آرمسترانگ، مایکل(1384). "مدیریت استراتژیک منابع انسانی" ترجمه سید محمد اعرابی و داوود ایزدی ، چاپ دوم، تهران، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
احمدی ، علی اکبر : درویش ، حسین : سبحانی فرد ، محمد جواد : فاضلی کبریا ، حامد (1392 ) ، مدلسازی شایستگی های منابع انسانی بر اساس اموزه های نهج البلاغه ، تهران : فصلنامه مدیریت در سازمان های دولتی ، سال دوم ، شماره 1 .
جهانگیرى،علی و امیر هوشنگ مهرعلى (1387)."شناسایى و اولویت بندى عوامل مؤثر بر حفظ و نگهداشت کارکنان متخصص سازمان ساصد" پژوهشنامه علوم انسانى و اجتماعى، سال 8، شمارة 29، تابستان .
حبیبی،روزبه(1389)."مدیریت راهبردی منابع انسانی استراتژی سازمانهای پیشرو" نشریه راهبرد یاس، شماره 24.
دعائی،حبیب الله و برجعلی لوش(1389)." بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده با تعهد سازمانی و قصد ترک خدمت" چشمانداز مدیریت دولتی، شماره3 .
سنجقی،محمدابراهیم و همکاران(1390). "آسیب شناسی نظام نگهداری منابع انسانی با رویکرد راهبردی و ارائه الگوی مناسب(مطالعه موردی در یک سازمان دفاعی)" فصلنامه راهبرد دفاعی، سال نهم، شماره 34.
شریف زاده ، فتاح : بازیار ، امین : تیرجو ، اختر (1392 ) ، تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر اثربخشی سازمان ، تهران : فصلنامه مدیریت در سازمان های دولتی ، سال دوم ، شماره 1 .
شمس احمر، مهران و همکاران (1389). "بررسی اثر احساس عدالت سازمانی بر رابطه بین رویکرد راهبردی در نظام نگهداری منابع انسانی و تعهد سازمانی کارکنان"دو فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 19، شماره 1، بهار و تابستان.
شهبازی،محمد و همکاران (1387)."تأثیر رضایت شغلی و تعهد سازمانی بر ترک خدمت کارکنان" دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال پنجم، شماره19، مهر و آبان ، ص:25-47.
شهبازی،محمدو همکاران(1387)."بررسیعواملمؤثربررضایتشغلیپلیس"دو ماهنامه توسعهانسانیپلیس،سالپنجم، شماره19،صص 48-25.
طالقانی،غلامرضا و همکاران (1388)."تأثیرحمایتادراکشدهازسویسازمانبرتعهدکارکنانو عملکردسازمانی:مطالعهای درشعببانک ملتشهرتهران" فصلنامهعلوممدیریتایران،سالچهارم،شماره 16.
طوسی، محمدعلی(1372)."فرهنگ سازمانی" چاپ پنجم، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
عباسی، اشرف(1388)."فرایند توسعه قابلیتهای منابع انسانی با رویکرد استراتژیک ازطریق اعمال تغییرات مطلوب درنظام رهبری،آموزش وفرهنگ سازمان"فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، شماره 8.
عریضی،حمیدرضا، و همکاران(1390)." رابطه میان رفتار شهروندی سازمانی با تعهد سازمانی و میل به ماندن در شغل در میان کارکنان شرکت سایپا" پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، دوره1، شماره1.
غفوری،محمدرضا و محسن گل پرور(1388)."بررسیرابطةمؤلفههایعدالتسازمانیباتعهدسازمانی درکارکنانشهرداریشهراصفهان"مطالعات روان شناختی ،دانشکدةعلومتربیتیوروانشناسیدانشگاهالزهراء، دورة٥،شماره4.
فلاورز،وینسنت و هاگزچارلز(1371)."چراکارکنانسازمانراترکنمىکنند" مترجم: مصطفىقاضىزاده، فصلنامهدانشمدیریت،شماره 69.
کرمی نیا، رضا و همکاران(1389)."رابطهسبکرهبریبافرهنگوتعهدسازمانیدرنیروهاینظامی" مجلهطبنظامی، دوره۱۲،شماره۲.
ملکیمحمدرضا و همکاران(1384)."رابطه ابعاد فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی کارکنان در بیمارستان شهید صدوقی یزد" فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت سلامت، دوره 8، شماره 22.
میرسپاسی،ناصر(1372)."مدیریتفرهنگ سازمان"مجلهعلمیپژوهشیاقتصادو مدیریت،شماره16و17.
