آذر، عادل و بیات، کریم (1387). "طراحی مدل فرآیند محوری کسبوکار با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری". نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان 1387، ص 3 تا 18.
آذر، عادل؛ تیزرو، علی؛ مقبل با عرض، عباس و انواری رستمی، علیاصغر (1387). "طراحی مل چابکی زنجیره تأمین، رویکرد مدلسازی تفسیری_ساختاری". مدرس علوم انسانی پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 14 شماره 4، ص 1-25.
آذر، عادل؛ خسروانی، فرزانه و جلالی، رضا (1392). "تحقیق در عملیات نرم رویکردهای ساختاردهی". سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.
استوارت، گرگ ال و براون، کنت جی (1391)."مدیریت منابع انسانی: پیوند استراتژی و عمل". مترجم: دکتر سید محمد اعرابی و دکتر مرجان فیاضی، ناشر: مه کامه، ویرایش اول، چاپ سوم.
الوانی، سید مهدی (1390). "مدیریت عمومی". تهران: نشر نی، ویرایش سوم.
بازرگان هرندی، عباس (1387). "روش تحقیق آمیخته: رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت". دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، فصلنامه دانش مدیریت (علمی، پژوهشی)، دوره 21، شماره 81.
ترواثا، رابرت و نیو پورت، جین (1369). "اصول مدیریت و رفتار سازمانی". ترجمه عینالله علا، تهران: زوّار.
چامپوکس، جوزفای (1383). "رفتار سازمانی اصول اساسی برای هزاره جدید". ترجمه فخرالدین معروفی و عزیز سلیمانزاده، سنندج: پرتو بیان.
حسنپور، اکبر؛ نوری، روحالله و کیایی، مجتبی (1388). "بدبینی سازمانی: علل و پیامدهای آن". فرهنگ مدیریت، سال هفتم، شماره 19، بهار و تابستان، صص 142-119.
حقیقی کفاش، مهدی؛ مظلومی، نادر و میرزا محمدی، فرزانه (1390). "پیشزمینهها و پیامدهای بدبینی سازمانی (موردمطالعه: کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان)". فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، سال بیست و یکم، شماره 64، صص 139-117.
رابینز، استیفن پی (1374). "مدیریت رفتار سازمانی: جلد سوم". ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
راتوس، اسپنسر اِ (1375). "روانشناسی عمومی". ترجمه حمزه گنجی، تهران: ویرایش.
رضاییان، علی (1372). "مدیریت رفتار سازمانی (مفاهیم، نظریهها و کاربردها)". تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
رهنمای رود پشتی، فریدون و محمدزاده، نصرتالله (1387). "توسعه منابع انسانی مطالعه موردی تعلق و تعهد سازمانی و رقابتپذیری". سازمان مدیریت صنعتی.
زارع، حمید؛ حقگویان، زلفا و کریمی اصل، زهرا (1392). "شناسایی عوامل مؤثر بر بدبینی سازمانی و سنجش آن در دانشگاههای دولتی استان قم". مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 11، شماره 4، صص 180-159.
زارعی متین، حسن (1390). "مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته". تهران: آگه.
ساعتچی، محمود (1386). "روانشناسی صنعتی و سازمانی". تهران: ویرایش، چاپ اول، ص 178.
شریفزاده، فتاح؛ بازیار، امین و تیرجو، اختر (1392)، "تأثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفهای بر اثربخشی سازمان"، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال دوم، شماره 1، صص 8-22.
فیروزجائیان، علیاصغر؛ فیروزجائیان، مجتبی؛ هاشمی پطرودی، سید حمید و غلامزاده، فاطمه (1392). "کاربرد تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری در مطالعات گردشگری (تحلیل با رویکرد آسیب شناسانه)". مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، شماره 6، ص 129تا 159.
قلی پور، آرین (1391). "مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوریها و کاربردها)". تهران، انتشارات سمت.
نادری، جلال؛ جمشیدی، ناصر و زارعی متین، حسن (1394). "بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر ایجاد بدبینی سازمانی موردمطالعه: کارکنان سازمان استاندارد قم". مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 13، شماره 1، صص 176-175.
مهرآرا، علی اکبر (1373)، "زمینه روانشناسی اجتماعی". تهران: مهرداد.
نرگسیان، عباس و محمد زاده، رقیه (1393)، "بررسی تأثیر عدالت زبانی در ارتقای اعتماد عمومی و مشارکت عمومی شهروندان (موردمطالعه: منطقه 6 شهر تهران)". فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال دوم، شماره 8، ص 38-55.
نصری، عبدالله (1382)، "فلسفه آفرینش". قم: دفتر نشر معارف.
هرسی، پال؛ بلانچارد، کنت (1392). "مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی". مترجم علی علاقه بند، انتشارات امیرکبیر، تهران.
Abraham, R (2000), "Organizational cynicism: Bases and consequences", Genetic. Soc. Gen. Psychol. Monographs,vol 126, pp: 269-292.
