آقایی، نجف و مرادی، عرفان (1396). «تعیین روابط علی فرهنگ و سکوت سازمانی: نقش میانجی هویتسازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان البرز». مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 4(1)، 31-40.
جمی، مجتبی و اعتباریان، اکبر (1395). «مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمانهای ایرانی بر اساس شاخصهای فرهنگی هافستد (مورد مطالعه: ادارات مرکزی مخابرات استانهای اصلی ایران)». مدیریت فرهنگسازمانی، 14(4)، 1110- 1091.
دامغانیان، حسین، شیخزاده، محمد و یزدانی زیارت، محمد (1396). «مدل ساختاری تفسیری شایستگیهای عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی». مدیریت سازمانهای دولتی، (4)5 49-66.
رفیعی، مجتبی؛ قدیریان، عباسعلی؛ احمدی، سید علیاکبر و فقیهی، ابوالحسن (1395). «تدوین مدل مناسب رهبری برای بهبود عملکرد سازمانهای نوآور». مدیریت سازمانهای دولتی، (3)4، 119 -132.
طالعیفر، رضا؛ درویش، حسن؛ موغلی، علیرضا و عباسی، نرگس (1394). «طراحی الگوی سازمان پروژهمحور مبتنی بر عملکرد سازمانی (مطالعۀ موردی: جهاد دانشگاهی استان فارس)». مدیریت سازمانهای دولتی، (3)4، 29-13.
قنبری، سیروس و بهشتیراد، رقیه (1395). «بررسی تأثیر سکوت سازمانی بر کاهش کار تیمی و عملکرد سازمانی بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC) مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه». جامعهشناسی کاربردی، 27(4)، 47-60.
ملکزاده، غلامرضا؛ ادیبزاده، مرضیه و غلامی، محمد (1397). «نقش میانجی سکوتگرایی اجتنابی در رابطه میان جو مدیریت خطا و رفتار یادگیری با عملکرد فردی». مدیریت دولتی، 10(4)،677-651.
Beakley, J. (2015). Organizational leadership awareness of the hierarchical mum effect: A modified Delphi study (Doctoral dissertation, University of Phoenix).
Bisel, R. S., Kelley, K. M., Ploeger, N. A., & Messersmith, J. (2011). “Workers'''' moral mum effect: On facework and unethical behavior in the workplace”. Communication Studies, 62(2), 153-170.
Bisel, R. S., Messersmith, A. S., & Kelley, K. M. (2012). “Supervisor-subordinate communication: Hierarchical mum effect meets organizational learning”. The Journal of Business Communication, 49(2), 128-147.
Choi, E. H., Kim, E. K., & Kim, P. B. (2018). “Effects of the Educational Leadership of Nursing Unit Managers on Team Effectiveness: Mediating Effects of Organizational Communication”. Asian nursing research. 12 (2), 99-105
Detert, J. R., & Burris, E. R. (2007). “Leadership behavior and employee voice: Is the door really open?”. Academy of management journal, 50(4), 869-884.
Dibble, J. L., & Levine, T. R. (2010). “Breaking good and bad news: Direction of the MUM effect and senders’ cognitive representations of news valence”. Communication Research, 37(5), 703-722.
Dunaetz, D. (2019). “Evangelism, Social Media, and the Mum Effect”. Evangelical Review of Theology, 43(2), 138-151.
Fulk, J., & Mani, S. (1986). “Distortion of communication in hierarchical relationships”. Annals of the International Communication Association, 9(1), 483-510.
Gandel, S. (2010). “The Yes-Man Problem”. Fortune, 161(4), 58. Retrieved June 26, 2013 from http://money.cnn.com/magazines/fortune/.
Hargie, O. (2016). The importance of communication for organisational effectiveness. Mayıs, 2, 2017.
Hofstede, G. (1994). Management scientists are human. Management science, 40(1), 4-13.
Ilagan, S. V. (2009). Exploring the impact of culture on the formation of consumer trust in internet shopping. University of Wyoming.
