آذر، عادل؛ الوانی، سید مهدی و داناییفر، حسن (1386). "روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع". تهران: صفار- اشراقی، چ دوم.
تفاخری، محبوبه (1384). "بررسی ویژگیهای دانشگاههای مجازی در ایران". پایاننامه کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی. ساری: دانشگاه آزاد اسلامی.
حراقی، مسعود و همکاران (1393). "ارائه مدل ساختاری مدیریت دانش و انعطافپذیری سازمانی". فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره1، بهار1394، 156.
سرلک، محمدعلی (1384). "طراحی و تبیین الگوی ایجاد اعتماد در متقاضیان ورود به دانشگاهها جهت انتخاب دانشگاههای مجازی". پایاننامه دکتری مدیریت. دانشگاه تهران.
سکاران، اوما (١٣٨6). "روشهای تحقیق در مدیریت". ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی. تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، فنّاوری اطلاعات، دولت و دانشگاه.
سلیمانی ، علیرضا (1384). "کارت امتیازی متوازن". مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تهران.
سند چشمانداز بیستساله جمهوری اسلامی ایران در افق1404 (1382). مجمع تشخیص مصلحت نظام، قابلدسترسی در سایت http://www.irane1404.com
صالح، ابراهیم (1383). "دیدگاههای نظری توسعۀ آموزش عالی". دوماهنامه دانشور رفتار، ش 11: 68-55.
فرجاللهی، مهدی و ناهید ظریف صنایعی (1388). "آموزش مبتنی بر فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی". مجله راهبردهای آموزشی، دوره دوم، ش 4 (زمستان).
فروتنی، زهرا و همکاران (1392). "بررسی و تحلیل میزان سنخیت دانشگاه پیام نور با الگوی مفهومی سازمان هولوگراف". فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال دوم، شماره1، 47 .
کاردان، احمد و فهیمی فر(1381). "مدلی برای تعیین خطمشی آموزشهای الکترونیکی بر پایۀ عاملهای مؤثر". اولین همایش مجازی پاسخ به نیازها، افزایش دسترسی و چالشهای پیش رو. 54-50.
والتون، جان (1388). "پرورش راهبردی منابع انسانی". ترجمه ناصر میر سپاسی و داریوش غلامزاده، انتشارات ترمه، جلد اول، چاپ دوم.
Darking, J. (2012).“TheInternationalization Motivations and Realities”. J. Stud. Int. Educ., P. 294-306. Emerging Opportunities to 2020. Available at: http://www.britishcouncil.org/ihe/ educationintelligence
Dorris, J. (2011). “Teachers' Views of Using E-Learning for Non-Traditional Students in Higher Education”. Academy of Management Review, vol. 13, no. 3, 79-81.
Gareis, T. (2010). “Afield Guide Toteaching and Learning Online”. Learning Networks. Cambridge, Massachusetts:Massachusetts Institute of Interdisciplinary Journal of Research in Business, Vol. 1, Issue, 11, pp.11- 25.
Haidy, R. (2012). “The Shape of Things to Come: Higher Education Global Trends”. British Council. P. 210-213.
Hyvari, A. W. (2012). “Restructuring the University for Technological Change”. African Journal of Business Management, Vol. 6(38), pp. 10396-10407.
Kaplan, R. S. & Norton, D. P. (1992). “The Balanced Scorecard - Measures That Drive Performance”. Harvard Business Review, 70(1), 71-79.
Mitsuru, B. (2012). “The Evolution of the Character and Practice of Distance Education”. Open Learning, P. 47-53.
Morrison, C., James, J. & Spencer, P. (2011). “Lifelong Learning through the Virtual University”. Campus-Wide Information Systems, 19(4), 127 – 135.
Pollock, E. & Cornford, W. (2011). “CRS Report for Congress: The Iran Sanctions Act”. Washington. Available in: http://www.fas.org/sgp/crs/row, 32-38.
Pratt, D. D. (2009). “Five Perspectives on Teaching in Adult & Higher Education”. Florida: Krieger Publishing Company.
Tony, R. (2012). “BIS (Department for Business, Innovation and Skills), the Future of Universities in a Knowledge Economy”. Available at: www.bis.org.
Turner, G. (2012). "Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution”. Paris: UNESCO, University (FGCU). Retrieved March 20, 2000 from the World Wide Web. P. 63-68.
Yang, J. (2012). “The Internationalization of Higher Education: Motives and Realities”. Journal of Studies in International Education, Vol. 11, No. 3-4: 190-195..