مدل سازی
حمزه فرج اللهی مقدم
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر فراترکیب عوامل مؤثر بر موفقیت مربیگری اجرایی بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر شیوه گردآوری دادهها در رده تحقیقات اکتشافی قرار میگیرد. در این تحقیق بهمنظور گردآوری دادهها از پایگاه علمی گوگل اسکالر استفاده نموده شده و بهمنظور تحلیل دادهها از تحلیل محتوای عرفی و استراتژی کدگذاری ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر فراترکیب عوامل مؤثر بر موفقیت مربیگری اجرایی بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر شیوه گردآوری دادهها در رده تحقیقات اکتشافی قرار میگیرد. در این تحقیق بهمنظور گردآوری دادهها از پایگاه علمی گوگل اسکالر استفاده نموده شده و بهمنظور تحلیل دادهها از تحلیل محتوای عرفی و استراتژی کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده گردید. یافتههای پژوهش منجر به ارائه مدلی با محوریت عناصر سازمانی، فردی و حرفهای گردید. مدل اثربخش مربیگری اجرایی در سازمانها دربردارنده سه بعد فردی، سازمانی و حرفهای؛ 26 مؤلفه اخلاقمداری، هدفگرایی، نظم محوری، عمل محوری، آگاهسازی، آگاهی بخشی، همگرایی، حمایتگرایی، انگیزه بخشی، شفافیت، کلگرایی، ثباتگرایی، تعاملگرایی، هدفمندی، تطبیقپذیری، نظارتگرایی، مثبت اندیشی، وابستگی، جمعیتی، اثربخشی، آمادگی، ارتباطی، خودسازی، رشدگرایی و 109 شاخص است. این مطالعه برخی از خلأهای موجود در ادبیات مربیگری اجرایی را پر کرده است. برخلاف بسیاری از مطالعات قبلی در این حوزه که صرفاً بر ارزیابیهای اثربخشی مربیگری اجرایی تکیه کردهاند، این مطالعه به شناسایی مجموعه عوامل مرتبط با سطح فرد، سازمان، شرایط نهادی و زیرساختی مؤثر بر مربیگری اجرایی پرداخته و برخی سازههای جدیدی همچون نهادهای رسمی و غیررسمی را به ادبیات مربیگری در حالت کلی و مربیگری اجرایی به صورت خاص اضافه کرده است.
علت یابی
زلفا حق گویان؛ علی درخشان مهر؛ مریم مشایخی
چکیده
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر ...
بیشتر
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر روش گردآوری دادهها کیفی و از تکنیک تحلیل تم است. روش گردآوری اطلاعات میدانی وکتابخانهای است و ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته میباشد. جامعه آماری کارکنان شهرداری شهر قم میباشد. نمونه برداری در این تحقیق از نوع نمونه برداری غیراحتمالی و هدفمند است. جهت تجزیه و تحلیل دادههای کیفی در این پژوهش از روش کدگذاری و تحلیل تم استفاده شده است. پس از بررسیها و تحلیلهای صورت گرفته، پیامدهای شناسایی شده برای رفتار مربیگری مدیران به دو دسته ی کلی پیامدهای فردی و سازمانی تقسیم شد. پیامدهای فردی شامل نشاط کارکنان، هوش عاطفی، رضایت شغلی، سرمایه روان شناختی و مدیریت دانش میباشد. همچنین پیامدهای سازمانی شامل رفتار شهروندی سازمانی، بهره وری، رضایت مشتری و آوای سازمانی میباشد.
علت یابی
سید عباس مرادی شیرازی؛ مرجان فیاضی؛ علی حیدری؛ محمدعلی بابایی زکلیکی
چکیده
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری ...
بیشتر
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- اکتشافی به شمار میرود و رویکرد آن، استقرایی بود. به منظور گردآوری دادهها، استراتژی تحقیق قوم نگاری و جهت تجزیه و تحلیل دادهها، تکنیک تحلیل تم و نرمافزار MAXQDA مورد استفاده قرار گرفتند. جامعه تحقیق، شرکتهای دانشبنیان و میدان مطالعه برای پیادهسازی استراتژی قومنگاری نیز، شرکت دانش بنیان آسان پرداخت به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت بود. پس از تحلیل دادهها، 198 کد، 12 تم فرعی و 3 تم اصلی (مسئلهیابی و بسترسازی، طرحریزی و فراهمسازی و آگاهیبخشی و آمادهسازی) به عنوان پیشایندهای فرایند مربیگری شناسایی شدند. در نهایت با توجه به نتایج، پژوهشهایی با موضوعات مختلف برای مطالعات آتی پیشنهاد شد.