با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
علت یابی
شناسایی عوامل الگوی تیم‌های کاری هم‌افزا در سازمان‌های دولتی ایران با روش فراترکیب

الهام ملا؛ مهدی خیراندیش؛ داود کیا کجوری؛ محمد جواد تقی پوریان

دوره 12، شماره 4 (پیاپی 48) ، آبان 1403، ، صفحه 37-54

https://doi.org/10.30473/ipom.2024.71947.5011

چکیده
  در دنیای پیچیده و پویای امروز، سازمان‌ها به‌ویژه سازمان‌های دولتی، برای دستیابی به اهداف خود و پاسخگویی به نیازهای روزافزون جامعه، به دنبال بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریت می‌باشند. یکی از این روش‌ها، ایجاد و توسعه تیم‌های کاری هم‌افزا است. تیم‌های هم‌افزا، گروه‌هایی هستند که اعضای آن با همکاری و تعامل مستمر، به دنبال ایجاد ...  بیشتر

علت یابی
شناسایی انتظارات کاری نسل هزاره در محیط کار با استفاده از فراترکیب

سعید جعفری‌نیا؛ مهدی خیراندیش؛ اکبر حسن‌پور؛ سمیه بخشنده

دوره 7، شماره 4 (پیاپی 28) ، آبان 1398، ، صفحه 11-24

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.45143.3534

چکیده
  پژوهش در مورد انتظارات و ترجیحات کاری نسل هزاره به‌عنوان نسل جوان نیروی کار، فراهم‌کنندة بینشی است که شکل‌دهی سیاست‌های جذب و نگه‌داری متناسب با این نسل را برای مدیران تسهیل می‌کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با بررسی سیستماتیک نتایج تحقیقات کیفی در این حوزه، لیستی از انتظارات کاری این نسل را ارائه و سپس با استفاده از روش آنتروپی ...  بیشتر

آسیب شناسی
آسیب شناسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و خدمات اداری در قانون مدیریت خدمات کشوری

مهدی خیراندیش؛ غلامرضا شاکری نوایی؛ عبدالرضا غنی زاده؛ امین بازیار

دوره 4، شماره 2 (پیاپی 14) ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 117-136

چکیده
  فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری به استفاده از فناوری اطلاعات و خدمات اداری می‌پردازد. در این قانون، دستگاه­های اجرایی موظفند فرآیندهای مورد عمل و روش­های انجام کار خود را با هدف کارآمدی فعالیت­ها، بهبود کیفیت خدمات، تسریع و سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، به‌صورت الکترونیکی ارائه نموده و نیز در راستای ایجاد زیرساخت­های ...  بیشتر