آذر، عادل و سعید، صفری (1383). «مدلسازی تعالی سازمانی با رویکرد تحلیل پوششی دادهها». فصلنامه مدرس علوم انسانی، شمارة 2، 33-1.
استراوس، انسلم و کوربین، جولیت (1998). مبانی پژوهش کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریة زمینهای. مترجم: ابراهیم افشار، نشر نی.
پسندیده، عباس (1380). «مشروعیت عنونی بسیط یا مرکب». ماهنامه حکومت اسلامی، سال ششم، شمارة اول.
داناییفرد، حسن و علیزادهثانی، محسن، (1389). مدیریت دولتی نوین (پژوهش انتقادی). تهران: موسسة کتاب مهربان نشر.
دنهارت، جانت و دنهارت، رابرت (2011). تئوریهای سازمان دولتی. ترجمه: سیدمهدی الوانی و حسن داناییفرد، تهران: انتشارات اشراقی.
طهماسبی، رضا (1393). درآمدی بر نظریههای مدیریت دولتی. نشر سمت، تهران.
فرتوکزاده، حمیدرضا و وزیری، جواد (1388). «شایستگی دستیابی به سامانههای دفاعی؛ یک نظریة داده بنیان». فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال دوم، شمارة 2، تابستان، 96-77.
قلیچ لی، بهروز (1386). تعالی منابع انسانی. تهران: موسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی، انتشارات سرآمد.
کرسول، جان (2007). پویش کیفی و طرح پژوهش، انتخاب از میان پنج رویکرد (روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریهپردازی دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی). ترجمه داناییفرد، حسن؛ کاظمی، حسین، تهران: انتشارات صفار- اشراقی.
میرسپاسی، ناصر؛ طلوعی اشلقی، عباس؛ معمارزاده، غلامرضا و پیدایی، میرمهرداد (1388). «طراحی الگو تعالی منابع انسانی در سازمانهای دولتی ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی». مجله پژوهشهای مدیریت، شمارة 87.
میرسپاسی، ناصر (1388). نقش آموزش در تکوین و ارتقای تمدن سازمانی. اولین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش.
هزارجریبی، جعفر (1386). حکومت و مشروعیت. انتشارات دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی، تهران.
Denhardt, R. B. Denhardt, J. V. (2011). The New Public Service: serving, not steering. American National Standard for Information Sciences Performanence, Third Edition, 25-43.
EIPA. (2013). CAF 2013: “Improving public organisations through self-assessment.” Retrieved February 18, 2013, from http://www.eipa.eu/en/pages/show/&tid¼102.
Hays, S. W. & Kearney, R. C. (2001).
“Anticipated changes in human resource management: Views from the field”. Public Administration Review,61(5), 585-597.
Jensen, M .C. (2000). “Value maximization and the corporate objective function”. Harvard Business School Press, Boston, MA37-57.
Koura, K. & Talwar, B. (2008). “Comparing the UBEM Vedic matrix and the TQM elements deployment model using principal component analysis.” TQM Journal, 20(5), 413-435.
Lawler, E. E. & Susan, A. M. (2003). “Creating a Strategic Human Resources Organization: An Assessment of Trends and New Directions”. STANFORD UNIVERSITY PRESS.
Schaffer, R. H. & Thomson, H. A. (1992). “Successful change programs begin with results”. Harvard Business Review, 80-90.
Sharma. A. & Talwar, B. (2004). “Business Excellence Enshrined in Vedic (Hindu) Philosophy.” Singapore Management Review, 26.
Sharma, .A & Talwar, B. (2007). “Evolution of Universal Business Excellence Model incorporating Vedic philosophy.” MEASURING BUSINESS EXCELLENCE, 11(3), 4-20.
Straus, A. & Corbin, J. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Third Edition, LosAngeles: Sage Publications.
Strauss, A. L. & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. London: Sage Publications.
Strauss, A. L. & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. 2nd Ed. London: Sage.
Rainey, Hal. G., Back, O. & Levine, H. (1976). “Comparing Public and Private Organizations”. Public Administration Review, 36, 233-371.
Sharma, K. & Talwar, B. (2007). “Evolution of universal business Excellence model in corporate vedic philosophy”. Measuring business excellence, 11(3), 4-20.
Talwar, B. (2009). “Comparative study of core values of excellence models vis-a`-vis human values.” MEASURING BUSINESS EXCELLENCE, 13(4), 34-46.
Talwar, B. (2011). “Business excellence models and the path ahead.” TQM Journal, 23(1).