با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
مدل سازی
فراترکیب عوامل مؤثر بر موفقیت مربیگری اجرایی

حمزه فرج اللهی مقدم

دوره 13، شماره 3 (پیاپی 51) ، تیر 1404، ، صفحه 19-38

https://doi.org/10.30473/ipom.2025.71910.5008

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر فراترکیب عوامل مؤثر بر موفقیت مربیگری اجرایی بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر شیوه گردآوری داده‌ها در رده تحقیقات اکتشافی قرار می‌گیرد. در این تحقیق به‌منظور گردآوری داده‌ها از پایگاه علمی گوگل اسکالر استفاده نموده شده و به‌منظور تحلیل داده‌ها از تحلیل محتوای عرفی و استراتژی کدگذاری ...  بیشتر

علت یابی
شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم

زلفا حق گویان؛ علی درخشان مهر؛ مریم مشایخی

دوره 11، شماره 4 (پیاپی 44) ، آبان 1402، ، صفحه 41-56

https://doi.org/10.30473/ipom.2023.67353.4803

چکیده
  مربیگری به‌عنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راه‌حل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک می‌کند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوه‌های یادگیری و توسعة مهارت‌ها می‌باشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر ...  بیشتر

علت یابی
رویکرد قوم نگارانه به پیشایندها در فرایند مربیگری

سید عباس مرادی شیرازی؛ مرجان فیاضی؛ علی حیدری؛ محمدعلی بابایی زکلیکی

دوره 7، شماره 3 (پیاپی 27) ، تیر 1398، ، صفحه 106-124

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.44566.3493

چکیده
  شرط اساسی معماری هر سازه‌ای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بی‌توجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازه‌ای معیوب نخواهد بود. سنگ‌بنای فرایند مربی‌گری را می‌توان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربی‌گری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربی‌گری بوده است. جهت‌گیری ...  بیشتر