علت یابی
علی مهدی
چکیده
بررسی کیفی آموزش مدیران دولتی، مقولهای است که با توجه به اثرگذاری سیستمی آن بر سایر بخشهای مدیریتی و اجرایی کشور از اهمیت بالایی برخودار است. مبتنی بر اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر که از نظر هدف کاربردی و از نظر بررسی متغیرها توصیفی و اکتشافی و در روش اجرا پیمایشی است، با استفاده از طیف وسیعی از دادههایی از محل توزیع پرسشنامه هدفمند ...
بیشتر
بررسی کیفی آموزش مدیران دولتی، مقولهای است که با توجه به اثرگذاری سیستمی آن بر سایر بخشهای مدیریتی و اجرایی کشور از اهمیت بالایی برخودار است. مبتنی بر اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر که از نظر هدف کاربردی و از نظر بررسی متغیرها توصیفی و اکتشافی و در روش اجرا پیمایشی است، با استفاده از طیف وسیعی از دادههایی از محل توزیع پرسشنامه هدفمند و احصاء دیدگاه 96 نفر از صاحبنظران و کاربران این حوزه به دست آمده، موضوع کیفیت آموزش مدیران دولتی را در چهار حوزه مطالعات کارکردی، فرآیندی، ساختاری و سیستمی مورد توجه و بررسی قرار داده است. نتایج این مطالعه که با استفاده از نرمافزار تحلیلی SPSS به دست آمده است نشان میدهد که ضعف تحقق پذیری اهداف و کاربرد ضعیف نظام آموزش مدیران در عرصه عمل در نظام اموزش مدیران، ضعف فرآیند توسعه و تعمیق مهارتهای مدیریتی در نظام اموزش مدیران، تغییر مکرر مشاغل و پستهای سازمانی بدون توجه به شایستگی در نظام اموزش مدیران و ضعف بازنگری و اصلاح قوانین نظام آموزش مدیران(موضوع آموزش مدیران نیز بدون توجه به مسائل و کمبودهای گذشته، تنها به اصلاحات صوری و ظاهری برخی از بندها بویژه درحوزه سامانه آموزش مدیران حرفهای بسنده کرد و سازوکارهای انگیزیشی را نادیده گرفته و مقوله مشارکت دیگر سازمانها و برنامهریزی راهبردی حوزه نظام آموزش مدیران فراموش شده است)، مهمترین چالشهای احصاء شده در چهار حوزه مطالعاتی مزبور هستند .