بودلایی، حسن و قزل، علیرضا (1391). زمینهها و استراتژیهای مدیریت منابع انسانی بهرهور در سازمانهای دولتی قرن 21. فصلنامه منابع انسانی ناجا. سال هفتم، شماره 29.
بودلایی، حسن. خانباشی، محمد. نیکنام، مهدی و کوشکی، علیرضا. (1393). مدیریت بهره وری نیروی انسانی در بخش دولتی،. تهران، انتشارات ترمه چاپ اول.
رجببیگی، مجتبی، پرتوی، بامداد (1387). چالشهای مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی ایران. مجموعه مقالات سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی.
فقیهی،ابوالحسن،دانایی فرد،حسن (1384)،بوروکراسی و توسعه در ایران، انتشارات رسا.
ناصحیفر، وحید، سعادت، محمدرضا، معصومزاده، ابوالفضل (1389). الگوی ارزیابی قابلیتها و شایستگیهای مدیران وزارت بازرگانی، فصلنامه پژوهش بازرگانی، شماره 41.
Barney, J. B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17, 99−120.
Boxall, P. (1998). Achieving competitive advantage through human resource strategy: towards a theory of industry dynamics, Human Resource Management
Cabrera, E. F. (2003). Strategic Human Resource Evaluation. Journal of Human Resource Planning, 26(1), 49.
Early, O. C., Northcraft , G. B., Lee, C., and Littuchy, T. R (1990).Impact of process and outcome feedback on the relation of goal etting to task performance, Academy of Management Journal, 33(1): 87-105.
Enslow, B. (1989).Payoff from expert system, Across the Board, Magazine of theConference
Board Business Roundtable of New York, January/February: 54.
Epstein, P . D., and Leidner, A. (1987) Technology transfer in the trenches, National Civic Review, 76(2): 130-136.
Guy, M.E. (1992). Managing People. In M. Holzer (Ed.), Public Productivity Handbook,pp. 307–320. New York: Marcel Dekker.
Greenberg, E. (1982). Competing for scares resources, Journal of Business Strategy, 2(3):81-87
Immerwahr, J., and Yankelovich, D. (1983).Managing for Motivation in a High Discretion Workplace, The Public Agenda Foundation, New York.
Levitan, S., and Johnson, C. (1982). Second Thoughts on Work, W. E. Upjohn Institute for
Employment Research, Kalamazoo, Michigan, p.93.
McClelland, D. C. (1955). Studies in Motivation, Appleton-Century-Croft, New York.Osborn, A. F (1979). Applied Imagination, 3rd rev. ed., Charles Scribners, New York.
Orlando, C. R. & Johnson, N. B. (2004). High performance work practices and human resource management effectiveness: substitutes or complements? Journal of Business Strategies, 21(2), 133-148.
Quinn, J., Baruch, J., and Paquette, P. (1987). Technology in services, Scientific American, 257(6): 50-58
Review, 8(3), 265-288.
Snyder, D. P., and Edward, G. (1989). Challenge of the nineties: Serving the nation from a shrinking pie, Strengthening the Hospital to Face the Future, Proceedings of the 16th Annual Rowland Library Health Planning Seminer, Duke University, Charlotte, North Carolina.
Stavrou, E. T., Charalambous, C. &Spiliotis, S. (2007). Human resource management and performance: a neural network analysis. European Journal of Operational Research, 181, 453–467.
Von Glinow, M. A. (1988). The New Professionals, Ballinger, Cambridge,