آراستی، زهرا؛ سفیدگر، افروز و زعفریان، رضا (1394). «تبیین نقش مؤلفههای فردی، محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران». فصلنامه توسعة کارآفرینی، 8(1)، 61-79.
آزادی احمدآبادی، قاسم (1392). «رویکرد فراتحلیلی: ظرفیتها و خلاها»، علوم اجتماعی، 71، 89-82.
الوانی، سید مهدی و صمدی، علی (1381). «بازآفرینی دولت مروری بر دیدگاههای موافقان و مخالفان». مجله مجتمع آموزش عالی قم، 4(15)، 25 – 5.
الوانی، سید مهدی؛ محمدی الیاس، قنبر؛ خنیفر، حسین؛ جندقی، غلامرضا و وکیلی، یوسف (1390). «کارآفرینی در بخش عمومی، رویکرد همافزایی». پژوهشهای مدیریت عمومی، 4(12)، 5-28.
حقشناس اصغر؛ جمشیدیان، مهدی؛ شائمی، علی؛ شاهین، آرش و یزدانشناس مهدی (1386). «الگوی کارآفرینی سازمانی در بخش دولتی ایران». فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2(8)، 73 ـ 31.
خلعتبری، جواد (1387). آمار و روش تحقیق. تهران: نشر پردازشگران.
داوری، علی؛ سفیدبری، لیلا و باقر صاد، وجیهه (1396). «عوامل اکوسیستم کارآفرینی ایران براساس مدل آیزنبرگ». توسعة کارآفرینی، 10(1)، 100-120.
دیوسالار، سمانه و فرشاد بزرگی (1391). بررسی نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعة پایدار. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان، دانشگاه مازندران.
رضاییان، محسن (1384). «واژهنامۀ توصیفی فراتحلیلها». مجلة پزشـکی، علـوم در آموزش ایرانی، 5(2)، 145 -143.
سامتی، مرتضی؛ همایون، رنجبر؛ فضیلت، محسنی (1393). «تحلیل تأثیر شاخصهای حکمرانی خوب بر شاخصهای توسعة انسانی؛ مطالعه موردی: کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN)». فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه - اقتصادی، 1(4)، 223-183.
سمیعی پاقلعه، محبوبه؛ رضایی، احمد؛ منتظری، علیاکبر و سمیعی، روحا... (1391). ارائه چارچوب تحلیلی ـ ادراکی مناسب از کارآفرینی دولتی. نخستین همایش ملی علوم مدیریت نوین، گرگان، شهریور 91.
قلیپور، رحمت الله (1383). «حکمرانی خوب و امکانسنجی اجرای آن در ایران». دانش مدیریت، 68، 111-85.
قمبرعلی، رضوان؛ آگهی، حسین؛ علیبیگی، امیر حسن و کیومرث زرافشـانی (1395). «واکـاوی محتوای سیاسـتهـا در تطـابق بـا ابعـاد اکوسیسـتم کـارآفرینی». توسـعة کـارآفرینی، 9(1)، 75-89.
مقیمی، سید محمد (1383). «عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران». مدیریت فرهنگسازمانی، 7، 27- 78.
نصرتی، علیرضا (1395). ارائه الگوی راهبردی اشتغال با رویکرد کارآفرینی براساس گفتمان امام و رهبری، قانون اساسی، تجارب جمهوری اسلامی ایران و بهرهگیری از تجارب موفق بشری، رساله دکتری، دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی.
نصیری زنگآبادی، عباس؛ رسولی، رضا؛ الوداری، حسن و محمدزاده، علی (1396). «طراحی مدل دولت کارآفرین برای سازمانهای اداری ایران». فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، 5(1)، 106-89.
یدالهی فارسی ، جهانگیر؛ علی کنعانیان، مهرزاد حمیدی و ناصر غلامی(1389). «مطالعة موانع کارآفرینی در ورزش کشور». توسعة کارافرینی،10(3)، 124- 105.
Alika, I. J. & Aibieyi, S. (2014). “Human capital: Definitions, approaches and management dynamics”. Journal of Business Administration and Education, 5(1), 55.
Berke, P. & Godschalk, D. (2009). “Searching for theGood Plan, A Meta-Analysis of Plan Quality Studies. Journal of Planning Literature, 23(3), 227-240.
Bllone.C. & Goerle, G. (1992). “Reconciling public entrepreneurship and democracy”. Public Administration Review, 52(2), 130-4.
Borre, Ole (2000). “Critical issues and political alienation in Denmark”. Scandinavian Political Studies, 23, 258-309.
