@article { author = {قلی پور, آرین and نقدی, اعتبار and علیپوریگانه, مریم}, title = {Directed of Staff Dream to Human Resources Develop of Public Organizations}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {13-24}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {The concept of dreams is often indirectly used in many branches of organization and management studies. Dreams are not controlled, but to some extent applicable and are the source of individual creativity to improve organizational change. Therefore, this research intends to study the guidance of employees' dream to develop human resources in governmental organizations. The purpose of this research is applied and in terms of collecting data from survey type-exploratory. The data used in this research is of a qualitative type, which was collected through interviews with experts and supervisor levels of the staff of Tehran University. The statistical sample of the study consisted of 16 experts and supervisory levels of Tehran University faculties (saturation limit) selected by snowball method. To analyze the data obtained from the interview, the theme analysis was used and finally, the four main themes of "creating dream, fostering a dream, organizing a dream and a hierarchy of dreams" were identified.}, keywords = {Dream,Employee dreams,human resource development}, title_fa = {هدایت رویای کارکنان در جهت توسعة منابع انسانی سازمان‌های دولتی}, abstract_fa = {مفهوم رویا اغلب به طور غیر مستقیم در بسیاری از شاخه های مطالعات سازمان و مدیریت استفاده می‌شود. رویاها تحت کنترل نیستند اما تا حدی قابل استفاده هستند و منبع خلاقیت فردی برای بهبود تغییرات سازمانی می‌باشند. بنابراین این پژوهش در نظر دارد به بررسی هدایت رویای کارکنان در جهت توسعه منابع‌ انسانی در سازمان‌های دولتی بپردازد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه‌ی گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی – اکتشافی می‌باشد. داده‌های مورد استفاده در این تحقیق از نوع کیفی می‌باشد که از طریق مصاحبه با کارشناسان و سطوح سرپرستی کارکنان دانشگاه تهران جمع‌آوری شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 16 نفر از کارشناسان و سطوح سرپرستی دانشکده‌های دانشگاه تهران (حد اشباع) است که با روش گلوله برفی انتخاب شده‌اند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از مصاحبه، از تحلیل تم استفاده شده است و در نهایت 4 تم اصلی «ایجاد رویا، پرورش رویا، سازماندهی رویا و سلسله مراتب رویا» شناسایی شد.}, keywords_fa = {رویا,توسعة منابع انسانی,دانشگاه تهران}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4338.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4338_32e76431e930d1b0bbd69936f501cf50.pdf} } @article { author = {سرلک, محمدعلی and abdi, jahan}, title = {Processing the Theory of Management by Reactions: To Comes and Comes On}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {25-34}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {The lack of futurism of some managers of public and private organizations and their surprise against various events, such as ‎natural disasters, indicates a specific management style that is called reaction management. The use of such a lightness, due ‎to reduced trust of the stakeholders and the reduction of social capital, causes the destruction of the organization's brand and ‎its brand. therefore, the purpose of this research is to achieve a theory on identifying the causes of reaction management in ‎the organization, determining the results and solutions, and also understanding this phenomenon. In organizations and ‎change in behaviors. the research approach is qualitative and the research strategy is based on the data theory of the ‎foundation. To collect the data, the present study The semi-structured interview was conducted and to analyze the data, ‎binomial statistical tests And Friedman were used. A theoretical and purposeful sampling (judgment and snowball) was ‎used to based on this, there were 15 interviews with managers, faculty members and organizational experts They had ‎experience and knowledge about the cause of the response management and its outcomes. According to the findings of the ‎research, it was found that the lack of Strategic thinking, lack of merit, lack of crisis management training, lack of ‎management expertise, managers' daily routine, lack of information systems, and ignoring time are the cause of reaction ‎management of organizations that cause the destruction of the organization's face.