اجلالی، پرویز (١٣٧٩). سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی در ایران. تهران: موسسه آن.
احمدی گرجی، حسینعلی. (1383). طرح تحقیقاتی تعیین چگونگی بررسی و آسیبشناسی دستگاههای فرهنگی. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
اعظم محمد بیگی، علی (1379). جایگاه بخش فرهنگ و هنر در اقتصاد ملی. فصلنامه پژوهش فرهنگی، 16 و 17،87-118.
اولیاء، محمدصالح (1384). تدوین مبانی ارزیابی عملکرد سازمانهای فرهنگی (طرح پژوهشی). تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، مهدی و آذر، عادل (1387). روششناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار اشراقی.
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی (1379). «اقتصاد فرهنگ و هنر و مطالعه آن در ایران». فصلنامة پژوهش فرهنگی، شمارۀ 16 و 17، 5-36.
جعفری هفتخوانی، نادر (1391). «منظومه فرهنگی، کاربرد استعاره منظومه شمسی برای ساماندهی سازمانهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران». دین و ارتباطات، 19(1)، 37 - 65.
صالحی امیری، رضا (1387). مبانی سیاست گزاری و برنامهریزی فرهنگی. تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
صبوری، منوچهر (1391). جامعهشناسی سازمانها. تهران: نشر شبتاب.
قلی پور، آرین (1390). نهادها و سازمانها (اکولوژی نهادی سازمانها). تهران: انتشارات سمت.
گودرزی، غلامرضا و شیخزاده، محمد (1388). «تحلیل وضعیت موجود ساماندهی نهادهای فرهنگی کشور با نگاهی به مفهوم و مبانی مهندسی فرهنگی». نامه پژوهش فرهنگی، 0 (5)، 119-139.
مرعشی، جعفر (١٣٧٦). پیرامون فرهنگ عمومی کشور. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
نیومن، لارنس (1389). شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی. ترجمة حسن داناییفر، سید حسین کاظمی، تهران: کتاب مهربان نشر.
Ackerberg, L. & Prapasawudi, P. (2009). An Analysis of Volunteer Tourism Using the Repertory Grid Technique. Master thesis. University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden.
Aldrich, E. H.& Ruef, M. (2006). Organizations Evolving. London: SAGE Publications Ldt.
Bailey, K. D. (1994). Typologies and taxonomies: an introduction to classification techniques. California: SAGE Publications Ltd.
Baum, J. A. & Singh, J. V. (1996). “Dynamics of organizational responses to competition”. Social forces, 74(4), 1261-1297.
Baum, J. A. & Singh, J. V. (1992). Organizational niches and competitive dynamic. In Academy of Management national meeting, Las Vegas, NV.
Baldwin, J. R., Faulkner, S. L., Hecht, M. L. & Lindsley, S. L. (Eds.). (2006). Redefining culture: Perspectives across the disciplines. London: Routledge.
Baum, J. A. & Singh, J. V. (1994). “Organizational niches and the dynamics of organizational founding”. Organization Science, 5(4), 483-501.
Berger, V., & Hari, J. (2012). Consumers and eco-labelling: A repertory grid study. In Academy of Marketing Conference, 170.
Braga, A. C. S., & e Meirelles, D. S. (2014). “Collective identity construction: A theoretical proposal for the analysis of new organizational forms”. Business and Management Review, Special issue, 4(3) ,89-102.
Coriat, B. & Dosi, G. (2002). The nature and accumulation of organizational competences/ capabilities. Revista Brasileira de Inovação, 1(2), 275-326.
Carroll, G. R. & Swaminathan, A. (2000). “Why the microbrewery movement? Organizational dynamics of resource partitioning in the US brewing industry”. American journal of sociology, 106(3), 715-762.
Cammock, P., Nilakant, V. & Dakin, S. (1995). “Developing a lay model of managerial effectiveness: A social constructionist perspective”. Journal of Management Studies, 32(4), 443-474.