Bosma, N. & Levie, J. (2010). Global Entrepreneurship Monitor 2009 Executive Report. Global Entrepreneurship Research Association (GERA.
Bouckaert, G. & Van de Walle, S. (2003). “Quality of public service delivery and trust in government”. Governing networks: EGPA yearbook, 299-318.
Box, R. C. (1999). “Running government like a business: Implications for public administration theory and practice”. The American Review of Public Administration, 29(1), 19-43.
Chowdhury, A. & Shil, N. C. (2017). “Public Sector Reforms and New Public Management: Exploratory Evidence from Australian Public Sector”. Asian Development Policy Review, 5(1), 1-16.
Clarke, J. & J. Newman. (2007) “what’s in a Name? Labour’s Citizen-Consumerand the Remaking of Public Services.” Cultural Studies, 21(4), 738-757.
Cornwall, J. R. & Perlman, B. (1990). Corporate factor affecting motivation market organizational facilitation and support. Homewood, TL: 17 Boston -Trvin.
Cullen, R. & Cushman, D. (2000) Transitions to competitive government: speed, consensus, and performance. New York: State Univrrsity of New York.
Daneshfard, K. & Aboalmaali, F. S. (2016). “Max Weber's Philosophy of Bureaucracy and Its Criticism”. International Journal of Scientific Management and Development, 4(6), 214-220.
Denhardt, R. B. & Denhardt, J. V. (2000). “The new public service: Serving rather than steering”. Public administration review, 60(6), 549-559.
Ebner, A. (2006). “Institutions, entrepreneurship, and rational of government: An outline of the Schumpeterian theory of the state”. Journal of Economic Beh-avior & Research, 59, 497-515.
Esteban-Laleona, S., Frutos-Madrazo, P. D. & Miguel-Bilbao, D. M. (2011). “Areview of the empirical literature about the relationship between fiscaldecentralization and economic growth”. Economía, Sociedad y Territorio, XI (36), 349-381.
Evans, P. & Heller, P. (2012). Human Development, StateTransformation and the Politics of the Developmental State. The Oxford Handbook of Transformations of the State. Oxford University Press.
Ferdous, J. (2016). Organization theories: from classical perspective. International Journal of Business, Economics and Law, 9(2), 1-6.
Ferlie, E., Hartle, j. & Martin, S. (2003). “Changing public service organizations: current perspectives future prospects”. British Journal of Management, 14(1), 1-14
Glaser, M. A. & Hildreth, W. B. (1999). “Service delivery satisfaction and willingness to pay taxes: Citizen Recognition of local government performance”. Public Productivity & Management Review, 48-67.
Gordijn, J. & Akkermans, H. (2007). “Business models for distributed generationin a liberalized market environment”. Electric Power Systems Research, 77, 1178 -1188.
Gordon, Y.J., Young, A. & BAL, J. (2003). “External environmental forces affecttingge-learning providers”. Marketing Intelligence & Planning, 21(3), 168-172.
Gore, A. (1993). From red tape to results: creating a government that works better and costless. Washington: Government Printing Office.
Guy, M. E. (1997). “REGO, organizational architecture, and reality”. International Journal of Public Administration, 20(1), 113-138.
International Finance Corporation (2009). BusinessEnvironment Snapshot: -Methodology Note. Washington, DC, 13-15.
Irvin, R. A. & Stansbury, J. (2004). “Citizen Participation in decision-making: Is it worth the effort?” Public Administration Rewiew, 64, 55-65
Isenberg, D. (2011, January). “How to foment an entrepreneurial revolution, The Babson Entrepreneurship Ecosystem Project”. In 10th international Entrepreneurship Forum (pp. 3-5).
Isenberg, D. (2012). Introducing the Babson entrepreneurship ecosystem project. The Babson Global.1-28.
Isenberg, D. J. (2010). “How to start an entrepreneurial revolution”. Harvard business review, 88(6), 40-50.
Kaboolian, L. (1998). “The new public management: Challenging the boundaries of the management vs. administration debate”. Public Administration Review, 58(3), 189-193.
Lai, Y. & Cheng, T. (2011). “Intergovernmental Allocation of Public Resources, Fiscal Decentralization and Economic Growth”. Information engineering andElectronic Business, 3, 8-15.
Luke, B. (2006). “Exploring strategic entrepreneurship in the public sector”. QualitativeResearch in Accounting & Management, 3(1), 4-26.
Madureira, A. M. (2013). Physical Planning in Entrepreneurial Urban Governance Experiences from the Bo01 and Brunnshög Projects. Sweden: European Planning.Studies.
