افخمیروحانی، حسین؛ رحمانسرشت، حسین و مرجانی، شهره (1393). «حکمرانی دانشگاهی و ارزیابی پرتالها و وبگاهها». نامه آموزش عالی، 7(28)، 96-75.
امامجمعهزاده، سید جواد؛ شهرامنیا، امیر مسعود و صفریان گرمهخانی، روحالله (1395). «الگوی حکمرانی خوب، جامعه همکار و دولت کارآمد در مدیریت توسعه». فصلنامه تخصصی علوم سیاسی، 12(36)، 8-40.
ایمانیجاجبرمی، حسین؛ حناچی، سیمین و بیگدلی، مهرناز (1383). مدیریت شهری پایدار، تهران: انتشارات سازمان شهرداریهای کشور.
پویا، علیرضا؛ زمانی، محمد و کرمانشاهیان، یونس (1394). «راهبرد کیفی پژوهش، مطالعه موردی: مفهوم، پارادایم، ویژگیها و کاربردها». فصلنامه توسعهسازمانی پلیس، 94(52)، 3-4.
رزاقمرندی، هادی (1393). «استقلال نهادی اثربخش دانشگاههای دولتی ایران: ضرورت پویایی در فضای جهانی شده». فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(4)، 28-1.
روشن، احمدرضا و متوسلی، محمود (1397). «الگوی ذینفع مداری مبتنی بر حکمرانی خوب برای ارتقای کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری». فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(41)، 100-81.
فتحالهی، احمد؛ یمنی، محمد؛ صباغیان، زهرا؛ فراستخواه، مقصود و قاضی طباطبائی، محمود (1393). «تحلیل محتوایی برنامههای پنجگانه توسعه ایران با توجه به مقولههای الگوهای حکمرانی آموزش عالی». فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 6(4)، 82-47.
قلیقورچیان، نادر و احمدی رضایی، حسین (1393). «حکمرانی دانشگاههای تراز جهانی: ضرورت یا نیاز، فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت». 25(1)، 34-23.
مهدیون، روحاله؛ قهرمانی، محمد؛ فراستخواه، مقصود و محمود ابوالقاسمی (1390). «کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی: مطالعهای کیفی». نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه، 45(58)، 100-77.
Carnegie, G. D., & Tuck, J. (2010). "Understanding the ABC of university governance". Australian Journal of Public Administration, 69 (4), 431-44.
Chou, M. H., Jungblut, J., Ravinet, P., & Vukasovic, M. (2017). Higher education governance and policy: an introduction to multi-issue, multi-level and multi-actor dynamics.
Clark, B. (1998). Creating entrepreneurial universities: Organizational pathways of transformation. Oxford: Pergamon-Elsevier Science.
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative (pp. 146-166). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Dill, D. D. (2017). Academic Governance: A US Perspective on External, Internal, and Collegial Models. In Sendai: JAHER Annual Conference Symposium.
Dobbins, M. (2011). Higher education policies in Central and Eastern Europe: Convergence towards a common model?. Springer.
Huang, F. (2018). "University governance in China and Japan: Major findings from national surveys". International Journal of Educational Development, 63, 12-19.
Kennedy, K. J. (2003). "Higher education governance as a key policy issue in the 21 st century". Educational research for policy and practice, 2(1), 55-70.
Lyall, C., & Tait, J. (2005). Shifting policy debates and the implications for governance. New modes of governance, developing an integrated approach to science, technology, risk and the environment. Ashgate Publishing, Aldershot, England, 1-17.
Marginson, S. (2013). Different Roads To A Shared Goal: Political and Cultural Variation in World-class Universities.Different Approaches to a Shared Goal, Q.Wang, Y.Cheng and N.C.Liu, Eds, Sense Publisher, Rotterdam.
Marginson, S., & Considine, M. (2000). The enterprise university: Power, governance and reinvention in Australia. Cambridge University Press.
Meehan, E. M. (2003) . From Government to Governance, Civic Participation and'new Politics': The Context of Potential Opportunities for the Better Representation of Women. Centre for Advancement of Women in Politics, Queen's University Belfast.
Neave, G., & van Vught, F. (1994). Government and higher education relationships across three continents: The winds of change. Oxford: IAU/Pergamon.
Thompson, N. (2005). "Inter-institutional relations in the governance of England's national parks: A governmentality perspective". Journal of Rural Studies, 21(3), 323-334.
Trakman, L. (2008).Modelling University Governance.Higher Education Quarterly, 62 (1-2): 63-
Zaman, K. .(2015). "Quality guidelines for good governance in higher education across the globe". Pacific Science Review B: Humanities and Social Sciences, 1(1), 1-7.