سیاوش رضایی؛ مسعود پورکیانی؛ مژگان درخشان؛ فرزانه بیگ زاده عباسی
چکیده
این پژوهش با هدف طراحی مدل عوامل مرتبط با سبک پردازش دانش در دانشگاهها انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، تحقیق توسعهای و از لحاظ روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش دو گروه، خبرگان آشنا به سبک پردازش دانش، مدیران و کارکنان دانشگاههای دولتی شهر تهران است. نمونة 30 نفری از خبرگان و نمونة ...
بیشتر
این پژوهش با هدف طراحی مدل عوامل مرتبط با سبک پردازش دانش در دانشگاهها انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، تحقیق توسعهای و از لحاظ روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش دو گروه، خبرگان آشنا به سبک پردازش دانش، مدیران و کارکنان دانشگاههای دولتی شهر تهران است. نمونة 30 نفری از خبرگان و نمونة 301 نفری از مدیران و کارکنان دانشگاههای دولتی تهران انتخاب و جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهای که روایی و پایایی آن تأیید شده بود، استفاده شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از تحلیل عاملی و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان میدهد که وظیفه، فرهنگسازمانی، فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی، اندازة سازمان، استراتژی یادگیری و ویژگیهای فردی تعیینکنندههای اصلی سبک پردازش دانش در دانشگاههای دولتی شهر تهران هستند.