استریناتی، دومینیک. (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه. ترجمه ثریا پاک نظر. تهران: گام نو.
استوری، جان. (1386). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه. ترجمه حسین پاینده. تهران: نشر آگه.
بارت، رولان. (1384). بارت و سینما. ترجمه مازیار اسلامی. تهران: گام نو.
بودریار، ژان. (1389). جامعۀ مصرفی. ترجمه پیروز ایزدی. تهران: نشر ثالث.
بیچرانلو، عبدالله. (1388). تصویرسازی و کلیشهسازی هالیوود از مسلمانان. فصلنامه رسانه. سال بیستم. شماره پیاپی 79. صص 1-32.
تامپسون، جان. (1378). ایدئولوژی و فرهنگ مدرن. ترجمه مسعود اوحدی. تهران: مؤسسه فرهنگی آینده پویان.
حبیبی، محمد. (1379). خصایص مدیران فرهنگی. تهران: مؤسسه فرهنگی انتشاراتی بیان.
داناییفرد، حسن و مظفری، زینب. (1387). ارتقاء روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژیهای ممیزی پژوهشی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت. سال اول. شماره اول. صص 162-131.
دفت، ریچارد ال. (1379). تئوری و طراحی سازمان. ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی. تهران: دفترپژوهشهای فرهنگی.
راودراد، اعظم. (1382). نظریههای جامعهشناسی هنر و ادبیات. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سجودی، فرزان. (1387). نشانه شناسی کاربردی. چاپ اول. تهران: نشر علم.
ظریفی نیا، حمیدرضا. (1378). کالبدشکافی جناحهای سیاسی ایران، 1137-1357. تهران: آزادی اندیشه.
عبداللهیان، حمید و منفرد، لیلا. (1387). روششناسی و تحلیل ایدئولوژی در متون ارتباطی. فصلنامه نامه صادق. بهار و تابستان. جلد 15. شماره 1. صص 87-116.
عضدانلو، حمید. (1380). گفتمان و جامعه. تهران: نشر نی.
علی آبادی، گیتا. (1388). انقلاب اسلامی و گفتمانهای انتخاباتی در ایران. فصلنامه رسانه. شماره 77. صص 119-149.
غضنفری، عزیز. (1388). انتخابات و رقابت گفتمان. روزنامه کیهان. 17 خرداد. شماره 19379. ص 12.
فیسک، جان. (1388). درآمدی بر مطالعات ارتباطاتی. ترجمه مهدی غبرایی. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه ها.
فیلیپس، ویلیام اِچ. (1388). پیش درآمدی بر فیلم. ترجمه فتاح محمدی. تهران: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی.
کوارد، روزالیند، و الیس، جان. (1380). اس/ زد درساختگرایی، پساساختگرایی و مطالعات ادبی. ترجمه فرزان سجودی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
مهدوی، عبدالمحمد. (1378). مکانیزمها و الگوهای تغییر و تحول و مدیریت فرهنگ سازمانی. فصلنامه مصباح. شماره 31. صص 167-187.
مهدیزاده، سیدمحمد. (1383). بازنمایی ایران در مطبوعات غرب: تحلیل انتقادی گفتمان «نیویورک تایمز»، «گاردین»، «لوموند» و «دی ولت» 2000- 1997م. رسالة دکتری علوم ارتباطات. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی.
مهدیزاده، سید محمد. (1387). رسانهها و بازنمایی. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه ها.
هال، استوارت. (1387). گزیدههایی از عمل بازنمایی. ترجمه احسان شاقاسمی، زیر نظر سعیدرضا عاملی. مجموعه نظریههای ارتباطات. جلد سوم. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم.
Barthes, R. (1974). S/Z. London: Fontana.
Fisk, J. (1990). Introduction to Communication Studies. New York: Rutledge.
Guba, E.G. and Lincoln, Y.S. (1989). Forth generation evaluation. Newbury park. CA: sage.
Hawkes, T. (2003). Structuralism and Semiotics. New York: Rutledge.
Kenney, K. (2005). representation theory. From Handbook of Visual communication: Theory, Method and Media. LEA.
Maxwell, J. A. (1992). Understanding reliability and Validity in a qalitative research. Harvard Educational Review. 62 (3), 279-300.
Popay, J., Rogers, A., & Williams, G. (1998). Rationale and standards for the systematic Review of qualitative literature in health services research. Qualitative Heaelth Research. 8, 341-351.
Stevenson, N. (1995). Understanding Media Cultures: Social Theory and Mass Communication. Sage Publications Ltd. London. UK.