با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
مدیریت دولتی
ارائه مدل تعویق بازنشستگی کارکنان در وزارت نیرو

آرش خیرابی؛ عباس نرگسیان؛ علی پیران‌نژاد

دوره 11، شماره3 (پیاپی 43) ، تیر 1402، ، صفحه 69-94

https://doi.org/10.30473/ipom.2023.66933.4775

چکیده
  نیروی کار متخصص پایه و اساس بسیاری از موفقیت‌ها چه در سطح کلان و چه در سطح خرد می‌باشد. با توجه به تغییر ساختار جمعیت، تعویق بازنشستگی کارکنان یکی از موضوع های بسیار مهم می‌باشد ، روش تحقیق در این پژوهش، فلسفه پژوهش تفسیری یا برساخت گرایی می‌باشد. رویکرد پژوهش استقرایی -قیاسی، راهبرد پژوهش نظریه داده بنیاد نسخه گلدکل و کرونهلم می‌باشد. ...  بیشتر

ارائه مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیک در صنعت بانکداری

لطف‌اله علی پور؛ عباس نرگسیان؛ حسن بودلایی؛ یوسف محمدی مقدم

دوره 8، شماره 3 (پیاپی 31) ، تیر 1399، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.30473/ipom.2020.50327.3929

چکیده
  مدیریت منابع انسانی الکترونیک فرصتی برای بهره‏ورتر کردن متخصصان منابع انسانی از طریق رهانیدن آنان از بسیاری از وظایف و کارهای روتین و متمرکز کردن آن‏ها بر روی ابعاد استراتژیک شغلشان است. هدف از این پژوهش کیفی ارائه مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیک در صنعت بانکداری است. برای استخراج مؤلفه‌های اصلی مدیریت منابع انسانی الکترونیک ...  بیشتر

مدیریت دولتی
شناسایی عوامل پیش برنده خط مشی گذاری شورایی (مورد مطالعه: شورای عالی اداری)

رضا رستم‌لو؛ عباس نرگسیان؛ عباس منوریان

دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، فروردین 1398، ، صفحه 149-164

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.42581.3341

چکیده
  در کشور ما گروه‌های مختلفی تحت عنوان نهادهای شورایی در راستای توسعه کشور اقدام به تدوین خط‌مشی‌های عمومی می‌کنند. باوجود اینکه اکثر خط‌مشی‌‌های عمومی در کشور ما توسط این نهادها تدوین می‌شود ادبیات حوزه خط‌مشی‌گذاری عمومی راهنمایی‌های محدودی در مورد این‌که چگونه این شوراها می‌توانند اثربخشی خط‌مشی‌گذاری خود را بهبود ببخشند، ...  بیشتر

مدیریت عمومی
مطالعه مزایا و معایب برون‌سپاری فرایند جذب منابع انسانی در شرکت ارتباطات سیار ایران

عباس نرگسیان؛ علی اصغر پورعزت؛ ازاده رسولی پرشکوه

دوره 5، شماره 2 (پیاپی 18) ، فروردین 1396، ، صفحه 77-88

چکیده
  در سازمان­های امروزیتاکید می­شود که منابع انسانی ارزش راهبردی دارد و سازمان را از دیگر رقبایش متمایز می­کند؛ یعنی می­ توان مهارت­ها و توانمندی های افراد یک سازمان و چگونگی به کارگیریآن­ها را به منزله عامل مهم مزیت رقابتی آن، به حساب آورد. ...  بیشتر

مطالعۀ نقش عدالت زبانی در ارتقای اعتماد عمومی و مشارکت عمومی شهروندان

عباس نرگسیان؛ رقیه محمد زاده

دوره 2، شماره 4 (پیاپی 8) ، مهر 1393، ، صفحه 37-56

چکیده
  عدالت زبانی یکی از مفاهیم نوظهور در حوزۀ عدالت اجتماعی و سازمانی است. این مفهوم بر رعایت عدالت در کاربرد زبان دلالت دارد؛ حالات متفاوت مکالمات تحقیرآمیز یا تملّق‌آمیز را نفی می‌کند؛ و بر ضرورت رعایت عدالت در کلیه ابرازات کلامی و زبانی تأکید می‌نماید. در واقع، وقتی که شهروندان حضور عدالت را در گفتار و کردار مدیران دولتی جامعه خویش ...  بیشتر