‎‎}, keywords = {"Reaction Management","Broken Windows","Corporate Faces","Various Events".‎}, title_fa = {پردازش نظریه مدیریت واکنشی: پیش‌آیندها و پسایندها}, abstract_fa = {عدم آینده نگری برخی از مدیران سازمانهای دولتی و خصوصی و غافلگیری آنها در برابر رویدادهای مختلف نظیر حوادث طبیعی، بیانگر سبک مدیریتی خاصی است ‏که به آن مدیریت واکنشی گفته می شود. استفاده ازچنین سبکی، به دلیل کاهش اعتماد ذینفعان و کاهش سرمایه اجتماعی ، باعث تخریب چهره سازمان و برند آن ‏می‌گردد.‏لذا هدف این پژوهش‎ ‎دستیا‌‌بی‎ ‎به‎ ‎نظریه‌ای‎ ‎در‎ ‎خصوص شناسایی علت های مدیریت واکنشی درسازمان‌ها ، تعیین نتایج وارائه راهکارها، وهمچنین‎ ‎درک‎ ‎این‎ ‎پدیده‎ ‎در‎ ‎سازمان‎ ‎ها و تغییر در رفتارها انجام‎ ‎شده‎ ‎است‎.‎‏ ‏رهیافت‎ ‎پژوهش‎ ‎به‎ ‎صورت‎ ‎کیفی‎ ‎و استراتژی‎ ‎پژوهش‎ ‎مبتنی‌بر‎ ‎نظریه‌پردازی‎ ‎داده بنیاد‎ ‎است‎ .‎جهت‎ ‎گردآوری‎ ‎اطلاعات‎ ‎پژوهش‎ ‎حاضر‎ ‎از‎ ‎مصاحبه‎ ‎نیمه‌ساختار‎ ‎یافته و‎ ‎به‎ ‎منظور‎ ‎تجزیه‎ ‎وتحلیل‎ ‎داده‎ ‎ها‎ ‎ازآزمون‎ ‎های‎ ‎آماری‎ ‎دو‎ ‎جمله‎ ‎ای‎ ‎و‎ ‎فریدمن‎ ‎استفاده‎ ‎شد.‏‎ ‎نمونه‌گیری‎ ‎به روش نظری‎ ‎و‎ ‎هدفمند (قضاوتی‎ ‎و گلوله‎ ‎برفی) انجام‎ ‎شده‎ ‎است‎ ‎که‎ ‎بر‎ ‎مبنای‎ ‎آن تعداد‎ 15‎مصاحبه‎ ‎با مدیران،‎ ‎اعضاء‎ ‎هیأت‎ ‎علمی‎ ‎و‎ ‎خبرگان سازمانی که‎ ‎دارای‎ ‎تجربه‎ ‎و دانش در مورد علت مدیریت واکنشی ونتایج آن بودند،‎ ‎صورت‎ ‎گرفته‎ ‎است‎.‎‏ باتوجه‎ ‎به‎ ‎یافته‎ ‎های‎ ‎تحقیق، مشخص گردید که فقدان تفکراستراتژیک، عدم شایسته سالاری، عدم آموزش مدیریت بحران، عدم تخصص ‏مدیریتی، روزمرگی مدیران، فقدان سیستم های اطلاعاتی، و نادیده انگاشتن زمان علت مدیریت واکنشی سازمان ها می‌باشند که باعث تخریب چهره سازمان می-‏گردند.‏‏}, keywords_fa = {"مدیریت واکنشی","پنجره های شکسته","چهرة سازمانی"," رویدادهای مختلف".‏}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4340.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4340_2abf67c83933b6c00750689d96df9637.pdf} } @article { author = {صادقی, مهرداد and Sadeghi, Mehrdad and ابراهیم زاده, رضا}, title = {Identifying the management components of the impression and presenting its evaluation model based on the exploratory mix method}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {34-50}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {This study with Phenomenological approach was used for qualitative analysis and quantitative analysis which was based on correlation between constructive equations was accomplished for quantitative analysis. The statistical population of this study was comprised of managers and employees of the General Office for Culture and Islamic Guidance of Isfahan province. The sample was selected based on the maximal differentiation method of attendees following saturation of24 interviews.The results of the qualitative analysis were classified into three groups based on conception management including individual related to employee demands, management, political issues, and cultural and social factors as well as organizational factors. The statistical sample was comprised of 301 employees and managers of Islamic Cultural and directional organization, among them 238 were selected based on limited sampling method using a simple stochastic method.The apparent validity,content, and reasonability of the questionnaire was previously assessed and verified. The reliability of the questionnaire was also estimated using the Cronbach's Alpha, and thereof, individual factors for employees demand, managerial, organizational, cultural, and modifiers, tactics and tips, and consequences factors were 0/820, 0/727, 0/704, 0/708, 0/702, 0/902, and 0/708, respectively.The results of this study showed that the individual factors related to management had the highest effect on tactics(0/28), while the importance of individual factors related to employee demands and cultural factors ranked in the second and third position(0/271 and 0/214, respectively). The effects of organizational factors on managerial output tactics was the least important factor (0/185). The effects of other factors were not statistically significant (P-value > 0/05).