Mazzarol, T. (2014). 6 ways governments can encourage entrepreneurship, available thorough: https://www.weforum.org/agenda/2014/12/6-ways-governments-can-encourage-entrepreneurship.
Mili, B. R. & Nasrullah, A. M. (2014). Fundamentals of Public Administration. Dhaka: Bangladesh Institute of Islamic Thought.
Nasrollahi, S. N., Mokhtari, H. & Sidin, M. (2012). “Metaanalysis: An Approach to the Integration and Evaluation ofInformation Science and Knowledge Research”. Journal of InformationProcessing and Management, 29(2), 316-293.
ODCED (2008). Supporting Business Environment Reforms: Practical Guidance for Development Agencies", www.Enterprise-Development.org/ www.Business-Environment.org.
OECD (2007a). Framework for the Evaluation of SME andEntrepreneurship Policies and Programmes. Paris OECD (2007b), OECD Entrepreneurship Indicators Project: Overview, World Bank Seminar on Entrepreneurship and Development, Washington.
Orford, J., Herrington, M. & Wood, E. (2005). “GlobalEntrepreneurship Monitor2004 South African Report”. UCTCenter for Innovation and Entrepreneurship, 50-54.
Osborne, D. & Gaebler, T. (1992) Reinventing government: how the entrepreneurship spirit is transforming the public sector, reading: Addison-weslei
Pittaway, I. (2005). “Philosophies in entrepreneurship: a focus on economic theories”. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 11(3), 201-21.
Raynolds, P., Bygrave, W., Autio, E., Arenius, P., Fitsimons, P., Minniti, M., Murray, S., O`Goran, P. & Roche, F. (2004). Global Report, Global Entrepreneurship. Monitor.
Sabharwal, M. (2013). Education, employability, employment, and entrepreneurship: Meeting the challenge of the 4Es. In Skills Development for Inclusive and Sustainable Growth in Developing Asia-Pacific (pp. 67-87). Springer, Dordrecht.
Sama, H. K., Ndunguru, P. C. & Baisi, M. D. (2014). “Entrepreneurial Government: Causal Relationship between Transaction Costs and Value for Money”. International Journal of Managerial Studies and Research, 2(9), 63-74.
Shojaei, S., Shirvani, A. & Etebarian, A. (2016). “Examining Reinventing Government from Opponents’ Point of View”. International Business Management, 10(5), 633-637.
Spencer, J. W., Murtha, T.P. & Lenway, S.A. (2002). “How governments matter tonew industry creation”. Academy of International Business, 23(1), 34-52.
Uchimura, h. & Suzuki, y. (2009). Measuring fiscal decentralization in thePhilippines. Institute of developing economies, discussion paper no.209.
UNCTAD. (2005). "Entrepreneurship and EconomicDevelopment". United Nations Conference on Trade AndDevelopment (UNCTAD), 6-14.
Uzuegbu, C. P. & Nnadozie, C. O. (2015). “Henry Fayol’s 14 Principles of Management: Implications for Libraries and Information Centres”. Journal of Information Science Theory and Practice, 3(2), 58-72.
Van de Walle, S. & Hammerschmid, G. (2011). “The Impact of the New Public Management: Challenges for Coordination and Cohesion in European Public Sectors”. Halduskultuur, 12(2). 190-209.
Wang, X. (2010). The Effects of Fiscal Reforms on Economic Growth inChinese Provinces: 1985-2007. University of Nevada: A thesis submitted inpartial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Economics Thesis Advisor: Dr. Mehmet Tosu.
Weerawardena, J., & Mort, G.S. (2006). “Investigating social entrepreneurship: amultidimensional model”. Journal of World Business, 14(1), 21-35.
Whitelock, J. & Jobber, D. (2014). “An evaluation of external factors in the decisionof UK industreial firms to enter a new non-domestic market: an exploratingstudyL”. European Journal of Marketing, 38(11/12), 1437-1455
Williams, D.W. (2000). “Reinventing the proverbs of government”. Public Administration Rev. 60, 522-534.
World Bank (2015). Doing Business. www.worldbank.org.
Xue, D. & Wub, F. (2015). Failing entrepreneurial governance: From economic crisis to fiscal crisis in the city of Dongguan, China. Cities, 10–17.
Zahra, S. A. & Hansen, C. (2015). “Privatization, Entrepreneurship and global competitiveness in the 21 st century”. Competitiveness review, 10(1), 83-104.
Zampetakis, L. A. & Moustakis, V. (2007). “Entrepreneurial behavior in the Greekpublic sector”. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 13(1), 19.