مدیریت دولتی
حسین خنیفر؛ نقی میرزایی؛ علی پریشانی؛ علی پوربهروزان؛ حسین حنیفر
دوره 6، شماره 3 (پیاپی 23) ، تیر 1397، ، صفحه 83-98
چکیده
هدف: شناسایی عوامل اساسی و تعیینکننده در کاربردی بودن پژوهشهای مربوط به مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها در شرایط کنونی که این دسته از فعالیتهای شرکتها در حال افزایش است، اجتنابناپذیر است. بر همین اساس، هدف این پژوهش پی بردن به دلایل ضعف پژوهشهای مربوط به مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها در کشور ایران است.روششناسی: ...
بیشتر
هدف: شناسایی عوامل اساسی و تعیینکننده در کاربردی بودن پژوهشهای مربوط به مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها در شرایط کنونی که این دسته از فعالیتهای شرکتها در حال افزایش است، اجتنابناپذیر است. بر همین اساس، هدف این پژوهش پی بردن به دلایل ضعف پژوهشهای مربوط به مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها در کشور ایران است.روششناسی: این پژوهش با استفاده از مبنای پارادایم تفسیری، رویکرد استقرایی، روش فرامطالعه و استراتژیِ فراترکیب اجرا شده است. جامعه آماری آن تمام پژوهش هایِ داخلیِ صورت گرفته در حوزه مسولیت اجتماعی و نمونه آماری 35 پژوهش در این حوزه است. برای تحلیل اطلاعات از تکنیک تحلیل مضمون بهره گرفته شد.نتایج و یافتههای پژوهش: پس تحلیل تمام مقالهها، تعداد 26مضمون پایه استخراج شد. مضامین پایه در قالب پنج مضمون سازماندهنده که همان نتایج نهایی پژوهش می باشد، جای گرفتند. این مضامین شامل مضمون ساختاری، فرهنگی، اسلامی، انگیزشی و روششناختی میشود. فهم نتایج این پژوهش که عصارهی پژوهشهای پیشین است میتواند راهنمایی برای پژوهشهای آتی باشد.