سارا امیرحصاری؛ حسین عماری؛ حسین قره بیگلو؛ حسین بوداقی
چکیده
نیت اصلی این پژوهش مفهومسازی و عملیاتی کردن "رهبری نوعدوستانه" در مدیریت سازمانهای دولتی است. روش این پژوهش آمیخته است. جامعة آماری پژوهش در بخش کیفی " اساتید شاغل در حوزههای علمیه استان آذربایجان شرقی" و در بخش کمی "دانشجویان حوزههای علمیة استان آذربایجان شرقی" است. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از تحلیل محتوای پنهان و در ...
بیشتر
نیت اصلی این پژوهش مفهومسازی و عملیاتی کردن "رهبری نوعدوستانه" در مدیریت سازمانهای دولتی است. روش این پژوهش آمیخته است. جامعة آماری پژوهش در بخش کیفی " اساتید شاغل در حوزههای علمیه استان آذربایجان شرقی" و در بخش کمی "دانشجویان حوزههای علمیة استان آذربایجان شرقی" است. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از تحلیل محتوای پنهان و در بخش کمی از تحلیل عامل تأییدی استفاده شده است. بعد از تحلیل دادهها برای این سازه، با استناد به آیات و احادیث مرتبط، پنج مقوله هنجارهای اجتماعی، تابوها، رفتارهای ناشایست اجتماعی، حقوق انسانی و رفتارهای ناشایست فردی به همراه 24 آیتم شناسایی شدند. مفهومسازی مجدد سازه رهبری نوعدوستانه بر اساس آموزههای دین اسلام، جنبه نوآوری این پژوهش محسوب میشود.
مدیریت دولتی
علی قربانی؛ حسین قره بیگلو؛ فریدون پیمان
دوره 5، شماره 3 (پیاپی 19) ، تیر 1396، ، صفحه 131-140
چکیده
امروزه پیشرفت دانش بشری بر بازاریابی نیز تأثیرگذار بوده بهنحویکه رشتهای تحت عنوان بازاریابی عصبی به وجود آمده است. در این روش اعتقاد بر این است که مطالعه بیولوژی و فیزیکی مغز مهمترین راه برای شناخت رفتار خریداران است. هدف از این مطالعه طراحی مدلی برای جذب مشتری با رویکرد بازاریابی عصبی جهت جذب مشتریان در بانک میباشد. در ...
بیشتر
امروزه پیشرفت دانش بشری بر بازاریابی نیز تأثیرگذار بوده بهنحویکه رشتهای تحت عنوان بازاریابی عصبی به وجود آمده است. در این روش اعتقاد بر این است که مطالعه بیولوژی و فیزیکی مغز مهمترین راه برای شناخت رفتار خریداران است. هدف از این مطالعه طراحی مدلی برای جذب مشتری با رویکرد بازاریابی عصبی جهت جذب مشتریان در بانک میباشد. در این راستا از روششناسی کیفی استفاده شده است که فرایند جمعآوری و تحلیل دادهها طی سه مرحله شامل کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی منجر به انتخاب مقولهها گردید. بهطور کلی در مرحله کدگذاریها تعداد 55 کدباز اولیه، شناخته شد. در مرحله کدگذاری باز، دادهها از طریق مراجعه حضوری به شعب بانکها، مشاهده فرایندهای مختلف کاری در ارائه خدمات به مشتریان، مذاکره و مصاحبه با خبرگان بانکی، مدیران و کارشناسان بانک جمعآوری گردید. در مرحله کدگذاری محوری 36 مفهوم بهعنوان مفاهیم پژوهش شکل گرفتند. و درنهایت در مرحله کدگذاری انتخابی با استفاده از فن مقایسه مستمر مقولهها به تعداد9 مورد به وجود آمدند. در این پژوهش اساس دیدگاه مشارکتکنندگان پیادهسازی بازاریابی عصبی و استفاده از آن بهعنوان ابزاری جهت افزایش جذب مشتریان در بانکها میباشد.