Adams, J. S. (1965). “Inequity in Social Exchange”. In L, Berkowitz (Ed.), Advances in Experimental Social Psychology, New York: Academic Press, pp: 267-299.
Alnuaimi, A. O. (2010). “Employees Reactions to Enterprise Systems Implementation: The Role of Cynicism Toward Enterprise System”. A Doctoral Disseration of Philosophy in Business Administration, University of Arkansas.
Anderson, L. (1996). “Employee Cynicism: An Examination Using a Contract Violation Framework”. Human Relations, 49, pp: 1395-1148.
Andersson, L., Bateman, T. S. (1997). “Cynicism in the Workplace: Some Causes and Effects”. Journal of Organizational Behavior, Vol 18, pp: 449-470.
Bakker, A. B. & Schaufeli, W. B. (2000). “Burnout Contagion Processes Among Teachers”. Journal of Applied Social Psychology, vol 30, pp: 2289-2308.
Bektas, G., Sisman, F. A. & Isci, E. (2013). “A Research on the Relationship Between Personal Empowerment and Organizational Cynicism”. Management, Vol 3, No 5, pp: 252-258.
Bernerth, J. B., Armenakis, A. A., Field, H. S. & Walker, H. (2007). “Justice, Cynicism, and Commitment a Study of Important Organizational Change Variables”. The Journal of Applied Behavioral Science, Vol 43, pp:303-326.
Brandes, P. (1997). “Organizational Cynicism: Its Nature, Antecedents, and Consequences”. Unpublished PhD Dissertation. The University of Cincinnati.
Brandes, P., Dharwadkar, R. & Dean, J. W. (2000). “Organizational Cynicism”. Academy of Management Review, Vol 23, No 2, pp: 341-352.
Brockner, J., Grover, S., Reed, T., Dewitt, R. & O'Malley, M. (1987). “Survivors' Reactions to Layoffs: We Get by with A Little Help for our Friends”. Administrative Science Ouarterly, Vol 32, pp: 526-541.
Byrne, Z. S. & Hochwarter, W. A. (2007). “Perceived Organizational Support and Performance. Relationships Across Levels of Organizational Cynicism”. Journal of Management. Psycholgy,Vol 23, No 1, pp: 54-72.
Cartwright, S. & Holmes, N. (2006). “The Meaning of Work: The Challenge of Regaining Employee Engagement and Reducing Cynicism”. Human Resource Management Review, Vol 16 , No 2, pp: 199-208.
Dean, J. W., Brandes, P. & Dharwadkar, R. (1998). “Organizational Cynicism" Academy of Management Review, Vol 23, No 2, pp: 341-352.
Eaton, J. A. (2000). “A Social Motivation Approach to Organizational Cynicism (Dissertation of Master of Arts)”. Faculty of Graduate Studies, York University, Toronto.
Ferres, N. & Connell, J. (2004) "Emotional Intelligence (EI) in Leaders: An Antidote for Cynicism Towards Change?”. Journal of Strategic Change, Vol 13, pp: 61-71.
Graham, J. R. (1993). “MmPI-2: Assessing Personality and Psychopathology (2nd ed)”. New York: Oxford University Press.
Grayson, J. L. & Alvarez, H. K. (2007). “School Climate Factors Relating to Teacher Burnout: A Mediator Model”. Teaching and Teacher Education.
Greenberg, J. (1990). “Organizational Justice: Yesterday, Today, & Tomorrow”. Journal of Management, Vol 16, pp: 399-432.
Guestello, S. J., Rieke, M. L. & Billings, S. W. (1992). “A Study of Cynicism, Personality, and Work Values”. Journal of Psychology, Vol 126, pp: 37-48.
James, S. M. (2005). “Antecedents and Consequences Ofcynicism in Organizations: An Examination of Potential Positive and Negative Effects on School Systems". Unpublished Doctor Dissertation, The Florida State University College of Business, Florida.
Johnson, J. L. & O’Leary-Kelly, A. M. (2003). “The Effects of Psychological Contract Breach and Organizational Cynicism: Not all Social Exchange Violations are Created Equal”. Journal of Organizational Behavior, Vol 24, pp: 627-647.
Kalağan, G. & Aksu, M. B. (2010). “Organizational Cynicism of the Research Assistants: A Case of Akdeniz University”. Procedia Social And Behavioral Sciences, Vol 3, No 3, pp: 4820-4825.
Kanter, D. & Mirvis, P. H. (1989). "The Cynical AMERICANS”. San Francisco: Jossey-Bass.
Malhotra, N. & Mukherjee, A. (2004). “The Relative Influence of Organizational Commitment and Job Satisfaction on Service Quality of Customer Contact Employees in Banking Call Centres”. Journal of Services Marketing, Vol. 18, No 3, pp: 162-174.
Marks, M. L. & Mirvis, P. H. (1997). “Revisiting the Merger Syndrome: Dealing With Stress”. Mergers and Acauisitions, 31, 21-27.
Mathur, G., Nathani, N. & Dubey, S. (2013). "Perceived Organizational Politices, Organizational Justice, Cynicism and Ocb: A Demographic Study of Academicians”. Review of HRM, Vol 2, pp: 61-73.