هرسىو بلانچارد،کنت(1374)."مدیریترفتارسازمانى" مترجم: علىعلاقهبند،. انتشاراتامیرکبیر.تهران.
Ayobami, P. (2013). Impact of Perceived Organizational Justice on Organizational Commitment of a Food and Beverage Firm in Nigeria. International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 3 No. 14, Special Issue - July.
Bienstock, C.C ; C.W. DeMoranville& Smith, R.K.(2003). Organizational citizenship behavior and service quality, Journal of Services Marketing, Vol.17, No.4/5, pp.357-377.
Biron, M.(2010). Negative reciprocity and the association between perceived organizational ethical values and organizational. Human Relations, 63(6), pp.875-897.
Byrne, Z. S.& R. Cropanzano (2001). The History of Organizational Justice: The Founders Speak, In Cropanzano (Ed.), Justice in the Workplace: from Theory to Practice, pp.3-26, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Colakoglu, U ; O. Culha and Atay, H.(2010). The effects Of percieved organizational support on employee’ s affective outcomes: Evidence from the hotel industry, Tourism and Hospitality Management, Vol. 16, No. 2, pp. 125-150.
Deckop, J. R.; C. C.Cirka and L. Andersson . M.(2003). Doing unto others: The reciprocity of Helping Behavior in Organizations, Journal of Business Ethics, 47(2), pp.101-113.
Devintaz, V.G. (2003). Imagine that-A widcate at Biomed! Organizational Justice and the Anatomy of a Wildcate Strike at a Nanunion Medical ElectronicsFactory, Employee Reposibilities and Rights Journal,vol .15,No.2,pp.55-70.
Edwards,M.R.&R.eccei.(2010).Perceived organizational support, organizational identification, and employee outcomes. Journal of Personnel Psychology, 9(1), pp.17-26.
Eisenberger, R.; R.Huntington and Hutchison.S.(1986).Perceived organizational support. Journal of Applied Psychology, 71, pp.500-507.
Glarino,G.(2013). Strategic Human Resource Management: Influences on Perceived Organizational Support and Job Attitudes, International Journal of Business and Social Science, Vol. 4 No. 12, Special Issue – September.
Kapasuwan, S. (2007). The Synergistic Effects of Strategic Flexibility and Technological Resources on Performance of SMEs, International College, Dhurakij Pundit University, Bangkok, Thailand.
Ketelhohn, W.)2000(.What is a Key SuccessFactor?,European Management Journal, Vol. 16, No. 3,pp.335-40.
Kidombo,H.; P. K’Obonyo and C.Gakuu (2012).Human resource strategic orientation And organizational commitment in Kenyan manufacturing firms,International Journal of Arts and Commerce, Vol. 1 No. 7, December .
Lamastro, V.(2000). Commitment and perceived organizational support, National Forum, V13, N.3.
Lepak P. David. (2006). A Conceptual Review of Human Resource Managment System in Strategic Human Resource Management Research, Research in Personnel and Human Resources Management, Volume 25,pp. 217–271.
Manzini, A. (2006). Organizational Diagnosis: A Practical Approach to Company Problem Solving and Growth, Published by AMACOM, American Management Association, ISBN 0814457789, 9780814457788.
Mearns, K. L.& T. Reader. (2008). Organizational support and safety outcomes: An un-investigated relationship? Safety Science, 46(3), 388-397.
Messner, W. (2013). Effect of organizational culture on employee commitment in the Indian IT services sourcing industry, Journal of Indian Business Research, Vol. 5 No. 2.
Meyer, J.P. & L. Herscovitch. (2001). Commitment in the workplace: Toward a general model, Human Resource Management Review, 11,pp. 299-326.
Nabatchi,T .;L. Bingham& H. D. Blomgren.(1997).Organizational Justice and Workplace Mediation:a Six-factor Model ,International Journal of Conflict management,18,pp.148-174.
Noe, R. A.; J. R. Hollenbeck.; B. Gerhart and P. M. Wright. (2000). Human Resource Management: Gaining a Competitive Advantage, 3rd ed, Boston: Mc Graw-Hill.
Schuler,S. R .& E.S. Jackson.(2005). A Quarter-Century Review of Human Resource Management in the U.S.: The Growth in Importance of the International Perspective, management revue, vol 16, issue 1, P3.
Zhang, J. ; B. J.Reithel & H. Li. (2009). Impact of perceived technical protection on security behaviors.Information Management & Computer Security, 17(4), pp.330-340.