DiMaggio, P. J. & Powell, W. W. (2005). A gaiola de ferro revisitada: isomorfismo institucional e racionalidade coletiva nos campos organizacionais. RAE-Revista de Administração de Empresas, 45(2), 74-89.
Easterby-Smith, M., Thorpe, R., & Holman, D. (1996). “Using repertory grids in management”. Journal of european industrial training, 20(3), 3-30.
Fransella, F., Bell, R. & Bannister, D. (2004). A manual for repertory grid technique. Newyork: John Wiley & Sons.
Hannan, M. T., Pólos, L., & Carroll, G. R. (2012). Logics of organization theory: Audiences, codes, and ecologies. NJ: Princeton University Press.
Hannan, M. T. & Freeman, J. (1977). “The population ecology of organizations”. American journal of sociology, 82(5), 929-964.
Hsu, G. & Hannan, M. T. (2005). “Identities, genres, and organizational forms”. Organization Science, 16(5), 474-490.
Jankowicz, D. (2004). The easy guide to repertory grids. London: Willy&Sons.
Kelly, G.A. (1950). The Psychology of Personal Constructs.New York: Norton & Company Inc.
Koçak, Ö., Hannan, M. T., & Hsu, G. (2009). Audience structure and category systems in markets. In Organizational Ecology Workshop, Verona.
Kovács, B. & Hannan, M. T. (2010). The consequences of category spanning depend on contrast. In Categories in markets: Origins and evolution, Emerald Group Publishing Limited, 175-201.
Tan, F. B., & Hunter, M. G. (2002). “The repertory grid technique: A method for the study of cognition in information systems”. MIS quarterly,26(1), 39-57.
Marschak, J.; Radner, R. (1972). Economic theory of teams. New Haven.: Yale University Press.
Mintzberg, G. H. (1979). The structuring of organizations: A synthesis of the research. New Jersey: Prentice Hall Inc.
Negro, G., Hannan, M. T., & Rao, H. (2011). “Category reinterpretation and defection: Modernism and tradition in Italian winemaking”. Organization Science, 22(6), 1449-1463.
Peters, W. L. (1994). Repertory grid as a tool for training needs analysis. The Learning Organization, 1(2), 23-28.
Pólos, L., Hannan, M. T. & Carroll, G. R. (2002). “Foundations of a theory of social forms”. Industrial and corporate change, 11(1), 85-115.
Ralley, C., Allott, R., Hare, D. J. & Wittkowski, A. (2009). “The use of the repertory grid technique to examine staff beliefs about clients with dual diagnosis”. Clinical Psychology & Psychotherapy: An International Journal of Theory & Practice, 16(2), 148-158.
Rogers, B., & Ryals, L. (2007). “Using the repertory grid to access the underlying realities in key account relationships”. International Journal of Market Research, 49(5), 595-612.
Shaw, M. L. & Thomas, L. F. (1978). “Focus on education—an interactive computer system for the development and analysis of repertory grids”. International Journal of Man-Machine Studies, 10(2), 139-173.
UNESCO. (2009). The 2009 UNESCO framework for cultural statistics (FCS). Montreal: Institute for Statistics.
Van de Kerkhof, M., Cuppen, E. & Hisschemöller, M. (2009). “The repertory grid to unfold conflicting positions: the case of a stakeholder dialogue on prospects for hydrogen”. Technological forecasting and social change, 76(3), 422-432.
Von, V. (2009). An Integrated Method to Assess Consumer Motivation in Difficult Market Niches: A Case of the Premium Car Segment in Russia. Master thesis. Technical university of Berlin.
Wilson, F., & Tagg, S. (2010). “Social constructionism and personal constructivism: Getting the business owner's view on the role of sex and gender”. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 2(1), 68-82.
Zuber-Skerritt, O. & Roche, V. (2004). “A constructivist model for evaluating postgraduate supervision: a case study”. Quality assurance in education, 12(2), 82-93.