Mete, Y. A. (2013),"Relationship between Organizational Cynicism and Ethical Leadership Behavior: A Study at Higher Education”. Procedia-Social and behavioral science, Vol 89. Pp: 476-483.
Mirvis, P. & Kanter, D. L. (1989). “Combating Cynicism in the Workplace”. National Productivity Review,Vol 8, No4, pp: 377-394.
Mirvis, P. & Kanter, D. L. (1991). “Beyond Demography: A Psychografic Profile of the Workforce”. Human Resource Management,Vol 30, No 1, pp: 45-68.
Noblit, G. & Hare, D. (1988). “Meta-Ethnography: Synthesizing Qualitative Studies”. London: Sage.
Özgener, S., Ogut, A. & Kaplan, M. (2008). “A New Paradigm between Labor and Management Relations: Organizational Cynicism”. (Editor: M. Özdevecioğlu and H. Karadal). Selected Topics in Organizational Behavior: Aspects of the Dark Sides of Organizations and Behaviors of Reducing Efficiency, Ilke Press Ankara, Turkey, pp: 53-72.
Özkalp, E. & Kırel. O. (2001). “Organizational Behavior”. Anadolu University Press, Eskisehir.
Pugh, S. D., Skarlicki, D. P. & Passell, B. S. (2003). “After the fall: Lay off Victims Trust and Cynicism in Re-Employment”. Journal of Occupational and Organizational Psychology, Vol 76, No 2, pp: 201–212.
Ravi, V. & Shankar, R. (2005), "Analysis of Interactions Among the Barriers of Reverse Logistics”. Technological Forecasting and Social Change, Vol 72, No 8, pp: 1011_ 1029.
Reichers, A. E., Wanous, J. P. & Austin, J. T. (1997). “Understanding and Managing Cynicism about Organizational Change”. Academy of Management Executive, Vol 11, pp: 48-59.
Robbins, Stephen, P. (1991). “Management. Third Edition”. Prentice-Hall, p: 75.
Rubin, R. S., Dierdorff, E. C., Bommer, W. H. & Baldwin, T. T. (2009). “Do Leaders Reap What They Sow? Leader and Employee Outcomes of Leader Organizational Cynicism about Change”. The Leadership Quarterly, Vol 20, No 5, pp: 680.
Salanova, M., Llorens, S., García, M. R., Burrıel, R. & Bresó, E. (2005). "Towards a Four-Dimensional Model of Burnout: A Multigroup Factor-Analytic Study Including Depersonalization and Cynicism”. Educ. Psychol Measurement, pp: 65, 807.
Sievers, B. (2009). “It is New, and it Has to be Done: Socio-Analytic thoughts on Betrayal and Cynicism in Organizational Transformation”. Gestao & Regionalidade, Vol 25, No 73, pp: 69-88.
Simha, A., Elloy, D. & Huang, H. C. (2014). “The Moderated Relationship between Job Burnout and Organizational Cynicism". Management Decision, Vol. 52, No 3, 482-504.
Summerfield, J. (1996), “Lean Firms can not Afford to be Mean”. People Management, Vol 2, 30-32.
Tabatabaei, N. & Bigdlli, E. (2015). “Relationship between Perceived Organizational Justice and Employee Silence (Case Study: Telecommunications Company of Zanjan)”. Journal of Social and Technology Management, Vol 3, No3, pp: 121-127.
Talib, F., Rahman, Z. & Quershi, M. N. (2011). “Analysis of Interaction Among the Barriers to Total Quality Management Implementation Using Interpretive Structural Modeling Approach”. Bench Marketing: An International Journal, Vol 18, No 4, pp: 563-587.
Thundiyil, T. G., Chiaburu, D. S., Oh, In-Sue; Banks, G. C. & Peng, A. C. (2015). “Cynical About Change? A Preliminary Meta-Analysis and Future Research Agenda”. Journal of Applied Behavioral Science, Vol 51, No 4 429-450.
Thurston, P. (2000). “Clarifying the Structure of Justice Using Perceptions of Performance Appraisal Processes”. Paper Presented at the 15th Annual Meeting of the Society for Industrial and Organizational Psychology. New Orleans, LA.
Wanous, J P., Reichers, A. E. & Austin, J. T. (1994). “Organizational Cynicism: An Initial Study”. Academy of Management Best Papers Proceedings, pp: 269-273.
Wanous, J. P., Reichers, A. E. & Austin, J. T. (2000). “Cynicism about Organizational Change: Measurement, Antecedent and Correlates”. Group and Organizational Management, Vol 25, No 2, pp: 132-153.
Wilkerson, J., Evans, W. & Davis, W. (2008). “A Test of Coworkers' Influence on Organizational Cynicism, Badmouthing, and Organizational Citizenship Behavior”. Journal of Applied Social Psychology,Vol 38, No 9, pp: 2273–2292.
Wrightsman, L. S. (1992). “Assumptions about Human Nature”. Newbury Park, CA: Sage Publications.