اشتریان،کیومرث (1387). رهیافت نهادی در سیاستخط مشی گذاری نوآوری تکنولوژیک. فصلنامه سیاست. دوره 38، شماره 1، 14-1.
آذر، عادل؛ خسروانی فرزانه و رضا جلالی (1392). تحقیق در عملیات نرم رویکردهای ساختاردهی مسئله. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. چاپ اول.
چکلند، پیتر و پولتر، جان (1393). یادگیری برای عمل. محمدرضا مهرگان، محمود دهقان، محمدرضا اخوان و کامیار رئیسی فر. تهران: انتشارات مهربان نشر.
روزنهد جاناتان و مینجرز، جان (1392). مدلسازی نرم در مدیریت. عادل آذر و علی انوری. تهران: انتشارات نگاه دانش. چاپ اول.
ستاد ویژة فناوری نانو (1384). سند تکمیلی اول راهبرد آینده. تهران: ستاد ویژة فناوری نانو.
ستاد ویژة فناوری نانو (1384). سند راهبرد آیند: راهبرد 10 ساله توسعه فناوری نانو در جمهوری اسلامی ایران (1384-1393). تهران: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو.
ستاد ویژة فناوری نانو (1390). سند تکمیلی سوم راهبرد آینده. تهران: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو.
ستاد ویژة فناوری نانو (1394). سند تکمیلی اول راهبرد آینده. تهران: ستاد ویژة فناوری نانو.
ستاد ویژة فناوری نانو (1394). سند دوم راهبرد آینده: راهبرد 10 ساله توسعه فناوری نانو در جمهوری اسلامی ایران (1394-1404). تهران: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو.
ستاد ویژة فناوری نانو. (1387). سند تکمیلی دوم راهبرد آینده. تهران: ستاد ویژة توسعه فناوری نانو.
سکاران، اوما (1391). روش تحقیق در مدیریت. محمدصائبی و محمود شیرازی. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری.
سلطانی، علیمحمد؛ طباطبائیان، حبیبالله؛ صوفی، بامداد جهانیار و حنفی زاده، پیام (1390). ارزیابی سیاستگذاری فناوری نانو در ایران. رساله دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی(ره).
عظیمی، مهدی؛ مقبل باعرض، عباس و عادل آذر (1389). شناسایی و اولویت بندی فاکتورهای تاثیرگذار بر تجاری سازی یافتههای پژوهشی در حوزه فنی مهندسی (مطالعه موردی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس.
قاضی نوری، سروش (1386). ارزیابی تکنولوژی، انتشارت مرکز صنایع نوین، تهران.
قاضی نوری، سید سپهر (1386). خطمشیگذاری و برنامه ریزی علم و فناوری (مطالعه موردی نانو فناوری در ایران). تهران: کمیته مطالعات نانو فناوری، دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری.
محمدی، مهدی؛ طباطبائیان، سیدحبیب الله؛ تقویفرد، محمد تقی و ابوالفضل کزازی (1392). تحلیل مدل شکلگیری کارکردهای نظام نوآوری فناورانه نوظهور در ایران. فصلنامه سیاست علم و فناوری، شماره 4: 19-33.
ویلیامز، باب و هاملبرونر، ریچارد (1393). روش های کاربردی در تفکر سیستمی. عادل آذر و سعید جهانیان. تهران: انتشارات صفار.
Anderson, J. E. (1994).Public policy making: An introduction. Boston: Houghton. Mifflin Company, 1-34.
Audretsch, D. B., & Aldridge, T. (2009). Scientist Commercialization as Conduit of Knowledge Spillovers. Springer-Verlag .p:898-904.
Baldini, N., Grimaldi, R., & Sobrero, M. (2006). Institutional Changes and The Commercialization of Academic Knowledge: A Study of Italian Universities’Patenting Activities Between 1965 and 2002. Research policy .p: 522-529.
Boadu, V. A., & Reddy Metla, C. M. (2008). Research Faculty, Entrepreneurship and Commercialization: The Case of Kansas State University. theSouthern Agricultural Economics Association Annual Meeting,. Texas:Department of Agricultural Economics.p:2-20.
Caerteling, J. S., Halman, J. I., & Dore´e, A. G.(2008). Technology Commercialization in Road Infrastructure: How Government Affects the Variation and Appropriability of Technology.Product Innovation Management.p:145-157.
Checkland P, Holwell S.(1998). Information, Systems and Information Systems-making sense of the field: Wiley; 20(4): 100-120.
Chen,C.J.(2006)TechnologyCommercialization, Incubator and Venture Capital, and New Venture Performance.Journal of Business Research.p:96-102.
Chiu,S.K.,&Chang,K.F.(2009).Organizational Structure,Support Mechanism,and Commercialization Performance. International Journal of Commerce and Managemnet,Vol 19.p: 2-6.
