ادوارد، سالیس، (1380). مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش. ترجمه علی حدیقی، تهران: نشر هوای تازه.
آذر، عادل؛ داناییفرد، حسن؛ غلامرضایی، داوود و سید خداداد حسینی، حمید (1392). «تحلیل چالش کیفیت آموزش عالی در برنامة پنجم توسعه». راهبرد فرهنگ، شمارة 21، 26-49.
الوانی، مهدی و شریفزاده، فتاح (1390). فرایند خطمشیگذاری عمومی، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
الوانی، مهدی، (1385). تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی. تهران: سمت.
امامیمیبدی، راضیه (1394). «ارزیابی سیاست: نابسامانی مفهومی». فصلنامة سیاستگذاری عمومی، سال اول، شمارة 3، 18-31.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (1387). روششناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار- اشراقی.
عمید، حسن (1389). فرهنگ عمید، فرهنگ نما.
فتحی واجارگاه، کوروش و ناهید شفیعی (1386).«ارزیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان)». فصلنامة مطالعات برنامه درسی، شمارة 5، 42 -58.
ولف، ریچارد (1381). ارزشیابی آموزشی، مترجم علیرضا کیامنش، تهران: نشر دانشگاهی.
Alkin, M. C. ed. (2004). Evaluation Roots. London, Thousand Oaks and New Delhi: Sage Publications.
Anderson J.C. & Gerbing, D.W. (1988). “Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach”. Psychological Bulletin.103, 411-23.
Ballart, Xavier. (1998). “Spanish Evaluation Practice Versus Program Evaluation Theory: Cases from Five Policy Areas.” American Journal of Evaluation. 4 (2), 51-62.
Benson, Alexis. D. Michelle Hinn. Claire Lloyd. (2001). “Advances in program evaluation: Visions of Quality: How Evaluators Define, Understand and Represent Program Quality”. Printed in the Netherlands. Visions of Quality, 7, 241-612.
Clarke. M., Butler. C., Schmidt-Hansen. P & Somerville.M. (2004). “Quality assurance for distance learning: a case study at Brunel University”. British Journal of Educational Technology, 35 (1), 125-147.
Creswell, J. W. & Miller, D.L. (2000). “Determining validity in qualitative inquiry”. Theory into Practice, 39,124-130.
Creswell JW. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.
Glaser, B. G. (1992). Basics of grounded theory: emergence vs. forcing. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B. G. (2003). The grounded theory perspective II: Description’s remodeling of grounded theory methodology. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The Discovery of Grounded Theory. Chicago: Aldine.
Government Chief Social Researcher's Office. (2003). The Magenta Book: Guidance Notes for Policy Evaluation and Analysis. London: Prime Minister's Strategy Unit, Cabinet Office, Admiralty Arch, The Mall, SWIA2WH.
Guba, E. G. & Yvonna, S. L. (2001). “Guidelines and Checklists for Constructivist (a.k.a. Fourth Generation) Evaluation”. Evaluation Checklists Project. http:// www.wmich.edu/ evalctr/checklists.
Hellmut, W. (2007). Policy Evaluation and Evaluation Research. in Handbook of Public Policy Analysis: Theory, Politics, and Methods, edited by Frank Fischer, Gerald J. Miller and Mara S. Sidney, Taylor & Francis Group, LLC.
Sandahl, H. (2007). Government and Evaluation. in Encyclopedia of Evaluation, edited by Sandra Mathison, Sage Publications, Inc.
Scriven, M. (1993). Hard-won lessons in program evaluation. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
Stake, R. E. (2003). Standards-Based and Responsive Evaluation. Sage, New York, NY.
Stake, R. & Eisner, E. (1998). “Opening remarks. University of Illinois”. Department of Educational Psychology. Urbana Champaign.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Stufflebeam, D. L. (2001). Foundational Models for 21st Century Program Evaluation. New Directions for Evaluation, N. 89, (Jossey-Bass, A Publishing Unit of John Wiley & Sons, Inc), 116-167.
Stufflebeam, D. L. (2001). “Evaluation models”. New Directions for Evaluation, 89 (3), 45-62.