Document Type : Descriptive

Authors

Abstract

Nowadays, performance evaluation is one the important factors of organization's success. Therefore, in performance evaluation, it is necessary to use a system that measures all dimensions of financial and non-financial of organization performance and calculates organization's efficiency. The research is intends to present a new model for performance evaluation of broadcasting centers by fusing dynamic balanced scored cards and data enveloped analysis. Thus, using the idea of managers and experts, a questionnaire was designed by researcher and after distributing among sample population, 15 indices were extracted based on four dimensions of balanced scored card for performance evaluation of broadcasting centers. Then, using Vensim software, diagrams of cause-effect and stock-flow were drawn and the audiences' satisfaction standard was simulated, in addition, sensitivity analysis, input and output determination for data enveloped analysis and finally, specifying efficient and inefficient centers have been presented. The obtained results indicated the appropriate applying of presented fusion model in broadcasting centers

Keywords

احمدی، علی اکبر و مقدسیان، محمدحسین و مهر کیش، محمد اسماعیل و معارفی، فاطمه،(1391) «ارزیابی عملکرد بانکداری الکترونیک  در بانک های دولتی»،فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، دوره اول، شماره اول، زمستان.
استرمن، جان دی،(1391)،« پویایی شناسی کسب و کار: تفکر سیستمی و مدل سازی برای جهانی پیچیده»، مترجمان: برارپور، کوروش و فغانی، حسن و بنفشه، بهزاد و رضایی عدل، لاله و موسوی اهرنجانی، پریسا و امامی، مرضیه، تهران، انتشارات سمت
افشار کاظمی، محمدعلی و پناهی، فاطمه،(1393)، « ارزیابی مدل کارت امتیازی متوازن با استفاده از شبیه سازی دینامیکی(مطالعه موردی:بانک سامان)»، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت،سال هفتم،شماره بیست و دوم،پاییز.
الوه، نیلسیوران و شوستران، آنا، (1386)، «کارت امتیازی متوازن»، مترجم علیرضا علی سلیمانی، تهران، انتشارات مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران، چاپ دوم.
تربتی،امیر و نورنگ، احمد و ارسنجانی، محمدعلی،(1390)، «طراحی الگوی مفهومی مدیریت زنجیره تامین جهت تدوین نقشه استراتژی با ترکیب نمودار حلقه علی و کارت امتیازی متوازن»، دومین کنفرانس بین اللمللی و چهارمین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین، تهران.
رحیمی، غفور (1385). ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان. ماهنامه تدبیر. سال هفدهم، شماره 173.
رسول نورالسناء، هوشنگ کیانی، حسین درودیان،« بکارگیری سیستم های دینامیکی در کارت امتیازی متوازن برای طراحی نقشه استراتژی پویایی صنایع کوچک و متوسط ایران»، هفتمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن،1387
شعبانی سیچانی، مهدی و فرتوک زاده، حمیدرضا،(1390)، «تحلیل پویایی‌های یک هلدینگ راهبرد محور با استفاده از رویکرد پویایی سیستم » اولین کنفرانس سازمانهای هولدینگ.
طلوعی اشلقی، عباس و بیگلری، الناز،(1389)، « ارائه یک مدل پویا برای شبیه سازی کارت امتیازی متوازن با هدف دستیابی به استراتژی های کارآمد(مطالعه موردی:شرکت هواپیمایی ماهان)»، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت،سال سوم، شماره ششم، پاییز.
عادلی، علیرضا، «ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایراندر برقراری نظم و امنیت شهرستان بم»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم انتظامی، 1384.
علی احمدی، علیرضا و اسکندری جعفری، میثم و سیدی، سید حسین و نوذری، حامد و ضیا تبار، سید حسین،(1391)، « ارائه چارچوبی برای پیاده سازی کارت امتیازی متوازن پویا(مطالعه موردی: شهرداری منطقه 4 تهران»، نهمین کنفرانس بین اللمللی مهندسی صنایع.
کشوری،محمدرضا و رحیمی، احمد و غلامزاده، مریم،(1393)، «بررسی تأثیر کیفیت تولیدات متمرکز، توانمندی منابع انسانی و انگیزه بر رقابت بین مراکز».
محمودی، جعفر و پور رضا، ناصر و تربتی، امیر،(1391)، «الگویی برای شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی های سیستم»، مجله توسعه سازمانی پلیس، شماره 42،صص 48-29.
محمودی، جعفر و پوررضا، ناصر و تربتی، امیر و دانش پایه، حمزه،(1391)، « همراستا سازی استراتژیک منابع انسانی با استفاده از کارت امتیازی متوازن پویا»، سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم.
آریا ناصر، آشنایى با برخى مفاهیم اساسى حسابدارى مدیریت، مجله حسابرس، شماره 16، مهر و آبان 1381
 
 
Atkinson, A., and Waterhouse, J.H. (1997). “A stakeholder approach to straregic performance measurement”, Sloan Management review, 38-39.
European Foundation for Quality Management, (2002). “the link between the EFQM and the balanced scorecard”, brussels representative office, belgium.
Hassan Qudrat-Ullah (2009), Beyond the Balanced Scorecard: Towards the Dynamic Balanced Scorecard, UKSIM, 2009, Computer Modeling and Simulation, International Conference on, Computer Modeling and Simulation, International Conference, pp. 317-321, doi:10.1109/UKSIM.2009.107
Kaplan, R. (2001). “The Balanced Scorecard: Measures that drive performance”, Harvard business Review, July – August.
Pei Zheng, Kin Keung Lai , Yuxiang Zhang (2009), Dynamic Balanced Scorecard with Rough Set and Fuzzy Evaluation , Computational Sciences and Optimization, International Joint Conference on  (Volume:2 ) , pp.853 - 855
Kaplan, R. S and norton, D. P  (1996). ''devising Balansed Scorecard As Strategic Management System '' Harvard Business Review.
Ting Lin LeeShu-Chuan Yang (2011), Using Balanced Scorecard and system dynamics in exploring the performance of Taiwan's pharmaceutical industry, pp.1 - 9  
Tiezhu Zhang, Le Gao (2008), Study on the Application of Dynamic Balanced Scorecard in the Service Industry, International Conference on Intelligent Computation Technology and Automation (ICICTA, pp. 1158-1162, doi:10.1109/ICICTA.2008.359
Tangen, s.(2004),Professional Practice performance measurement: from Philosophy to practice, International journal of productivity and performance Management, vol.53,NO.8, PP726-737