}, keywords = {Impression management,Identification of components,Exploratory mix method}, title_fa = {شناسایی مؤلفه‌های مدیریت برداشت و ارائه مدل ارزیابی آن براساس رویکرد آمیختة اکتشافی}, abstract_fa = {هدف تحقیق شناسایی مؤلفه های مدیریت برداشت و ارائه مدلی بر مبنای روش آمیخته اکتشافی است و بر اساس الگوی کلایزی دربخش کیفی و کمی تنظیم شده است. در بخش کیفی از روش پدیدارشناسی و در کمی از توصیفی همبستگی بر مبنای روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی مدیران، کارکنان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بوده و24نفر آنها بر اساس نمونه گیری تمایز حداکثری انتخاب شدند.در بخش کمی با روش نمونه گیری تصادفی ساده 238نفر ازمدیران و کارکنان انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه عمیق و در بخش کمی پرسشنامه حاصل از مقوله های کیفی بود و روایی محتوایی و روایی عاملی آن تأیید شد. پایایی پرسشنامه بوسیله آلفای کرونباخ (بالای7/0بود)صورت پذیرفت. تجزیه و تحلیل داده ها در بعد کیفی ابعاد فردی مرتبط با نیازهای کارکنان، بعد فردی مرتبط با مدیر، بعد سازمانی، بعد فرهنگی،عوامل تعدیل گر و روش ها و تاکتیک ها و پیامدها را شناسایی کرد.نتایج نشان داد که اثرات تعدیل کننده واثر عوامل سازمانی بر پیامدهای مدیریت برداشت معنادار نبوده وعوامل معنادار برتاکتیک ها و روش ها به ترتیب عوامل فردی مرتبط با مدیربا ضریب تأثیر(288/0)عوامل فردی مرتبط با نیازهای کارکنان(271/0)عوامل فرهنگی(214/0)و عوامل سازمانی(185/0)می باشد.}, keywords_fa = {مدیریت برداشت,شناسایی مؤلفه‌ها,روش آمیختة اکتشافی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4319.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4319_e95a6ebea0bdd0928a3c3e98ccb08261.pdf} } @article { author = {.farajvand, E}, title = {from synergy to synnovation}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {51-62}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {The purpose of this paper is to introduce a new conception of management as "Synnovation". This term was raised against synergy. Synergy implies that the outcome of collective labor is far greater than the outcome of the work of each individual, or in a more literal sense, "the whole is greater than the sum of the components." On the basis of genius, the result of collective innovation or system innovation is more than the sum of individual innovations. The concept of synnovation emerged from analyzing textual data and theoretical sampling of the works and text of interviews of management experts and thinkers such as Gary Hamel Ralph Stacey and Tom Peters and analyzing the data obtained using the Grounded Theory. Based on this concept, the innovations of individual employees in the context of communication and collective discourse find synergic property and lead to incremental innovations, and senior management of the organization must provide the necessary platforms for the synergy of innovations and staff geniuses for the survival and continuity of life and growth and Enhancing the organization.‏‫}, keywords = {Innovation,synergy,synnovation}, title_fa = {از هم‌افزایی تا هم‌آفرینی}, abstract_fa = { هدف از این مقاله معرفی مفهومی جدید در مدیریت تحت عنوان هم آفرینی است. این واژه در برابر هم‌افزایی یا سینرژی مطرح گردید. سینرژی یا هم‌افزایی دلالت بر آن دارد که برآیند کار جمعی، بسیار فراتر از برآیند کار تک‌تک افراد یا به عبارتی روشن‌تر «کل بزرگ‌تر از جمع اجزاست». براساس هم‌آفرینی برآیند نوآوری جمعی یا نوآوری سیستمی بیش از جمع نوآوری‌های فردی است. مفهوم هم‌آفرینی از جمع‌آوری و تحلیل داده‌های متنی و نمونه‌برداری نظری از آثار و متن مصاحبه‌های خبرگان مدیریت و اندیشمندانی چون گری همل، رالف استیسی و تام پیترز و تحلیل داده‌های به دست آمده با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد ظهور یافت. براساس این مفهوم، نوآوری‌های تک‌تک کارکنان در بستر ارتباطات و گفتمان جمعی خاصیت سینرژیک می‌یابد و به نوآوری‌های فزاینده می‌انجامد و مدیریت ارشد سازمان باید بسترهای لازم را جهت هم‌افزایی نوآوری‌ها و نبوغ کارکنان برای بقا، استمرار حیات، رشد و بالندگی سازمان فراهم نماید.