اسکات، ریچارد (1387). سازمانها سیستمهای عقلایی منطقی و باز. ترجمه حسن میرزایی اهرنجانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
امینی، علیرضا (1394). کشف ویژگیهای رفتار خادمانه و عوامل اثرگذار بر آن در سازمان حج و زیارت. رساله دکتری، مشهد: دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی.
امینی، علیرضا؛ مرتضوی، سعید؛ رحیم نیا، فریبرز؛ و ناظمی، شمس الدین (1393). اثر عوامل هیجانی و شناختی بر رفتار خادمانه کارگزاران سازمان حج و زیارت (اماکن متبرکه مکه و مدینه: با رویکرد آمیخته اکتشافی). مطالعات رفتارسازمانی؛ سال یازدهم، شماره4، 1-29.
داناییفرد، حسن.؛ حسنزاده، علیرضا.؛ سالاریه، نورا (1389). طراحی سنجه اندازهگیری بیتفاوتی سازمانی: پژوهش ترکیبی. اندیشه مدیریت راهبردی؛ سال چهارم، شماره2، 79- 99.
داناییفرد، حسن؛ هراتی، حمیدرضا (1393). سازوکارهای ارتقای بهرهوری بخش عمومی ایران. فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی؛ سال دوم، شماره 7، 7-25
دانایی فرد، حسن و مظفری، زینب (1387). ارتقای روایی و پایایی در پژوهش های کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژی های ممیزی پژوهشی. پژوهش های مدیریت؛ سال اول، شماره 1، 131- 162.
درویش، حسن؛ حسنزاده، علیرضا؛ منتظری، محمد، و فتحی زاده، علیرضا (1393). طراحی و تبیین مدل سازمان خادم(مورد مطالعه: کمیته امداد امام خمینی). فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی؛ سال دوم، شماره 8 ، 57- 77.
شول، صدیقه (1392). واکاوی علل کم کاری کارکنان سازمانهای دولتی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس.
عباس زاده، م (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. جامعه شناسی کاربردی؛ شماره1، 19-34.
مکولی، جان؛ دبرلی، ژوآنی و جانسون، فیل (1389). نظریه سازمان نگاهها و چالشها. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
مقیمی، سید محمد. (1394). اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام. تهران: انتشارات راه دانشگاه.
هچ، ماری جو (1387). تئوری سازمان. ترجمه حسن داناییفرد، تهران: نشر افکار.
Appelbaum, S. H., Laconi, G. D., & Matousek, A. (2007). Positive and negative deviant workplace behaviors: causes, impacts, and solutions. Corporate Governance: The international journal of business in society, 7(5), 586 - 598.
Blanchard, A. L., & Henle C.A. (2007). Correlates of different forms of cyberloafing: The role of norms and external locus of control. Computers in Human Behavior, 1-13.
Butterfield, K. D., Trevino, L. K., & Ball, G. A. (1996). Punishment from the manager's perspective: a Grounded Investigation and Inductive Model. Academy of Management Journal; 39(6), 1479-1312.
Craig, J. B., Dibrell, C., & Neubaum, D. O. (2009). Stewadship Behaviour as Governance in Family Businesses. International Journal of Farrar & S. Watson (Eds.), Contemporary issues in corporate governance. 277-296.
Crant, J. M. (2000). Proactive Behavior in Organizations. Journal of Management; 26(3), 435 - 462.
Gil, F. (2004). Social Loafing. Encyclopedia of Applied Psychology; 3, 411-419.
Goethals, S., Gastmans, C., & de Casterlé, B. D. (2010). Nurses’ ethical reasoning and behaviour: A literature review. International Journal of Nursing Studies, 47(5): 635-650.
Hersey, P., & Blanchard, K. (1985). Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources; India: Prentice -Hall.
Jandaghi, Gh., Alvani, S. M., Zarei Matin, H. & Fakheri Kozekanan, S. (2015). Cyberloafing Management in Organizations. Iranian Journal of Management Studie;. 8(3), 335-349.
Janssen, H. T. (2010). Stewardship in West African Vodun: A case study of OUIDAH BENIN. Thesis presented in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Geography. Missoula: The University of Montana.
Karadal, H., Saygın, M. (2013). An Investigation of the Relationship between Social Loafing and Organizational Citizenship Behavior. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 99, 206-215.
Karimi Mazidi, A. R., Amini, A., & Latifi, M. (2014). The impact of information technology capability on firm performance; a focus on employee-customer-profit chain. Iranian Journal of Management Studies; 7(1), 95-120.
Latane, B., Williams, K. & Harkins, S. (1979), Psychology Today, New York: 13(5).
Lim, V. K. G. (2002). The IT way of loafing on the job: Cyberloafing, neutralizing and organizational justice. Journal of Organizational Behavior, 23, 675-694.
Monzani, L., Ripoll, P., Peiro, J. M., & Dick, R. V. (2014). Loafing in the digital age: The role of computer mediated communication in the relation between perceived loafing and group affective outcomes. Computers in Human Behavior, 33, 279-285.
Morgan, G. (1983). More on metaphor: Why we cannot control tropes in administrative science, Administrative Science Quarterly, 28, 601 – 607.
Morgan, G. (2006). Images of Orgaizatio. Sage Publication, Thirteenth Printig.
Parker, S. K., Williams, H. M. & Turner, N. (2006). Modeling the Antecedents of Proactive Behavior at Work. Journal of Applied Psychology; 91(3), 636-652.
Price, K. H. (1987). Decision Responsibility, Task Responsibility, Identifiability, and Socail Loafing. Organizational Behavior and Human Decision Processes; 40, 330-345.
Rahimnia, F., & Karimi Mazidi, A. R. (2015). Functions of control mechanisms in mitigating workplace loafing; evidence from an Islamic society. Computers in Human Behavior; 48, 671-681.
Roberts,A. R. (2004). Nonmonetary Incentives for Productivity Enhancement, in Holzer, M. and Seok-Hwan, L. (Eds), Public Productivity Handbook, 2nd ed. Marcel Dekker Inc. New York, NY.
Robinson, S. L., & Bennett, R. J. (1995). A typology of deviant workplace behaviors: a multidimensional scaling study. Academy of Management Journal, 38, 555–572.
Warren, D. E. (2003). Constructive and destructive deviance in organizations. Academy of Management Review, 28, 622-632.
Weick, K. (1989). Theory Construction as Disciplined Imagination. Academy of Management Review, 14(4): 516-531.