علی شاهنظری درچه؛ غلامرضا اسدیکرد
چکیده
هدف اصلی پژوهش ارائه مدل تشکلیابی و رونق بازار خدمات فرهنگی است. این پژوهش به لحاظ کیفی یک پژوهش اکتشافی و از نـظر هـدف، کاربردی و دارای ماهـیت، توصیفی-پیمایشی و کمی است. مبانی نظری به روش کتابخانهای و دادههای آن به وسیله نمونهگیری تصادفی و با استفاده از پرسشنامه محققساخته به تأیید خبرگان رسیده است. روایی محتوا از نوع صوری ...
بیشتر
هدف اصلی پژوهش ارائه مدل تشکلیابی و رونق بازار خدمات فرهنگی است. این پژوهش به لحاظ کیفی یک پژوهش اکتشافی و از نـظر هـدف، کاربردی و دارای ماهـیت، توصیفی-پیمایشی و کمی است. مبانی نظری به روش کتابخانهای و دادههای آن به وسیله نمونهگیری تصادفی و با استفاده از پرسشنامه محققساخته به تأیید خبرگان رسیده است. روایی محتوا از نوع صوری و از نوع همگرا با تأیید عاملی است. همچنین در تمامی موارد میزان آلفای کرونباخ برای پایایی کل پرسشنامه مطلوب و مورد تأیید است. جامعة آماری هدف این پژوهش مصرفکنندگان خدمات فرهنگی از بین افراد 15 تا 60 سال اعم از زن و مردِ مراجعهکننده به مراکز فرهنگی منطقه شش تهران در مقطع زمانی سال 1398 شامل 288 نفر است که بهطور تصادفی انتخاب شدهاند. در انجام فرایند دلفی روش نمونهگیری برای انتخاب خبرگان قضاوتی است. برای پاسخ به سؤالهای پژوهش، بررسی فرضیهها و تحلیل یافتهها، از آمار توصیفی و استنباطی با نرمافزار اس. پی. اس. اس. نسخه 22 و برای مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار لیزرل استفاده شده است. براساس نتایج به دست آمده تمامی فرضیههای پژوهش در سطح اطمینان 95% تأیید شد است.