Collier,A.J.(2008)Identifying Superior Performance Factors Relevant to Australian University TTOs .Comparative Technology Transfer and Society. p: 61-83.
Duke, C. R.(1995) Organizational Conflicts Affecting Technology Commercialization From Nonprofit Laboratories .Product & Brand Managemnet ,Vol 4.p: 1-9.
Etzkowitz, H. (2006). The Entrepreneurial University and the Triple Helix as a Development Paradigm; Conference on Launching a Program to Transform University-Industry-Government Relation in Ethiopia; pp. 29-31.
Fabrizio, K. R., & Minin, A. D. (2008). Commercializing the Laboratory: Faculty Patenting and The Open Science Environment.ResearchPolicy.p:916،924،928.
Ferguson,G.(2008)Commercialisation Models.p:1-34 URL:http://www.rumourcontrol.com.au/analysis/commercialsation_models.pdf.
Jankowski, J. E .(1999) Trends in Academic Research Spending,Alliances, and Commercialization.Journal of Technology Transfer. p: 54-68.
Jolly, Vijay K.(2009). Commercializing new technologies: getting from mind to market. Boston, Massachusetts, Harvard Business school press.
Klofsten, M., & Evans, D. J. (2000). Comparing Academic Entrepreneurship in Europe - The Case of Sweden and Ireland; Small Business Economics, Vol. 14, pp. 299-309.
Kollmer,H.,&Dowling,M.(2004).Licensing as a commercialization strategy for new. Technology-based firms. Research Policy 33:1141-1151.
Komkov, N. I., & Bondareva, N. N. (2007). Problems in the Commercialization of Scientific Researchand Ways of Addressing Them. Economic Policy.p: 9-15.
Krugman,p.(1994).The Myth of Asia’s Miracle, Foreign Affairs, 73(6).
kumar,v&,.jain, p.(2003) .Commercialization of New Technology in India:An Empirical Study of Perceptions of Technology Institutions.Technovation Vol.23. p: 113-115.
Lichtenthaler, U., & Ernst, H. (2007). External Technology Commercialization in Large Firms: Results of a Quantitative Benchmarking Study. R&D Management .p: 384-394.
Markman, G. D., Gianiodis, P. T. & Phan, P. H.(2009).Supply-Side Innovation and Technology Commercialization, Journal of Management Studies, 46 (4), 625-649.
Mingers,J.(2011). Soft OR comes of age: But not everywhere!,Omega:The International Journal of Management Science, 39(6),.729-741
Montazemi A.R. & Conrath D. W. (1986). The use of cognitive mapping for information requirements analysis. MIS quarterly; 157(6),45-56.
Nerkar,A., & Shane, S. (2007). Determinants of Invention Commercialization: An Empirical Examination of Academically Sourced. Strategic Management .p: 1155-1164.
Rasmussen, E., & Gulbrandsen, M. (2006). Intiatives to Promote Commercialization of University Knowledge, Technovation: 518-520.
Siau & Tan.(2005).The Application of Fuzzy Cognitive Map in Soft System Methodology,Springer Verlag, 24(4),325-354.
Siegel,D. S. & Phan, P. H. (2006). Analyzing the Effectiveness of University Technology Transfer: Implications for Entrepreneurship Education, Available at: http://www .economics .rpi.edu.
Smith, K. B., & Larimer, C. W. (2009). The Public Policy Theory Primer. 2nd ed. Boulder, CO: Westview Press.
Sohn,S. Y., & Moon, T. H. (2003). Structural Equation Model for Predicting Technology Commercialization Success Index (TCSI). Technological Forecasting & Social Change .p: 886-890.
Spilling, O. R. (2004). Commercialization of knowledge-conceptual framework, 13th Nordic Conference on Small Business (NCSB)Research,(P.3). NCSB. University of Adelaide, South Australia.
Styles,C.,& Genua,T. (2008). The Rapid Internationalization of High Technology Firms Created Through the Commercialization of Academic Research. World Business.p:146-148.
Thorburn,L.(2000).Knowledge Management, Research Spinn offs and Commercialization of R&D in Australia. Managemnet, Vol 17 .p: 262-271.
Udell,G.,& Hignite, M. (2007). New Product Commercialization:Needs and Strategies. Applied Management and Entrepreneurship,Vol 12.p: 3.
Wilson.J.(2001).Information systems provision: The contribution of soft systems methodology. Journal of the Operational Research Society; 49(3), 296-297.
Yang,P.Y&, .Chang, Y.-C. (2009) Academic Research Commercialization and Knowledge Production and Diffusion: The Moderating Effects of EntrepreneurialCommitment.Scientometrics .p: 4،10.