}, keywords_fa = {نوآوری,هم افزایی,هم آفرینی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4321.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4321_3349b535da4096d9e28743e9b7779d52.pdf} } @article { author = {حجازی فر, سعید and رهنورد, فرج اله and لطیفی, میثم and طاهر پور کلانتری, حبیب اله}, title = {Study of Islamic Governance in Iran using the Meta-Synthesis Method}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {63-82}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {One of the areas associated with the administration of the state and society is the sovereignty that governs the general direction of a society and governs the issues of society and entails public interests. It is necessary to have a pattern of governance and governance proportional to the values ​​of each society, which is indispensable. It is necessary to determine the pattern of governance of any society in accordance with the values ​​and culture of that society. In Islamic sources, special attention has been paid to governance and sovereignty. One of the original sources in this regard is the Holy Imam Ali (PBUH), which has attracted many scholars and scholars. The purpose of this research is to identify the components of Islamic sovereignty, with emphasis on Imam Ali's (AS) dynasty based on research carried out in this field. The research method is qualitative, which is based on the method of metacomposing. Based on research carried out in this regard, the findings of this study indicate that justice, poverty reduction and welfare in Islamic sovereignty is important if Western accountability and participation are important. This shows that the pattern of Islamic sovereignty differs fundamentally from Western sovereignty.}, keywords = {Islamic government,Islamic governance,Imam Ali (AS),Alawite government}, title_fa = {بررسی مطالعات حاکمیت اسلامی در ایران با استفاده از روش فراترکیب}, abstract_fa = {یکی از حوزه های مرتبط با اداره حکومت و جامعه، حاکمیت است که مسیر کلی حرکت یک جامعه را ریل گذاری می نماید و مسائل جامعه را مدیریت می کند و متضمن منافع عمومی است. از آنجا که داشتن الگوی حکومت داری و حاکمیت متناسب با ارزشهای هر جامعه، ضرورتی انکار ناپذیر است لازم است الگوی حاکمیت هر جامعه ای متناسب با ارزشها و فرهنگ آن جامعه مشخص گردد. در منابع اسلامی نیز به حکومت و حاکمیت توجه ویژه ای شده است. یکی از منابع اصیل در این زمینه سیره حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که مورد توجه بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان قرار گرفته است. هدف این پژوهش شناسایی مولفه های حاکمیت اسلامی با تاکید بر سیره امام علی(ع) بر اساس پژوهشهای انجام شده در این زمینه است. روش پژوهش از نوع کیفی است که براساس روش فرا ترکیب انجام شده است. براساس پژوهشهای انجام شده در این زمینه یافته های این پژوهش نشان می دهد که عدالت، فقر زدایی و رفاه گرایی در حاکمیت اسلامی اهمیت بالایی دارد در صورتی که در حاکمیت غربی پاسخگویی و دخالت(مشارکت) از اهمیت بالایی برخوردار است. همین امر نشان می دهد که الگوی حاکمیت اسلامی تفاوت اساسی با حاکمیت غربی دارد.}, keywords_fa = {حاکمیت اسلامی,مدیریت اسلامی,امام علی(ع),حکومت علوی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4322.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4322_7d28f36ff71437dbdc47669e511e5e59.pdf} } @article { author = {محمدی, محمد and sharifzadeh, fattah and حسین پور, داود and رضائی منش, بهروز}, title = {Designing a government performance model based on the roles of each of the effective actors}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {83-100}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {The present study was designed to design a model of performance management in the public sector of the country in two phases of design and evaluation of the model. In this section, the model was designed in a qualitative manner by carrying out semi-structured and in-depth interviews with a sample of 11 experts and analyzing the themes of their interviews. The sample of the qualitative section of this research is selected in terms of theoretical saturation and is targeted by selective sampling