مدیریت عمومی
زلفا حق گویان؛ علی درخشان مهر؛ مریم مشایخی
چکیده
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر ...
بیشتر
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر روش گردآوری دادهها کیفی و از تکنیک تحلیل تم است. روش گردآوری اطلاعات میدانی وکتابخانهای است و ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته میباشد. جامعه آماری کارکنان شهرداری شهر قم میباشد. نمونه برداری در این تحقیق از نوع نمونه برداری غیراحتمالی و هدفمند است. جهت تجزیه و تحلیل دادههای کیفی در این پژوهش از روش کدگذاری و تحلیل تم استفاده شده است. پس از بررسیها و تحلیلهای صورت گرفته، پیامدهای شناسایی شده برای رفتار مربیگری مدیران به دو دسته ی کلی پیامدهای فردی و سازمانی تقسیم شد. پیامدهای فردی شامل نشاط کارکنان، هوش عاطفی، رضایت شغلی، سرمایه روان شناختی و مدیریت دانش میباشد. همچنین پیامدهای سازمانی شامل رفتار شهروندی سازمانی، بهره وری، رضایت مشتری و آوای سازمانی میباشد.
مدیریت عمومی
سید عباس مرادی شیرازی؛ مرجان فیاضی؛ علی حیدری؛ محمدعلی بابایی زکلیکی
چکیده
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری ...
بیشتر
شرط اساسی معماری هر سازهای، توجه به سنگ بنای آن است؛ چرا که نتیجه بیتوجهی به سنگ بنا، چیزی جز سازهای معیوب نخواهد بود. سنگبنای فرایند مربیگری را میتوان پیشایندها دانست؛ عوامل تأثیرگذاری که قبل از ورود به فعل یا عمل مربیگری باید به آنها توجه اساسی کرد. هدف از این تحقیق شناسایی پیشایندها در فرایند مربیگری بوده است. جهتگیری تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- اکتشافی به شمار میرود و رویکرد آن، استقرایی بود. به منظور گردآوری دادهها، استراتژی تحقیق قوم نگاری و جهت تجزیه و تحلیل دادهها، تکنیک تحلیل تم و نرمافزار MAXQDA مورد استفاده قرار گرفتند. جامعه تحقیق، شرکتهای دانشبنیان و میدان مطالعه برای پیادهسازی استراتژی قومنگاری نیز، شرکت دانش بنیان آسان پرداخت به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت بود. پس از تحلیل دادهها، 198 کد، 12 تم فرعی و 3 تم اصلی (مسئلهیابی و بسترسازی، طرحریزی و فراهمسازی و آگاهیبخشی و آمادهسازی) به عنوان پیشایندهای فرایند مربیگری شناسایی شدند. در نهایت با توجه به نتایج، پژوهشهایی با موضوعات مختلف برای مطالعات آتی پیشنهاد شد.