ادیب حاج باقری، محسن(1385). روش تحقیق گراند تئوری : راه و روش نظریه پردازی در علوم انسانی و بهداشتی.تهران ،نشر بشری، چاپ اول.
احمدی،سید علی اکبر؛ درویش،حسن؛ سبحانی فر،محمد جواد؛ فاضلی کبریا،حامد(1392).مدل سازی شایستگی های منابع انسانی بر اساس آموزه های نهج البلاغه، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی ، سال دوم، شماره 1 ، صص 107-83 .
استراوس ، الف و کوربین ، ج .(1990) . مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای ، (ترجمه ابراهیم افشار)، تهران : نشر نی ، 1390.
بودلایی،حسن؛ قزل،علیرضا؛ فیروز،داور؛ موسوی،سید محمد(1392). بهبود بهره وری مدیران در بخش دولتی، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی ، سال دوم، شماره 1 ، صص 118- 105.
حاجی کریمی ، عباسعلی، رضائیان، علی، هادی زاده مقدم، اکرم، بنیادی نائینی، علی(1390).بررسی تأثیر شایستگی های هوش عاطفی، شناختی و اجتماعی در شایستگی های مدیران منابع انسانی بخش دولتی ایران. اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره اول پیاپی9،صص254-223.
حصیری ،اسد (1387). ارتقای روحیه کارکنان سازمان های دولتی بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه تربیت مدرس .
رحیم نیا، فریبرز، هوشیار، وجیهه(1391). واکاوی ابعاد و مؤلفه های مدل شایستگی های مدیران سیستم بانکی(یک مورد کیفی)، مدیریت فردا، دوره 11 ، صص 138-117.
قربانی اورنجی ، سمیه(1389). مقایسه ارزش ها و شایستگی های مدیران دولتی و خصوصی بر اساس پیمایش MVP در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ،دانشگاه تربیت مدرس .
محمودی راد ، غلامحسین ، 1388. تبیین فرآیند شایستگی های مدیریتی در پرستاری. رساله دکتری چاپ نشده، دانشگاه تربیت مدرس .
ناصحی فر، وحید و الماسی فرد، محمدرسول (1388). جایگاه معنویت کاری در جامعه سازمانی امروز. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال چهارم، شمارههای 3 و 4.
هدریک ، لاری (2006). مدیریت کوروش بزرگ (ترجمه محمد ابراهیم محجوب). تهران : نشر فرا .
Albanese, R. (1989). Competency-based management education .Journal of Management Development, 8(2), 66-76.
Barber, c.s. (2000), current and future managerial competency requirements for manufacturing, assembly, and /or material processing function. Unpublished Doctoral dissertation, university of southern California.
Bowman, J. S.,West, J. P.,& Beck, M. A.(2010). achieving competencies in public service : the professional edge. Edition. 2nd ed. New York , M. E. Sharpe.
Carmeli , A. & Tishler , A.( 2006) . The relative importance of the top management team’s managerial skills . International Journal of Manpower, Vol. 27 No. 1, pp. 9-36.
Cochran, G. R. (2009). Ohio State University Extension competency study: Developing a competency model for a 21st Century Extension organization Unpublished doctoral dissertation. Ohio State University, Columbus, OH.
Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4 ed.). Boston , Pearson Education, Inc.
Dubois David D.& Rothwell J.(2000).The Competency toolkit(vol.10. f2)Amherst, MA: Human Resource. Development press.
Dubrin , A. J. (2011).Essentials of Management (9th Edition). South-Western College Pub.
Ekaterini, G. (2011).A qualitative approach to middle managers' competences. Management Research Review, Vol. 34 Iss: 5,553 – 575.
Kirton , G. and Healy, G.(2009). Using competency-based assessment centres to select judges - Implications for equality and diversity.Human Resource Management Journal, 19(3), 302-318.
Jones, M. & Alony, I. (2011). Guiding the use of Grounded Theory in Doctoral studies – an example from the Australian film industry. International Journal of Doctoral Studies, 6 (N/A), 95-114.
Lofton, R.S.(2010). The roles and leadership competencies of nontraditional and traditional superintendents: learning from experience, Unpublished doctoral dissertation, Columbia University.
Mbokasi, B. Visser, D.,Fourie, L.(2004) .Management perceptions of competencies essential for middle
competencies essential for middle
managers. Journal of Industrial Psychology, 30 (1),1-9.
Mintzberg ,H. (2009) .Managing. San Francisco .Berrett-Koehler Publishers, Inc.
Mirabile, R. J. (1997). Everything you wanted to know about competency modeling. Training and Development, 51(8), 73-77.
Op de Beeck ,S. & Hondeghem ,A., .(2010 a). Competency Management in the Public Sector: Three Dimensions of Integration. IRSPM Conference. Berne, Switserland, 7-9 april .
Op de Beeck, S. & Hondeghem, A. (2010 b). Managing competencies in government: State of the art practices and issues at stake for the future.confidential report . Organisation for Economic Co-operation and Development(OECD).
Parker, B., & Myrick, F. (2011). The grounded theory method: deconstruction and reconstruction in a human patient simulation context. International Journal of Qualitative Methods, 10(1), 73-85.
Rao, M. K., Palo, T. S. ( 2011). Development and Preferences for Managerial Competency Needs" , Eighth AIMS International Conference on Management, January 1-4.
Sanghi, S.(2007). The handbook of competency mapping: understanding, designing and implementing competency models in organizations . Sage Publications. London .
Sayed Javadin, S.R. , Amin ,F . , Tehrani, M. and Ramezani, A.( 2010). Studying the Relationship Between Managerial Skills and Efficiency of Bank Branches. world Applied Sciences Journal 11 (2): 170-177.
Sydänmaanlakka, P.(2003). Intelligent Leadership and Leadership Competencies. Developing a Leadership Framework for Intelligent Organizations. Doctoral Dissertation. Helsinki University of Technology. Department of Industrial Management. Laboratory of Work Psychology and Leadership. Monikko. Espoo.
Wang. L. & wang, H.(2006). Developing competency model for middle managers in medum – sized manufacturing sector. Nonpublished study.School of Economics and management Beiying jiaotong university, P.R. China.