ابراهیمیان، سیدحسین(1378). معرفت شناسی در عرفان، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، قم.
استراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت(1387). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویه ها و شیوه ها، ترجمه بیوک محمدی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
باقری، خسرو(1382). هویت علم دینی: نگاهی به نسبت دین با علوم انسانی، تهران، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
جوادى آملی، عبداللّه(1393). تسنیم: تفسیر قرآن کریم، نشر اسراء.
جوادى آملی، عبداللّه(1390). معرفتشناسی در قرآن، نشر اسراء
جوادیآملی عبداللّه(1386). منزلتعقل درهندسهمعرفتدینی، نشراسراء.
حسینى همدانى، سید محمد حسین(1404ق). انوار درخشان، نشر کتابفروشى لطفى.
دانایی فرد، حسن(1384). تئوریپردازی با استفاده از رویکرد استقرائی: تئوری دادهبنیاد، مجله دانشور، سال 12، شماره11.
دانایی فرد، حسن و امامی، سید مجتبی(1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد، اندیشه مدیریت، سال اول، شمارة دوم.
راغب اصفهانی، حسینبنمحمد(1381). ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ قرآن با تفسیر لغوی و ادبی قرآن، ترجمه غلامرضا خسرویحسینی، انتشارات مرتضوی.
طباطبائی، سید محمد حسین(1374). تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوى همدانى، نشر دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
فروزنده دهکردی، لطف الله و جوکار، علی اکبر(1386). مدیریت اسلامی و الگوهای آن، انتشارات پیام نور.
فقیهی، ابوالحسن و علیزاده، محسن(1384). روائی تحقیق کیفی، فرهنگ مدیریت، شماره 9.
قاسمی، محمد جواد(1390). تاثیر متقابل شناخت حسی و شهود عرفانی در قرآن، دانشگاه پیام نور، رساله دکترای مدرسی معارف اسلامی.
مطهری،مرتضی(1377الف). مجموعه آثار:امدادهایغیبی؛تهران، انتشاراتصدرا.
مطهری،مرتضی(1377ب). مجموعه آثار:نبرد حقّ و باطل؛تهران، انتشاراتصدرا.
مطهری،مرتضی(1377ج). مجموعه آثار:نبوت؛تهران، انتشاراتصدرا.
معرفت، محمد هادی(1381). علوم قرآنی، موسسه فرهنگی التمهید.
مقیمی، سیدمحمد؛ رهبر، امیرحسین؛ اسلامی، حسن(1386). معنویت سازمانی و تاثیر آن در خلاقیت کارکنان(رویکردی تطبیقی)، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال دوم، شماره 3و4.
مکارم شیرازى، ناصر(1374). تفسیر نمونه، نشر دار الکتب الإسلامیة.
مهرابی، امیرحمزه؛ خنیفر، حسین؛ امیری، علینقی؛ زارعی متین، حسن؛ جندقی، غلامرضا(1390). معرفی روششناسی دادهبنیاد برای تحقیقات اسلامی، مدیریت فرهنگ سازمانی، شماره 23.
نقی پورفر، ولی الله(1383). اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، نشر موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
Akinci, C., Sadler-Smith, E., 2012. "Intuition in management research: a historical review". International Journal of Management Reviews 14, 104e122.
Baesler, E.J. (2003), Theoretical Explorations and Empirical Investigations of Communication and Prayer, The Edwin Mellen Press, Lewiston, ME.
Cavanagh, G.F. and Hazen, M.A. 2008, "Sustainability, spirituality, and discernment or discernment upholds sustainability", Palgrave Macmillan, New York, NY, pp. 35-50.
Covin, J.G., Slevin, D.P., Heeley, M.B., 2001. Strategic decision-making in an intuitive vs. technocratic mode,structural and environmental considerations. Journal of Business Research 52, 51e67.
Dane, E. and Pratt, M.G. ,2007, “Exploring intuition and its role in managerial decision-making”, Academy of Management Review, Vol. 32 No. 1, pp. 33-54.
Dayan, M., Elbanna, S., 2011. “Antecedents of team intuition and its impact on the success of new product
development projects”. Journal of Product Innovation Management 28, 159e174.
De Wit, B., & Meyer, R.: Strategy: Process, Content, Context, London: ITP, 1998.
Elbanna, S., Child, J., 2007. The influence of decision, environmental and firm characteristics on the rationality of strategic decision-making. Journal of Management Studies 44, 561e591.
Elbanna S., Child J. and Dayan M., , 2013, “A Model of Antecedents and consequences of intuition in strstegic decision making”, Long Range Planning 46 ,149e176
Frantz, R., 2000. “Intuitive elements in Adam Smith”. Journal of Socio-Economics 29, 1e19.
Hensman, A., Sadler-Smith, E., 2011. “Intuitive decision making in banking and finance”. European Management Journal 29, 51e66.
Henden, G., Intuition and its Role in Strategic Thinking, A dissertation submitted to BI Norwegian School of Management for the Degree of Dr. Oecon, 2004.
Khatri, N. and Ng, H.A. 2000, “The role of intuition in strategic decision making”, Human Relations, Vol. 53 No. 1, pp. 57-86.
Leybourne, S., Sadler-Smith, E., 2006. The role of intuition and improvisation in project management. International Journal of Project Management 24, 483e492.
Matzler, K., Bailom, F. and Mooradian, T.A. 2007, “Intuitive decision making”, MIT Sloan Management Review, Vol. 49 No. 1, pp. 13-15.
McGee, J.J. and Delbecq, A.L. ,2003, “Vocation as a critical factor in a spirituality for executive leadership in business”, University of Notre Dame Press, Notre Dame, IN, pp. 94-110.
Miller, C.C., Ireland, R.D., 2005. “Intuition in strategic decision-making, friend or foe in the fast-paced 21st century”. Academy of Management Executive 19, 19e30.
Mintzberg, H. (1998). Strategy Safari: A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management. London: Prentice-Hall.
Reichertz, Jo., 2010. “Abduction: The logic of Discovery of Grounded Theory.” Forum: Qualitative Social Research. Vol 11, No. 1.
Sadler-Smith, E., Shefy, E., 2004. “The intuitive executive, understanding and applying ‘gut feel’ in decisionmaking”. Academy of Management Executive 18, 76e91.
Simon, H.A. (1987), “Making management decisions: the role of intuition and emotion”, Academy of Management Executive, Vol. 1 No. 1, pp. 57-64.