ابزاری، مهدی؛ دلوی، محمدرضا (1388). نیل به تعالی (سرآمدی) از طریق تقویت فرهنگ سازمانی، جامعهشناسی کاربردی، 33، 1، 171- 196.
بابایی، عبدالله (1372). ارتباط ارزشهای انسانی، تهران، انتشارات دستان.
بهاریفر، علی؛ جواهری کامل، مهدی (1389). بررسی پیامدهای ارزشهای اخلاقی سازمان (با مطالعه عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی). توسعه انسانی پلیس، 7(28): 95-118.
چراتی، حامد (1391). بررسی رابطه بین هوش معنوی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی. پایاننامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسبوکار، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
چلبی، مسعود (1375). جامعهشناسی نظم، تهران.
حسینینسب، سید داود؛ جویانی، مهناز (1387). رابطه بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اردبیل. علوم تربیتی، 1(1): 73-106
خادمی، محمد (1389). رابطه بین ارزشهای سازمانی با استرس شغلی و رفتارهای انحرافی سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.
خاکی، غلامرضا . (1387). روش تحقیق با رویکردی به پایاننامه نویسی .تهران: بازتاب . چاپ چهارم
خسروآبادی، حمیدرضا (1388). شناسایی تأثیر ارزشهای محوری بر فرآیندهای سازمانی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق.
داناییفرد، حسن؛ سید مهدی الوانی و عادل آذر (1388). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ سوم، تهران، انتشارات صفار
دعایی، حبیبالله (1381). همسویی ارزشهای فردی و سازمانی:نگرش تحقیقی. مدرس علوم انسانی. 6(1): 55-68.
دیوید، فرد.آر، مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1383.
رفیع پور، فرامرز (1377). آناتومی جامعه یا سنة الله: مقدمهای بر جامعهشناسی کاربردی. تهران: انتشارات کاوه.
زنجانیزاده، هما (1367). گی روشه. مقدمهای بر جامعهشناسی عمومی جلد اول (کنش اجتماعی). ترجمه هما زنجانی زاده. سمت.
ساروخانی، باقر (1366). فرهنگ علوم اجتماعی، بیرو آلن، تهران، انتشارات کیهان
سلسله، مینو؛ موغلی، علیرضا (1390). طراحی و سنجش مدل سازمان ارزش بنیان در شرکت مادر تخصصی توانیر. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 6(24): 113-140.
شیروانی، لیلا (1389). بررسی ارزشهای فردی و سازمانی و اعتبار همزمان آن با ارزشهای کاری و رابطه آنها با تعهد سازمانی در کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران- اصفهان. پایاننامه دوره کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 5(2):151-198.
فاضلی کبریا، حامد؛ دلشاد تهرانی، مصطفی (1391). سرمایه اجتماعی در نهجالبلاغه: رویکردی مدیریتی. تربیت اسلامی مرجعیت علمی.
قلیپور، آرین (1393). جامعهشناسی سازمانها: رویکرد جامعهشناختی به سازمان و مدیریت، انتشارات سمت.
کالینز، جیمز؛ جری، پوراس (1997). ساختن برای ماندن، ترجمه فضل اله امینی، چاپ اول، تهران، فرا،1380.
کریمی، حسن (1392). ارزیابی میزان پایبندی پرسنل بانک ملت به منشور اخلاقی و ارزشهای سازمانی در بانک. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود.
لاری سمنانی، بهروز (1393). طراحی مدل برند کارکنان برمبنای ارزشهای فردی و سازمانی در افزایش سهم بازار. پایاننامه دکتری، دانشگاه پیام نور.
محسن وند، محمد (1387). نقش و جایگاه ارزشهای سازمانی در تعالی سازمانها. ماهنامه صنعت خودرو، شماره 122.
محمدی، مهدی (1377). بررسی رابطه بین ارزشهای سازمانی و احساس معلمین از محیط مدرسه در دبیرستانهای شهر شیراز. پایاننامه دوره کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
نجاتی، علی (1393). ارزشهای فرهنگی سازمان و تعهد کاری در حسابرسان. پایاننامه دوره کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
نجیمی، سید علی (1390). تأثیر خودپنداره ،هویت و ارزشهای سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان تأمین اجتماعی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
Ahuja, G., & Katila, R. (2001). Technological acquisitions and the innovation performence of acquiring firms: A longitudinal study. Strategic Management Journal, 22(3), 197–220.
Allen, R. (1983). Collective innovation. Journal of Economic Behavior and Organization, 4, 1–24.
Attride-Stirling, J. (2001), Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative Research 1, 385-405.
Bansal, P. (2003). From Issues to Actions: The Importance of Individual Concerns and Organizational Values in Responding to Natural Environmental Issues. Organization Science, 14(5), 510–527.
Berkhout, T., & Rowlands, I. H. (2007). The Voluntary Adoption of Green Electricity By Ontario-Based Companies - The Importance of Organizational Values and Organizational Context. Organization & Environment, 20(3), 281–303.
Beyer, J. M. (1981). “Ideologies, Values, and Decision-Making in Organizations.”Handbook of Organizational Design: Vol 1. Ed. P. C. Nystrom and W. H. Starbucks. New York: Oxford UP. 166–202.
Boone, E.J., Safrit, R.D., & Jones, J. (2002). Developing programs in adult education: A conceptual programming model (Second Edition). IL. Waveland Press, Inc.
Boyatzis, R. E. (1998), Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development, Sage.
Braun, V. & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”. Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Pp. 77-101.
Deth, J. W. V. & Scarbrough E. (1998). The Impact of Values. Oxford university press.
Enz, C. A. (1986).Power and Shared Values in the Corporate Culture. Ann Arbor: UMI Research Press.
Enz, C. A., and G. E. Fryxell. (1987). “The Meaning and Measurement of Organizational Value Congruity.”National Academy of Management Meetings.
Ghosh, S. K., & Shejwal, B. R.. (2006). Relationship between Perceived Organisational Values and Leadership Styles. Indian Journal of Industrial Relations, 42(1), 57–72. Retrieved from
http://www.jstor.org/stable/27768052
Grote, Dick, (2002), The Performance Appraisal Question and Answer book; A Survival Guide for Managers, American Management Association.
Hill Charles (2002), International Business, New York: McGraw- Hill.
Hofstede, G. (1991). Cultures and Organizations: Software of the Mind. London, UK: McGraw-Hill.
Kaye, B., & Jordan-Evans, S. (2009). Find Their Calling: The Importance of Values.
Kenny, T. (1994). From vision to reality through values. Management development review, 7(3), 17–20.
Kluckholn, C. (1967). “Values and Value-Orientations in the Theory of Action.”Toward a General Theory of Action. Ed. T. Parsons and E. A. Shils. New York: Harper and Row. 388–433.
Liedtka, J. (1991). Organizational value contention and managerial mindsets, Journal of Business Ethics, 10(7):543-557.
Neuman, Lawrence (1997), Social Research Methods: Quantitative & Qualitative Approaches, translated by: Hassan Danaeefard and Hossein Kazemi, Tehran: Ketab Mehraban publication, Vol.1.
Parsons Talcott (1986), Power and the social system In Steven Lukes (Ed.), Power, New York University Press, pp.94-143.
Schein, E. H. (1997), Organizaitional Culture& Leadership, zed jossy bass, sanfransisco.
Seevers, S. B. (2000). Identifying and clarifying organizational values. Journal of Agricultural Education, 41(3).
Williams, Sandra L. (2002). Strategic planning and organizational values: links to alignment; Human Resource Development International ; Volume 5, Number 2/June 01.