اسعدی، محمود؛ هادی پیکانی، مهربان و رشیدپور، علی (1396). «الگویی برای اجرای اثربخش خطمشیهای عمومی در وزارت امور اقتصادی و دارایی (مطالعۀ موردی: گمرک جمهوری اسلامی ایران)». فصلنامة علمی-پژوهشی مدیریت دولتی، 9(4)، 591-614.
الوانی، سید مهدی و شریفزاده، فتاح (1394). فرایند
خطمشیگذاری عمومی (چاپ سیزدهم). تهران، انتشارات دانشگاه عالمه طباطبایی.
جباریپور، مجتبی؛ عابدی جعفری، حسن و ابویی اردکانی، محمد (1394). «بررسی و ارزیابی خطمشیهای مبارزه با فساد در برنامههای چهارگانه توسعة جمهوری اسلامی ایران». فصلنامة علمی – پژوهشی سیاستگذاری عمومی، 1(2)، 51-68.
حسنقلیپور، حکیمه؛ امیری، مجتبی و پورعزت، علیاصغر (1396). «توسعۀ مدل ارزشیابی خطمشی نگهداشت اثربخش اعضای هیئتعلمی در آموزش عالی». فصلنامة علمی- پژوهشی مدیریت دولتی، 9(3)، 489-516.
داناییفرد، حسن؛ شکری، زینب؛ خیرگو، منصور و فانی، علیاصغر (1397). چگونگی ارزشیابی کیفیت خطمشیهای عمومی در ایران: پژوهشی اکتشافی مبتنیبر روششناسی ترکیبی». فصلنامة علمی - پژوهشی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، 6(2)، 79-94.
دانشفرد، کرم الله (1392). مبانی خطمشیگذاری عمومی. تهران، نشر نیاز دانش.
شریفزاده، فتاح؛ قربانیزاده، وجه الله؛ سید نقوی، میرعلی و حسین پوری، مهدی (1395). «ارزیابی مؤلفههای مؤثر بر خطمشیگذاری در صنعت نفت و گاز از منظر کارآفرینی». فصلنامة علمی ـ پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، 4(3)، 133-145.
قلیپور، رحمتالله (1391. تصمیمگیری سازمانی و خطمشیگذاری عمومی. تهران، انتشارات سمت.
مظلومی، نادر و متولی، علی (1391). «الگویی برای اجرایی کردن برنامههای راهبرد». فصلنامة علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 22(76)، 19-45.
معمارزاده طهران، غلامرضا؛ میرسپاسی، ناصر و جلیلی، سودابه (1390). «ارائه مدلی برای ارزیابی اثربخشی اجرای خطمشیهای عمومی جمهوری اسلامی ایران در حوزة بهداشت و درمان». فصلنامة رسالت مدیریت دولتی، 2(2)، 19-31.
واعظی، رضا؛ شریفزاده، فتاح و محمدی، محسن (1394). «شناسایی و اولویتبندی الگوهای ارزیابی خطمشی عمومی». فصلنامة علمی – پژوهشی انجمن علوم مدیریت ایران، 10(4)، 1-41.
Alkin, M. C. & Christie, C. A. (2004). “An evaluation theory tree”. Evaluation roots: Tracing theorists’ views and influences, Thousand Oaks, Canada, Sage.
Anderson, J. E. (2014). Public policymaking. New York, USA, Praeger Press.
Brownson, R. C., Chriqui, J. F. & Stamatakis, K. A. (2009). “Understanding evidence-based public health policy”. American journal of public health, 99(9), 1576-1583.
Corbin, J., Strauss, A. & Strauss, A. L. (2014). Basics of qualitative research. Newbury Park, Canada: Sage Press.
Fischer, F. & Miller, G. J. (Eds). (2017). Handbook of public policy analysis: theory, politics, and methods. London, UK: Routledge Press.
Funnell, S. C. & Rogers, P. J. (2011). Purposeful program theory: Effective use of theories of change and logic models(Vol. 31). John Wiley & Sons.
Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1989). Fourth generation evaluation. Newbury Park, Canada: Sage Press.
Hill, M. & Hupe, P. (2014). Implementing public policy: An introduction to the study of operational governance. Newbury Park, Canada: Sage Press.
Howlett, M., Ramesh, M. & Perl, A. (2009). Studying public policy: Policy cycles and policy subsystems (Vol. 3). Oxford, UK: Oxford University Press.
Jenkins, W. I. (1978). Policy analysis: A political and organisational perspective. London: UK, M. Robertson Press.
Kahan, B. (2008). Review of evaluation frameworks. Saskatchewan Ministry of Education, Saskatchewan, Canada.
Miles, I., Cunningham, P., Cox, D. & Malik, K. (2006). Smart Innovation: A practical guide to evaluating innovation programmes. DG Enterprise and Industry, European Commission, Luxembourg.
Stufflebeam, D. L. & Coryn, C. L. (2014). Evaluation theory, models, and applications (Vol. 50). John Wiley & Sons.
Vedung, E. (2009). Handbook of Public Policy and Program Evaluation. Transaction publishers new Brunswick (UAS) and London (UK)
Wollmann, H. (2003). Evaluation in public-sector reform: Towards a ‘third wave of evaluation. Evaluation in Public Sector Reform. Concepts and Practice in International Perspective 1-11. Northampton, Massachusetts, USA: Cheltenham Press.
Worthen, B. (1990). Program evaluation. The international encyclopedia of educational evaluation. Toronto, Ontario, Canada: Pergammon Press.