امیری علی نقی، همتی محمد، مبینی مهدی (1390)، اخلاق حرفه ای، ضرورتی برای سازمان، ص 137- 159
حسینیان(1382)، اخلاق در نتیجه گیری، تهران؛ انتشارات آموزش عالی
هومن، حیدر علی(1387)، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی.
دفت،ریچاردال (1377)تئوری و طراحی سازمان، ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی، دفتر پژهش های فرهنگی، جلد اول.
رابینز،استیفن پی، (1385)، تئوری سازمان، ترجمه سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، تهران: انتشارات صفار
رحیمی،حمید. آقابابایی،راضیه(1392)، رابطه فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان، راهبردی آموزش در علوم پذشکی
رضاییان،علی(1377)، مدیریت رفتار سازمانی(مفاهیم، نظریه ها، کاربرد ها)، تهران: انتشارات سمت.
روحی عزیزی. مریم، مهدوی. مژگان(1382)، مدیریت و تغییر فرهنگ سازمانی، مجله تعاون ،ص 146-147
زاهدی شمس السادات ، الوانی. مهدی، فقیهی ابوالحسن(1379)، فرهنگ جامع مدیریت، تهران. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
شهرکی پور. حسن، ندری.خدیجه، شیرمحمدی. رحمان(1389)، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با کار آفرینی سازمانی در کارکنان دانشگاه لرستان، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، ش 4، ص: 136- 109
علاقه بند(1388) مدیریت عمومی، تهران، نشر روان.
عاملی، منیژه (1381)، بررسی مبانی نظری اخلاق حرفهای در اسلام، پایان نامه جهت اخذکارشناسی ارشد، تهران، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
کلانتری، خلیل (1387) مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی-اقتصادی، تهران: فرهنگ صبا
مقیمی،سیدمحمد، (1377)، سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، چاپ دوم، تهران: انتشارات میر.
نجف بیگی، ر.(1387)، سازمان و مدیریت، انتشارات ترمه، تهران.
یقین لو . مهر انگیز، جواهر دشتی. فرانک، خلیلی عراقی.مریم(1382). اصول اخلاق حرفه ای از تدوین از تدوین تا عمل، ماهنامه تدبیر، شماره 135،ص80-88
Aktas.Esra, Cecek.Isik ,Kıyak,Mithat (2011), the Effect of Organizational Culture On Organizational Efficiency: The Moderating Role Of Organizational, Environment and CEO Values, International Strategic Management Conference, pp: 1560–1573
Akwasi A. (2004),the relationship between organizational ethical culture and the ethical behavior of employees: A study of accounting and finance professionals in the insurance industry of United States. J Bus Econ Res.N; 2(9):55-72.
Baron RM, Kenny DA(1986), The moderator_ mediator distinection in social psychchologic research.
Balthazard P (2004), Organizational culture and knowledge, management success.Hawaii; International Conference on System Science.
Braxton J, Proper EM, Bayer AE (2011), Professors behaving badly: faculty misconduct in graduate education. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
Beugelsdijk S. A (2009), approach to the impact of differences in organizational culture on relationship performance. Ind Mark Manage, N; 38:312-23.
Cadozier V (2002),the moral profession: A study of moral development and professional ethics of faculty. Texas: University of Texas.
Cameron, K. S. and Quinn, R. E (1999), Diagnosing and changing organizational culture: based on competing values framework. Reading, MA, Addison-Wesley .
Carmeli A (2005),the relationship between organizational culture and withdrawal intentions and behavior. Int J Manpower, N; 26(2):73-88.
Fang Y. A (2007),meta-analysis of relationships between organizational culture, organizational climate and nurse work outcomes [dissertation]. Maryland: University of Maryland.
French I (1992), Human resource management. 2nd ed. Boston: Houghton Miff Inc.
Frick HL (1995),The relationships of national culture, gender and occupation to the work values of employees of an international organization. J Int Bus Stud, N; 26(3):673.
Hartog, M (2007), Ethics and human resource management: Professional. J Bus Prof Ethics, N; 21(2):14-25.
Liu Anita & Fellows Richard & Ng Jess (2004). Surveyors Perspectives on ethics in organizational Culture.Engineering.Construction and Architectural Management.Vol.11, No. 6, pp.438-449.
Hercy P, Blanchard KH (1983),Management of organizational, behavior. New Jerxy: Prentice-Hall Publisher.
Johns Paul (2006), “E-thics: the new moral methodology for business” , Journal of Investment compliance. Vol, 7, No. 1, pp. 83-90.
Nakhaie H (2011), survey of the relationship between organizational culture and ethical behavior of the state organizations staff in Kerman, international conference on financial management and economics. Singapore: IACSIT Press.
Randall DM (1991), Interrelationship of work commitment constructs. Work Occup, N; 18(2)194.
Sinclair A (1993), Approaches todevelopment: developing ethical corporate culture in three organizations”,Journal of management organizational culture and ethics. J Bus Ethics, N; 12(1):63-73.
Small Michael (2006), “Management Development, Vol, 25, No, 6, pp. 588-860.
Thibodeaux, M.S. and Favilla, E(1996),Organizational effectiveness and commitment through strategic management, Industrial Management & Data Systems, Vol. 96, p. 21
Tsang ho, chin. (2008). The relation between knowledge management enablers and performance. National Cheng University.
Vitez O (2010), what is the relationship between corporate culture and ethics? J Bus Ethics, N; 100(2):515-30.
Wan fleet D (1992), Behavior in organizations. Boston: Houghton Miff Inc.
Young D (2000), the six levers for managing organizational culture. Bus Horiz, N; 43(5):19-25.