method. The data collected in this section was confirmed using Amos software analysis and exploratory components of the model through confirmatory factor analysis. In the quantitative stage, 60 managers and expert experts of performance appraisal offices were selected by 20 ministries and national organizations and 31 provincial units of the organization of management and planning without sampling. The model was evaluated through five indexes of simplicity and ease of use, applicability, completeness, accuracy, innovation by using a standard questionnaire whose validity and reliability were confirmed. According to the findings of this research, access to an optimal model that can cover all aspects and requirements of public sector performance management around the policies and with the separation of the role of each of the effective actors. This should be done with consideration of the role of each actor and their activities. ; Besides determining outcomes or immediate results, mediation and, ultimately, the strategic outcomes of each actor while paying attention to the components and relationships between these sectors.}, keywords = {Performance Management,Public sector,Public Policy,Effective Actors}, title_fa = {طراحی الگوی مدیریت عملکرد دولت مبتنی‌بر نقش هریک از بازیگران موثر}, abstract_fa = {پژوهش حاضر که به منظور طراحی الگوی مدیریت عملکرد در بخش دولتی کشور در دو فاز طراحی و ارزیابی مدل اجرا شده است، بر اساس هدف پژوهشی بنیادی و با رویکردی ترکیبی است. در این بخش با انجام مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته و عمیق با نمونه ای 11 نفره از خبرگان و تحلیل تم مصاحبه های انجام شده آنان، مدل به شیوه کیفی طراحی شد. نمونه آماری بخش کیفی این تحقیق بر حسب اشباع نظری انتخاب شده و براساس روش نمونه‌گیری انتخابی هدفمند می‌باشد. داده‌های گردآوری شده در این بخش با استفاده از نرم افزار Amos تحلیل و مولفه‌های اکتشافی مدل از طریق تحلیل عاملی تاییدی، تایید شد. در مرحله کمی نیز برای ارزیابی مدل 60 نفر از مدیران و کارشناسان خبره وزارتی و ستادی دفاتر ارزیابی عملکرد 20 وزارتخانه و سازمان ملی و 31 واحد استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق بدون نمونه گیری، مدل را از طریق پنج شاخص سادگی، کاربردی بودن، جامعیت، صحت و نوآوری با استفاده از پرسشنامه‌ استانداردی که روایی و پایایی آن تائید شد، مورد ارزیابی قرار دادند. بر اساس یافته‌های این تحقیق، دسترسی به مدل مطلوبی که بتواند تمام ابعاد و الزامات مدیریت عملکرد در بخش دولتی را حول محور سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها و با تفکیک نقش هریک از بازیگران موثر پوشش دهد، مستلزم توجه به نقش هر بازیگران و فعالیت های آنها؛ در کنار تعیین خروجی‌ها یا نتایج آنی؛ واسطه‌ای، نهایی و در نهایت نتایج استراتژیک عمل هر بازیگر در ضمن توجه به اجزاء و روابط بین این بخش‌ها است}, keywords_fa = {مدیریت عملکرد,بخش عمومی,خط مشی های عمومی,بازیگران موثر}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4323.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4323_75a49694ac25ce359f9fb80ea304aa3a.pdf} } @article { author = {شاه نظری, علی and فرجام, سعید and میرمحمدعلی رودکی, تهمینه سادات}, title = {The strategy map of development E-Service’s Social Security Organization by using scenario planning}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {101-114}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {Many projects in Social Security Organization in the field of development of E-Services implemented recently but future scenario and flows ignored. The purpose of this research is to develop future scenario for development E-services of Social Security Organization in more than 10 years. The study recognized the main uncertainties in this area according GNB method and critical success factors and considering experts ideas. The population is 20 experts of social security organization. The present research is the kind of hybrid .To gathers data, questionnaire, documents survey, and expertise panel was used. To evaluate the validity and reliability of questionnaire respectively experts and Cranach’s Alpha was used. Four scenarios were extracted by define two uncertainties “public investment in case of infrastructure