سایر
مهران مصری؛ رضا سپهوند
چکیده
هدف از توسعه گراندد تئوری ساخت نظریه بر اساس دادهها است سه رویکرد قبلی گراندد تئوری دارای ضعفهای عملیاتی بارزی است. برای پوشش ضعفهای عملیاتی رویکردهای قبلی و احصای شکافهای آنها چهارمین رویکرد به گراندد تئوری تحت عنوان رویکرد کوانتومی ارائه شد. هدف این تحقیق این است نشان دهد رویکرد کوانتومی در عمل کارایی لازم را دارد و ضعفهای ...
بیشتر
هدف از توسعه گراندد تئوری ساخت نظریه بر اساس دادهها است سه رویکرد قبلی گراندد تئوری دارای ضعفهای عملیاتی بارزی است. برای پوشش ضعفهای عملیاتی رویکردهای قبلی و احصای شکافهای آنها چهارمین رویکرد به گراندد تئوری تحت عنوان رویکرد کوانتومی ارائه شد. هدف این تحقیق این است نشان دهد رویکرد کوانتومی در عمل کارایی لازم را دارد و ضعفهای رویکردهای پیشین را پوشش داده است. در نتیجه یک کیس مطالعاتی مدیریتی با رویکرد کوانتومی تست خواهد شد تا کارایی این رویکرد در عمل اثبات گردد. در رویکردهای قبلی ضعفهای عملیاتی در جایگاه ادبیات تحقیق در نظریهپردازی، سردرگمی در کشف کدهای باز، بیتوجهی به جامعه مورد مطالعه و بستر مطالعه وجود داشت که فقط از جنبه تئوریکی کارآمد به نظر میرسید اما در عمل محقق را سردرگم میساخت. برای گذر از این ضعف، رویکرد کوانتومی به گراندد تئوری ارائه شد که مبتنی بر چهار مرحله کدگذاری و دوازده گام اساسی است که اساس این رویکرد نظریه درهم تنیدگی کوانتومی است که اشاره به این دارد که حول هسته اتم الکترونها جدا از اثرگذاری بر هسته اتم دارای رفتار متضاد با یکدیگر هستند. یافتهها نشان داد که با عاریه گرفتن از این نظریه این نتیجه حاصل شد که مقوله محوری حاصل اثرگذاری عواملی است که دارای رفتار متضاد با یکدیگر هستند یعنی دودسته عوامل سازنده و عوامل بازدارنده. در نهایت الگویی براساس شکل کوانتومی اتم برای این رویکرد ارائه شد. همچنین یافتههای کیس مطالعاتی نشان داد از جنبه مثبت 44 کلان داده اولیه، 98 داده خرد، 38 کلان داده ثانویه و 5 ابر داده شناسایی شد. همچنین از جنبه منفی 13 کلان داده اولیه، 32 داده خرد، 11 کلان داده ثانویه و 2 ابر داده شناسایی شد. نتایج نشان داد که مهارت مدیریتی، نگرش مدیریتی و هوش مدیریتی جزء عوامل تشکیلدهنده، تفکر مدیریتی و آگاهی مدیریتی جزء عوامل تسهیلگر، شخصیسازی جزء عوامل بازدارنده و مصلحتاندیشی جزء عوامل تعدیلگر قرار گرفت. همچنین راهبردها، موانع، پیامدهای شکلگیری و پیامدهای عدم شکلگیری شناسایی شدند.
محمدعلی علیزاده؛ مجتبی رمضانی؛ سید عبداله حجتی؛ نادر بهلولی؛ کریم اسگندری
چکیده
از آنجایی که تدوین یک الگوی پرمحتوی در مدیریت اسلامی برای کشورهای منطقه، جهان اسلام و کل دنیا دارای اهمیت زیادی است، وجود یک الگوی جامع مدیریت اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای مدیریتی و اداره کشورهای جهان در سایه مکتب غنی و نجات بخش اسلام یک ضرورت اجتنابناپذیر است. هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی جهانیشدن مدیریت اسلامی است با رویکرد ...
