه از مجموع فرضیات تحقیق، سه فرضیه رد شد، به مدیریت بیمارستان خاتم پیشنهاد شد به عواملی چون تحلیل محیط خارجی،تبیین ارزش های مورد تاکید مدیریت بیمارستان و کنترل عملکرد کارکنان و بازخوردهی به آنان توجه و تاکید بیشتری صورت گیرد.}, keywords_fa = {مدل برنامه ریزی استراتژیک,سنجش مدل,تدوین استراتژی,نقشه استراتژی,بیمارستان خاتم الانبیاء (ص}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1232.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1232_540033a29ee9bdc59fcfd12d7db9e505.pdf} }