بهرامیان، حمیده؛ رهنورد، فرجاله و صالحی صدقیانی، جمشید. (۱۳۹۲). «ارزشیابی سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه در وزارت نیرو و شرکتهای تابعه». مطالعات کمی در مدیریت، (4) 4، 4-۴7.
حقیقت منفرد، جلال و شعبان مایانی، محبوبه (۱۳۹۱). «بررسی اثر محتوایی سازمان بر اثربخشی هوش تجاری با توجه به نقش مدیریت دانش مطالعه موردی: بانک سامان». پژوهشگر فصلنامه مدیریت، سال نهم، ۲۷، ۶۵-۸۴.
حقیقت منفرد، جلال؛ عوض ملایری، علی و شعبان مایانی، محبوبه (۱۳۸۹). «هوش تجاری ابزار بهبود عملکرد سازمانی». فصلنامه صنعت لاستیک ایران، سال پانزدهم، ۵۹، ۲۰۷-۲۱۴.
رضامیرابی، وحید؛ کردلویی، حمیدرضا و هاشمی، اصغر (۱۳۸۹). کاربرد هوش تجاری در صنعت بانکداری بهمنظور کسب مزیت رقابتی، اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسبوکار، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
سروری اشلیکی، زهرا (۱۳۹۱). مطالعه تئوریکی تجربی هوش تجاری. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان، بابلسر، شرکت پژوهشی طرود شمال.
سلوکدار، علیرضا و ماتک، سحر (۱۳۸۹). چالشهای پیادهسازی فراروی هوشمندی کسبوکار در ایران و راهکارهای اجرایی آن. اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسبوکار، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
فرازی، عباس؛ نوروزی، عباسعلی و مدهوشی، مهرداد.(۱۳۹۳). مدیریت و برنامهریزی راهبردی در دانشگاه بهعنوان یک سیستم پیچیده با استفاده از ابزارهای سیستمهای اطلاعاتی. دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در علوم مدیریت و حسابداری، تهران.
قاضی سعیدی، مرجان؛ خارا، روحالله و حسینی راوندی، محمد (۱۳۹۳). «ضرورت بهکارگیری داشبوردها در مدیریت اطلاعات سلامت». مدیریت اطلاعات سلامت، (۲) ۱۲، ۲۵۵-۲۶۲.
گلستانی، امین. (۱۳۸۶). «هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی». مجله تدبیر، شماره ۱۹۰، ۴۱-۴۵.
میری نژاد، سید محمدباقر، رضاییان، علی و طالب پور، علیرضا. (۱۳۸۹). مدیریت نوآوری با استفاده از هوش تجاری. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز.
Bahrami, M., Arabzad, S. M. & Ghorbani, M. (2012). “Innovation in market management by utilizing business intelligence: introducing proposed
Framework”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 41, 160-167.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). “Using thematic analysis in psychology”. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Carlo, V. (2009). Business intelligence: data mining and optimization for decision making. Editorial John Wiley and Sons.
Chung, W. & Tseng, T. L. B. (2012). “Discovering business intelligence from online product reviews: A rule-induction framework”. Expert systems with applications, 39(15), 11870-11879.
Eckerson, W. W. (2010). Performance dashboards: measuring, monitoring, and managing your business. John Wiley & Sons.
Edmunds, H. (2000). The focus group research handbook. McGraw-Hill.
Farrokhi, V. & Pokoradi, L. (2012). The necessities for building a model to evaluate Business Intelligence projects-Literature Review. arXiv preprint arXiv: 1205-1643.
Few, S. (2006). Information dashboard design. Italy:, O'Reilly Media, Inc.
Höglund, E. (2017). “Focus groups–stimulating and rewarding cooperation between the library and its patrons”. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 3(2), 425-431.
Khan, R. A. & Quadri, S. K. (2012). "Dovetailing of business intelligence and knowledge management: An integrative framework". In Information and Knowledge Management, 2(4), 1-6.
Moss, L. T. & Atre, S. (2003). Business intelligence roadmap: the complete project lifecycle for decision-support applications. Addison-Wesley Professional.
Negash, S. (2004). “Business intelligence”. Communications of the Association for Information Systems, 13(1), 177-195
Pauwels, K. Ambler, T., Clark, B. H., LaPointe, P., Reibstein, D., Skiera, B. & Wiesel, T. (2009). “Dashboards as a service: why, what, how, and what research is needed?”. Journal of Service Research, 12(2), 175-189
Rasmussen, N. H., Bansal, M., & Chen, C. Y. (2009). Business dashboards: a visual catalog for design and deployment. John Wiley & Sons.
Shibin, K. T., Gunasekaran, A., Papadopoulos, T., Dubey, R., Singh, M., & Wamba, S. F. (2016). “Enablers and barriers of flexible green supply chain management: A total interpretive structural modeling approach”. Global Journal of Flexible Systems Management, 17(2), 171-188.
Stewart, R. A, (2008), “A Framework For The Life Cycle Management Of Information Technology Projects: Projectit”, International Journal Of Project Management, 26(2), 203-212.
Velcu, O. & Yigitbasiouglu, O. (2010). Dashboards adoption in the business controller’s decision making process. In 7th International Conference on Enterprise Systems, Accounting and Logistics, Athens, Greece.
Williams, S., & Williams, N. (2010). The profit impact of business intelligence. Morgan Kaufmann.
Yigitbasioglu, O. M. & Velcu, O. (2012). “A review of dashboards in performance management: Implications for design and research”. International Journal of Accounting Information Systems, 13(1), 41-59.