and human resource” and “interaction at different levels of the system” as the main axis of scripting. After defining futures and organization visions and strategy definition for access of desirable futures, turns to implementation strategies. The successful implementation of strategies depends on the strategies were understand and realize by whole personnel. The creators of BSC method introduced strategy map because the whole personnel of organization understand strategy in an overview and also in order to simplify complex processes that leads to intangible assets to become tangible and visible outputs. In the following research using DEMATEL and bases on the opinion of experts, established causal relationship between strategic goals which was classified in four perspectives of BSC and the strategy map of development of E-Services Social Security Organization was drawn.}, keywords = {E-Services,Planning Scenario,Uncertainly,Balanced Scorecard,Strategy Map}, title_fa = {ارائه نقشة استراتژی توسعة خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از برنامه ریزی سناریو}, abstract_fa = {در حوزة توسعه خدمات الکترونیک ، در سازمان تأمین اجتماعی طرح های زیادی در سازمان به تازگی پس از تدوین به اجرا رسیدند، اما روندها و سناریوهای آینده را نادیده گرفتند . هدف این پژوهش تدوین سناریوهای آیندة توسعه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در افق بیش از ده سال است. این پژوهش به کمک روش سناریونگاری شبکة جهانی کسب وکار و عوامل مؤثر بر موفقیت و با توجه به نظر خبرگان، مهم ترین عدم قطعیت ها را در این حوزه شناسایی میکند. جامعة آماری را 20 نفر از خبرگان سازمان تأمین اجتماعی شکل می دهد. پژوهش حاضر از نوع ترکیبی است. برای گردآوری داده ها از توزیع پرسشنامه، بررسی اسناد و مدارک و پنل تخصصی استفاده شد . برای سنجش روایی و اعتبار پرسشنامه، به ترتیب ازخبرگان و ضریب آلفای کرونباخ بهره برده شد. مطابق نظر خبرگان با تعیین دو عدم قطعیت «سرمایه گذاری عمومی در زمینة زیرساخت و منابع انسانی» و« تعامل پذیری سیستم ها در سطوح مختلف» به مثابة محورهای اصلی سناریونویسی، چهار سناریو استخراج شد. پس از تدوین آینده ها و چشم اندازهای سازمان و تدوین استراتژی دستیابی به آینده ی مطلوب نوبت به اجرای استراتژی ها ست. در ادامه ی پژوهش ارتباط علی و معلولی بین اهداف استراتژیکی که در چهار منظر کارت امتیازی متوازن طبقه بندی شده بود ، با استفاده از روش دیمتل و مبتنی بر نظر خبرگان، برقرار و نقشه استراتژی توسعه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی ترسیم شد.}, keywords_fa = {خدمات الکترونیک,سناریونگاری,عدم قطعیت,کارت امتیازی متوازن,نقشه استراتژی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4324.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4324_49e6157b5948e107edba6a1e2d086f2f.pdf} } @article { author = {Taheriattar, Ghazaleh and نائینی, محمد امین and سادات سید صالحی, سوگل and خضری, سیده الهه}, title = {Ethical Leadership as a Facilitator of Good Governance Realization}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {115-130}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {Good governance is one of the new issues that have attracted the attention of many scientific circles during the past two decades. Researchers have described good governance with different approaches, dimensions and objectives. But given the complexity of the issue of governance, it is essential to look at different aspects of this issue to explain this concept as separate dimensions and examining them. Accordingly, this study sought to examine the relationship between ethical leadership and good governance in the organization and also we tried to test and prove the significant relationship between ethical leadership and good governance. The population consisted of 291 employees of the municipality of Tehran. Data analysis was performed using correlation analysis and structural equation modeling. The results showed that there is a significant relationship between ethical leadership dimensions and different aspects of good governance. It is worth noting that setting activities within ethical framework, integrity, trust and efforts to promote employees in the organization represents some aspects of good governance such as transparency, promotion of values and accountability.