مدیریت عمومی
زلفا حق گویان؛ علی درخشان مهر؛ مریم مشایخی
چکیده
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر ...
بیشتر
مربیگری بهعنوان یک رویکرد هدایت سیستماتیک و یک فرایند راهحل محور است که به مدیران در تقویت یادگیری و تغییر کمک میکند با توجه به اینکه مربیگری یکی از مؤثرترین شیوههای یادگیری و توسعة مهارتها میباشد. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رفتار مربیگری مدیران از منظر کارکنان شهرداری شهر قم است. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر روش گردآوری دادهها کیفی و از تکنیک تحلیل تم است. روش گردآوری اطلاعات میدانی وکتابخانهای است و ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته میباشد. جامعه آماری کارکنان شهرداری شهر قم میباشد. نمونه برداری در این تحقیق از نوع نمونه برداری غیراحتمالی و هدفمند است. جهت تجزیه و تحلیل دادههای کیفی در این پژوهش از روش کدگذاری و تحلیل تم استفاده شده است. پس از بررسیها و تحلیلهای صورت گرفته، پیامدهای شناسایی شده برای رفتار مربیگری مدیران به دو دسته ی کلی پیامدهای فردی و سازمانی تقسیم شد. پیامدهای فردی شامل نشاط کارکنان، هوش عاطفی، رضایت شغلی، سرمایه روان شناختی و مدیریت دانش میباشد. همچنین پیامدهای سازمانی شامل رفتار شهروندی سازمانی، بهره وری، رضایت مشتری و آوای سازمانی میباشد.