Jiang, H., & Men, R. L. (2017). “Creating an engaged workforce: The impact of authentic leadership, transparent organizational communication, and work-life enrichment”. Communication research, 44(2), 225-243.
Keil, M., Smith, H. J., Pawlowski, S., & Jin, L. (2004). “Why didn''''t somebody tell me?'''': climate, information asymmetry, and bad news about troubled projects”. ACM SIGMIS Database: the DATABASE for Advances in Information Systems, 35(2), 65-84.
Kiruja, E. K., & Mukuru, E. (2018). “Effect of motivation on employee performance in public middle level Technical Training Institutions in Kenya”. International Journal of Advances in Management and Economics, 2(4),73-82
Koopmans, L., Bernaards, C., Hildebrandt, V., van Buuren, S., van der Beek, A. J., & de Vet, H. C. (2012). “Development of an individual work performance questionnaire”. International journal of productivity and performance management, 62(1), 6-28.
Koopmans, L., Coffeng, J. K., Bernaards, C. M., Boot, C. R., Hildebrandt, V. H., de Vet, H. C., & van der Beek, A. J. (2014). “Responsiveness of the individual work performance questionnaire”. BMC public health, 14(1), 513.
Marler, L. E., McKee, D. L. N., Cox, S. S., Simmering, M. J., & Allen, D. G. (2012). “Don''''t make me the bad guy: Organizational norms, self-monitoring, and the mum effect”. Journal of Managerial Issues, 97-116.
Millmore, M., & Lewis, P. (2007). Strategic human resource management: contemporary issues. Pearson Education.
Monge, P., Heiss, B. M., & Margolin, D. B. (2008). “Communication network evolution in organizational communities”. Communication Theory, 18(4), 449-477.
Ramingwong, S., & Sajeev, A. S. M. (2007). “Offshore outsourcing: the risk of keeping mum”. Communications of the ACM, 50(8), 101-103.
Ramingwong, S., & Snansieng, S. (2013). “A survey on mum effect and its influencing factors”. Procedia Technology, 9, 618-626.
Rosen, S., & Tesser, A. (1970). “On reluctance to communicate undesirable information: The MUM effect”. Sociometry, 253-263.
Rosen, S., & Tesser, A. (1972). “Fear of negative evaluation and the reluctance to transmit bad news”. Journal of Communication, 22(2), 124-141.
Sajeev, A. S. M., & Crnkovic, I. (2012, April). “Will They Report It? Ethical Attitude of Graduate Software Engineers in Reporting Bad News”. In Software Engineering Education and Training (CSEE&T), 2012 IEEE 25th Conference on (pp. 42-51). IEEE.
Šebestová, J., & Rylková, Ž. (2011). “Competencies and innovation within learning organization”. Economics and Management, 16, 954-960.
Semedo, A. S. D., Semedo, A. S. D., Coelho, A. F. M., Coelho, A. F. M., Ribeiro, N. M. P., & Ribeiro, N. M. P. (2016). “Effects of authentic leadership, affective commitment and job resourcefulness on employees’ creativity and individual performance”. Leadership & Organization Development Journal, 37(8), 1038-1055.
Shackshaft, L. (2019). “The implications for medical students of the''''MUM effect”. Medical education, 53(5), 529-529
Tesser, A., & Rosen, S. (1972). “Similarity of objective fate as a determinant of the reluctance to transmit unpleasant information: The MUM effect”. Journal of Personality and Social Psychology, 23(1), 46.
Uysal, A., & Öner-Özkan, B. (2007).” A self-presentational approach to transmission of good and bad news”. Social Behavior and Personality: an international journal, 35(1), 63-78.
van Dyck, C. (2000). Putting errors to good use: Error management culture in organizations. KLI.
Yamaguchi, I. (2017). “Instruments for organizational communication assessment for Japanese care facilities”. Corporate Communications: An International Journal, 22(4), 471-485.
Yildirim, O. (2014). “The Impact of organizational communication on organizational citizenship behavior: research findings”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 1095-1100.