}, keywords = {Good Governance,Ethical Leadership,Accountability}, title_fa = {رهبری اخلاقی تسهیل‌گر تحقق حکمرانی خوبی (مورد مطالعه: شهرداری تهران)}, abstract_fa = {حکمرانی خوب از جمله مباحث نوپاست، که در دو دهه اخیر توجه محافل علمی بسیاری را به خود معطوف ساخته است. محققان حکمرانی خوب را با رویکردها، ابعاد و اهداف گوناگون تعریف نموده اند. اما با توجه به پیچیدگی مبحث حکمرانی، ضروری است که با نگاه به ابعاد متفاوت این مقوله، سعی در تبیین این مفهوم به صورت ابعاد جداگانه داشته و به بررسی آن بپردازیم. براین اساس، پژوهش حاضر درصدد بررسی چگونگی ارتباط میان رهبری اخلاقی و تحقق حکمرانی خوب در سازمان است و تلاش دارد، وجود رابطه معنی‌دار بین رهبری اخلاقی و حکمرانی خوب را آزمون نماید. جامعه آماری پژوهش 291 نفر از کارکنان شهرداری تهران بوده‌اند. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون همبستگی و مدل معادلات ساختاری صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان داد، ابعاد رهبری اخلاقی با جنبه‌های متفاوت حکمرانی خوب رابطه معناداری دارد و باید بیان کرد، همواره تنظیم فعالیتها در چارچوب اخلاقی، صداقت و درستی، اعتماد و تلاش در جهت ارتقای کارکنان در سازمان، مبین برخی از جنبه های حکمرانی خوب نظیر شفاف سازی، ارتقاء ارزش‌ها و پاسخگویی خواهد بود.}, keywords_fa = {حکمرانی خوب,رهبری اخلاقی,پاسخگویی}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4320.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4320_06650200627889c22698210acd3a57c0.pdf} } @article { author = {Kakeh baraie, Esmaeil and Delangizan, Sohrab and Sohaili, Kiomars}, title = {Administrative corruption and its impact on entrepreneurship development: Evidence From Global Entrepreneurship Monitor Institute}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {131-142}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {In recent years, the study on the corruption in the governmental sector has been concerned and grown. Corruption is an endemic and global phenomenon and therefore, it should be acknowledged that the corruption and dealing with it are challenge in many countries of the world. Given the plans have been accomplished to deal with this phenomenon by the countries, but we witness its growing trend in different sectors of the society again. The entrepreneurship subject is one of the topics emphasized in the economic development. The economic development publicly and entrepreneurship specifically are from the domains which are not immune from these effects. This research explains the relationship between administrative corruption and entrepreneurship development. The statistical population of the research includes 79 countries selected from GEM members. The type of study is descriptive and data of this research has been gathered from the institute of Transparency International (TI) and the Global Entrepreneurship Development Institute (GEDI) among the Years (2011-2015). The results of the research indicate that whatever the corruption index of countries has been reduced and moves toward cleanness, the amount of the countries' entrepreneurship has been increased and there is a negative and significant relation between the corruption and entrepreneurship.}, keywords = {Administrative corruption,Entrepreneurship,Global Entrepreneurship Development Institute,Transparency International}, title_fa = {فساد اداری و تاثیر آن بر توسعة کارآفرینی: شواهدی از مؤسسه دیده‌بان کار‌آفرینی}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر پژوهش در حوزه فساد اداری مورد توجه و رو به رشد بوده است. فساد پدیده‌ای همه‌گیر و جهانی است و مبارزه با آن در همه کشورهای جهان چالشی اساسی است. با تمام برنامه‌ریزی‌ها و توجهی که از سوی کشورها در زمینه مبارزه با این پدیده صورت گرفته،ولی همواره شاهد وجود آن در ابعاد گوناگون جوامع هستیم. موضوع کار‌آفرینی یکی از محورهای مورد تأکید در رشد و توسعه اقتصادی است. توسعه اقتصادی به‌طور عام و کار‌آفرینی به‌‌طور خاص از حوزه‌هایی هستند که می‌توانند تحت تأثیر فساد اداری قرار گیرند.این پژوهش به تبیین رابطه فساد اداری و توسعه کار‌آفرینی می-پردازد.