آقاجانی، آرش (1385). تبیین ویژگیهای مدیران از دیدگاه امام علی(ع) در نهجالبلاغه، فصلنامه اندیشه صادق، شماره 24، 60-27.
ابن بابویه قمی، ابوجعفر محمد بن حسین (1404ق). من لا یحضره الفقیه، قم: منشورات جماعه المدرسین.
ابنمنظور، جمالالدین محمد بنمکرم (1408ق). لسان العرب، نسقه و علّق علیه و وضع فهارسی، بیروت: الطبعة الاولی، دارالحیاء التراث العرب.
المتقی الهندی، علاء الدین بن حسام الدین (1409ق). کنزل العمال فی احادیث الاقوال و الافعال، بیروت: موسسه الرساله.
المنقری، نصر بن مزاحم (1403ق). وقعه صفین، تحقیق و شرح محمد هارون، عبدالاسلام، قم: الطبعه الثانیه افست مکتبه المرعشی النجفی.
الوانی، سید مهدی (1384). تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی، تهران: انتشارات سمت.
انصاریان، حسین (1394). قرآن کریم، تهران: نور هدایت.
پورطهماسی، سیاوش و تاجور، آذر(1389). ویژگیها و وظایف کارگزاران در نهجالبلاغه، پژوهشنامه علوی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان.
جرج جرداق (1344 ش). امام علی صدای عدالت انسانیت، ترجمه خسروشاهی، هادی، چ1، موسسه مطبوعاتی فراهانی.
جعفری، محمدتقی (1373). حکمت اصول سیاسی اسلام، چ2، بنیاد نهجالبلاغه.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1379). ارباب امانت اخلاق اداری در نهجالبلاغه، تهران: انتشارات دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1379). حکومت حکمت، تهران: انتشارات دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1382). جمال دولت محمود، تهران: دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1388). دلالت دولت، تهران: انتشارات دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1390). تراز حیات؛ ساختار شناسی عدالت در نهجالبلاغه، چ1، تهران: انتشارات دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1391). رخساره خورشید، تهران: انتشارات دریا.
راغب اصفهانی، ابوالقاسم حسین بن محمد (502 ق). المفردات فی غریب القرآن، تحقیق و ضبط سید کیلانی، محمد، بیروت: دارالمعفرت.
ربیعیپور، محمدعلی و صمدیوند، منوچهر(1388). سیاست مدیریتی و ویژگی مدیران در نهجالبلاغه، مجله فراسوی مدیریت، سال دوم، شماره هشتم، بهار.
رشاد، علیاکبر (1380). دانشنامه امام علی(ع)، چ1، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
رضی، شریف (1385). نهجالبلاغه، ترجمه سید جعفر شهیدی، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
ریشهری محمدی، محمد، (1381). سیاستنامه امام علی(ع)، ترجمه مهریزی، مهدی، چ3، تهران: انتشارات دارالحدیث.
زیدی، سید تنویر حسین (1394).
علل و عوامل عزل و نصب کارگزاران در نهجالبلاغه، قم: مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه.
سیوطی، جلال الدین عبدالرحمن(1401ق). الجامع الصغیر فی احادیث البشیر النذیر، بیروت: الطبعة الاولی دارالفکر.
شهیدی، جعفر (1385). نهجالبلاغه، ج26، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
طباطبایی، محمدحسین (1393ق). المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دارالکتب الاسلامیه.
فقهی فرهمند، ناصر (1390)، مدیریت پویای سازمان، تبریز: انتشارات فروزش.
فیض الاسلام، علی نقی (1330). شرح و ترجمه نهجالبلاغه، طهران: چاپخانه حیدری.
قرباننژاد، پریسا و عیسیخانی، احمد (1392). الگوی شایستگی مدیران بر اساس نهجالبلاغه امام علی(ع) ، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 15، 22- 17.
کلینی، ابوجعفر یعقوب(1388). الکافی، طهران: دارالکتب الاسلامیه.
موسیزاده، زهره و عدلی، مریم ( 1388). معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران با رویکرد شایسته گزینی در نهجالبلاغه، اندیشه مدیریت، دوره سوم، شماره اول.
رضائیان، علی (1390)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران: انتشارات سمت.
مهاجرنیا، محسن (1392). فلسفه سیاسی آیت اله خامنهای، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
واسطی، علی بن لیثی(1376ش). عیون الحکم و المواعظ، تحقیق حسینی بیرجندی، حسن، الطبعه الاوسی دارالحدیث
هاشمی خویی، حبیبالله (1379). منهاج البراعه فی شرح نهجالبلاغه، قم: موسسه دارالعلم.
Alderfer, C. P. (1967). Convergent and Discriminant Validation of Satisfaction and Desire Measures by Interviews and Questionnaires. Journal of Applied Psychology, 51(6), 509 –20.
Fayol, H. (1916). Administration industrielle générale; prévoyance, organisation, commandement, coordination, controle. (in French). Paris: H. Dunod et E. Pinat.
Follett, M.P. (1949). Freedom and Co-ordination: Lectures in business organization (reprint 1987). New York: Management Publications Trust Limited.
Forrester, J. W. (1971). World Dynamics. Wright-Allen Press.
Eklof, J. A., Hackl, P. & Westlund, A. (2012). On measuring interactions between customer satisfaction and financial results. Total Quality Management, 10)4(, 5.
McGregor, D. M. (1967). The Professional Manager, McGraw-Hill, New York, NY.
Rego, A. and Cunha, M.P. (2010). Organizational justice and citizenship behaviors: a study in the Portuguese cultural context. Applied Psychology: An International Review, 59)3(, 404-430.