Document Type : Descriptive

Authors

Abstract

Appearing trends have inclined public management to movement from inside out. Public change should invole manifestation of citizenship feeling in its performance. It is required to redefine public organizations feeling on society. Today, public management is considered as public issuses management for improvement of public interest and making belief in  corporates' social responsibilities is the base of public issuses management. Recently concept of corporate social responsibility has changed to the corporate social responsiviness. This research has dealt with explaining and developing factors of Corporate social responsiveness concept for Iran'spublic organizations so that it has presented 5 dimensions, 11 factors and 28 criteria for the concept. The research is an applied developmental study in terms of purpose and in viewpoint of method, is descriptive one and in correlation exploratory type that has been accomplished via Delphi technique and structural equations (SEM).

Keywords

احمدی،کیومرث  (1391)؛" طراحی مدلی جهت ارزیابی پاسخ گویی اجتماعی سازمانی در سازمان های دولتی ایران"، رساله دکتری منتشر نشده، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
احمدی،کیومرث  ؛ الوانی ، سید مهدی و امیری ، مقصود (1391)؛ " از اخلاق اجتماعی سازمانی تا پاسخ گویی اجتماعی سازمانی"؛ فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری ،سال هفتم شماره 1
الوانی، سید مهدی (1386)؛ “مدیریت عمومی”،  تهران نشر نی.
اشتریان ،کیومرث (1386)؛ " سیاستگذاری عمومی ایران" ،نشر بنیاد حقوقی میزان
پورعزت، اصغر (1387)؛ "مبانی دانش اداره و  امور دولت"، انتشارات سمت.
دانایی فرد،حسن(1387)؛ " چالش های مدیریت دولتی در ایران" ؛ انتشارات سمت
خداوردی ، علی(1383) ؛"پاسخ گویی در نظام مردم سالاری دینی" . فصلنامه تحولات سیاسی، نشر ناجا
شافعی، رضا و احمدی ، کیومرث .(1392)؛  “ مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی: تعاریف ، مفاهیم و مدل ها ” ، انتشارات سمت
طباطبایی،سیداحمد(1390)؛تبیین سیاست های کلی نظام اداری کشور؛انتشارات فر آزما پردازش
علی احمدی، علی رضا (1390). "پیش طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت "؛ انتشارات تولید دانش
قاهری، مرضیه (1389)؛ “مسئولیت اجتماعی سازمان و ضرورت توجه به آن”، پژوهش نامه مسئولیت اجتماعی سازمان ها، شماره 4، نشر پژوهشکده تحقیقات راهبردی
قلی پور، رحمت الله  (1387)؛ “تصمیم گیری سازمانی و خط مشی گذاری عمومی”، نشر سمت
میرعباسی، رمضان و شریفی،عیسی(1389)؛ "خادمیت: رویکرد نوین در مدیریت" ؛ انتشارات آذرخش
یعقوبی،نورمحمد(1389)؛ "مدیریت دولتی: سیر اندیشه های نوین "؛ انتشارات سمت
Boone, & Kurtz, L, D. (2002)." Management "New York: Mc Graw Hill
Ecimovic.T &  Esposito.M.(2008)," The Individual and Corporate Social Responsibility", ANSTED University Malasia, PP:1-7
Jenny.F & Eshani.B.(2004), "Corporate Social Responsibility and Citizenship",Working Paper, Vol 44, No6.
John. M (2006)," Corporate Social Responsibility: The 3C-SR Model"Internation  Journal of Social Economics, Vol33, PP:5-6
Jonker, j & De witte, M.(2006), "Management Models for Corporate Social Responsibility”,Springer Berlin.
Peter. K.(2001), “corporate  Social  Responsibility Audit  within  a Quality”  Management Frome work Journal of Business Ethics,Vol 131
Sheikh, S,R &  Beise, R (2011), “Corporate Social Responsibility or Cause-Related Marketing? The Role of Cause Specificity of CSR", Journal of Consumer Marketing, Volume 28, Number 1, pp: 27–39
Ubius, U & Alas, Ruth, (2009),” Ruth Alas Organizational Culture Types as Predictors of Corporate Social Responsibility", Engineering Economics , Vol 61, No, pp:90-99