جامعه آماری پژوهش 79 کشور منتخب عضو (GEM) است. نوع مطالعه توصیفی و داده های این پژوهش از موسسه شفافیت بین‌الملل و موسسه توسعه جهانی کارآفرینی بین سالهای 2011 تا 2015 جمع آوری شده است. نتایج نشان می-دهند هرچه شاخص فساد کشورها کاهش پیدا کرده و به سمت پاک بودن حرکت می‌کنند، بر میزان کار‌آفرینی کشورها افزوده شده بطوریکه بین فساد و کار‌آفرینی رابطه‌ای معکوس و معنادار وجود دارد.}, keywords_fa = {فساد,کار‌آفرینی,موسسه دیده‌بان کار‌آفرینی,موسسه شفافیت بین الملل}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4325.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4325_8447b6125fba66db92111ba46f2a84d2.pdf} } @article { author = {امراللهی بیوکی, ناهید and سروری, مریم and تقی زاده, علیرضا}, title = {Explain the moderating role of freedom of expression in relation between the phenomenon of organizational dissent and organizational identity}, journal = {Public Organizations Management}, volume = {6}, number = {شماره 1 (پیاپی 21)}, pages = {143-155}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-522X}, eissn = {2538-600X}, doi = {}, abstract = {maintenance of human resources is fundamental mission of any organization. In this regard, participation in organizational decision making is an important component to maintain Qualified staffing. Today, organizations try to create an democratic climate that support of workplace freedom of speech.If there is the democratic climate in the organization, then employees feel proud for membership of the organization and Organizational values to be internalized. Hence the statement worthwhile and different ideas and opinions to improve and evolve the organization's responsibility. This study aimed to investigate the role of moderator in the relationship between freedom of expression and dissent corporate identity of the organization that carried out. To achieve this, staff in medical university as population and based on Cochran formula, 386 samples have been determined. Questionnaires to assess the variables of corporate identity Cheney (1983), dissent Kasyng (1998) and freedom of expression and Aynfnt Gordon (1980) have been used. Structural equation modeling to test hypotheses through Amos software, shows that 76 percent of corporate identity can impact on organizational dissent. The results of the interaction between freedom of expression and the role of moderator in the relationship between corporate identity and organizational dissent confirmed.}, keywords = {Organizational dissent","Organizational identity","workplace freedom of speech","Structural equation modeling"}, title_fa = {تبیین نقش تعدیل‌گری آزادی بیان در رابطة میان پدیده دگراندیشی سازمانی و هویت سازمانی}, abstract_fa = {نگهداشت منابع انسانی، رسالت اساسی هر سازمانی است. در این راستا مشارکت در تصمیمات سازمانی از ارکان مهم در حفظ نیروی انسانی شایسته محسوب می‌شود. امروزه سازمانها به دنبال ایجاد جوی ارتباطی هستند که از آزادی بیان در سازمان حمایت ‌کند. زمانی که کارکنان این جو آزادمنشانه را در سازمان احساس کنند، به عضویت در سازمان افتخار کرده، ارزش‌های سازمان در آن‌ها نهادینه می‌شود. از این‌رو در مقابل بیان اندیشه‌ها و نظرات ارزنده و متفاوت به‌منظور بهبود و تحول در سازمان احساس مسئولیت می‌کنند. این پژوهش با هدف بررسی نقش تعدیل‌گری آزادی بیان در ارتباط میان هویت سازمانی و دگراندیشی سازمان انجام شده‌است. برای رسیدن به این هدف، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یزد را به‌عنوان جامعه آماری انتخاب و بر اساس فرمول کوکران، 386 نفر نمونه تعیین شده‌اند. برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسش‌نامه‌های هویت سازمانی چنی(1983)، دگراندیشی کاسینگ (1998) و آزادی بیان گوردن و اینفنت (1980) استفاده شده‌است. آزمون فرضیه‌ها با مدل‌سازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار Amos، نشان می‌دهد که هویت سازمانی 76 درصد بر دگراندیشی سازمانی تاثیر دارد. همچنین نتایج تحلیل اثر متقابل نقش تعدیل‌گری آزادی بیان را در رابطه میان هویت سازمانی و دگراندیشی سازمانی تایید می‌کند.}, keywords_fa = {"دگراندیشی سازمانی","هویت سازمانی"," آزادی بیان","مدل یابی معادلات ساختاری"}, url = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4337.html}, eprint = {https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4337_9f9dcff8aad0bf5ab2821983da3b1de6.pdf} }