بیشتر
از آنجایی که تدوین یک الگوی پرمحتوی در مدیریت اسلامی برای کشورهای منطقه، جهان اسلام و کل دنیا دارای اهمیت زیادی است، وجود یک الگوی جامع مدیریت اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای مدیریتی و اداره کشورهای جهان در سایه مکتب غنی و نجات بخش اسلام یک ضرورت اجتنابناپذیر است. هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی جهانیشدن مدیریت اسلامی است با رویکرد کیفی، نوع پژوهش براساس هدف کاربردی، روش پژوهش از نوع گراندد تئوری و گردآوری دادهها پیمایشی و ماهیت پژوهش اکتشافی است. جامعه آماری عبارت است از کلیه افراد خبره در مدیریت اسلامی در کشور و نمونه آماری با روش نمونهگیری گلوله برفی و براساس قاعدۀ اشباع نظری، با 45 نفر از خبرگان مصاحبۀ عمیق صورت گرفت، ابزار پژوهش مصاحبۀ باز و عمیق از خبرگان و اسناد بالادستی است. برای تحلیل یافتهها براساس مطالعات گلیزر و اشتراوس در مطالعات کیفی، از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحلۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. طبق یافتهها، 26 عامل مؤثر برای جهانیشدن مدیریت اسلامی در پنج بعد شامل جنبه حکومتی، جنبه ترویج فرهنگی، ترویج اقتصادی، اسلامی رفتاری و جنبه علمی معرفی شد و در نهایت الگوی پژوهش توسط خبرگان تأیید گردید.
متینه مقدم؛ میرزا حسن حسینی؛ موسی خادمی؛ علی اکبر جوکار
چکیده
در اوضاع کنونی کشور که تحریمهای متعدد و نابسامانیهای اقتصادی چرخ تولید داخلی را با مشکلاتی همراه کرده، گرایش به طراحی برند مصنوعات بومی و فرهنگی با رویکرد تجلی ارزشها و تبلور قابلیتهای گردشگری با رویکرد بهرهوری از نتایج طرح آمایش استانی، همسو با موازین شعار جهش تولید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بوده که لازمه آن کشف مقولههای ...
بیشتر
در اوضاع کنونی کشور که تحریمهای متعدد و نابسامانیهای اقتصادی چرخ تولید داخلی را با مشکلاتی همراه کرده، گرایش به طراحی برند مصنوعات بومی و فرهنگی با رویکرد تجلی ارزشها و تبلور قابلیتهای گردشگری با رویکرد بهرهوری از نتایج طرح آمایش استانی، همسو با موازین شعار جهش تولید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بوده که لازمه آن کشف مقولههای مرتبط با برندسازی علمی است. لذا، پژوهش حاضر در پی تدوین و تبیین مدل برندینگ مصنوعات فرهنگی استان با رویکرد دادهبنیاد است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختار یافته بود که از روش نمونهگیری گلوله برفی با 19 نفر از خبرگان انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری، انتخابی و با نرمافزار مکس کیودا تحلیل و مدل کیفی پژوهش از دل الگوهای ذهنی و نظرات افراد استخراج شد، جهت تبیین الگو از نرمافزار پی.ال.اس اسمارت 3 استفاده شد. نتیجه این تحلیل، استخراج بالغبر 125 کد اولیه از مصاحبهها و نیز احصای 50 مفهوم و 6 مقوله اصلی است که در قالب مدل پارادایمی ارائه و نهایتاً با اجرای راهبرد مستنتج شده مبنی بر برندسازی با تأکید بر هویت بصری مصنوعات فرهنگی، ضمن تأمین ارزش و رضایت مورد انتظار مشتری، میتوان به وفاداری مشتری و آگاهسازی ارزش محصول در سطح بازار و جذب و تجربه خرید بیشتر گردشگر امیدوار بود.