نوع مقاله : اکتشافی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2 استاد، گروه مهندسی پیشرفت و مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران.
3 استاد، گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
4 استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
چکیده
هدف از این پژوهش تعیین عوامل مؤثر بر بازاریابی الکترونیکی سازمانهای بازرگانی جهت ارتقای سطح کیفی فعالیتهای آنها در فضای مجازی از طریق ارائه یک مدل علمی است که همراستای استراتژیهای کلان (سطح بنگاه) سازمان باشد. این پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤال است که چگونه میتوان برنامههای بازاریابی الکترونیکی مورد استفاده در سازمانهای بازرگانی برخط را با استراتژیهای سطح بنگاه سازمان همراستا نمود که به افزایش موفقیت سازمان منجر شود. روشهای پژوهش به کار گرفته شده در این پژوهش شامل روش مرور سیستماتیک جهت مطالعه و دستهبندی مطالعات، فراتحلیل جهت کدگذاری مدلها و پارامترهای استخراج شده، رویش نظریهها جهت تعیین پارامترهای مؤثر و موردنیاز برای ساختن مدل با استفاده از نرمافزار SPSS و روش فراتلفیق برای یافتن رابطه بین ۱۱ پارامتر منتخب نهایی در جهت ساخت مدل و نظریهپردازی با استفاده از نرمافزار میکمک است. نتیجه پژوهش نشان داد که همسویی بازاریابی الکترونیکی و استراتژیهای کلان سازمان ضروری است و مدلی برای منظور ارائه شد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Internal E-Marketing Alignment with total corporate strategy in Business Organization
نویسندگان [English]
- Mohsen Rezaei 1
- ali reza ali ahmadi 2
- Mirzahasan Hoseini 3
- mohamadtaghi Amini 4
1 Ph. D Candidate, Department of Business Management, Payame Noor University, Tehran, Iran
2 Professor, Department of Progress Engineering, IUST, Tehran, Iran
3 Professor, Department of Business Management, Payame Noor University, Tehran, Iran.
4 Professor, Department of Business Management, Payame Noor University, Tehran, Iran.
چکیده [English]
The aim of this research is to determine the influential factors on electronic marketing of commercial organizations for improving the quality of their activity in the cyberspace through presenting a scientific model which is aligned with the corporate strategies of the organizations. This research is going to answer this question that being aligned the E-marketing plans with corporate strategies in online commercial organizations how much can culminate they to the success. In the research we use quality research methods including the systematic review for study and classification of the studies, meta-analysis for coding models and extracted parameters and the grounded theories for determining influential and required parameters for making a model using SPSS software. We use meta-synthesis method for finding the relations among elected parameters in creating a model and theorization in which we use the MICMAC software. The results of this research showed that the alignment between electronic marketing and corporate strategies of the organization is necessary. To achieve this goal we presented a model.
کلیدواژهها [English]
- Marketing
- Electronic Marketing
- Strategy
- Model
- Strategic Alignment