نوع مقاله : توصیفی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت دولتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 دانشیار گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3 استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد مرند، دانشگاه آزاد اسلامی، مرند، ایران
4 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
چکیده
این تحقیق به دنبال طراحی مدل بهینه مدیریت منابع انسانى با استفاده از مدل نقاط مرجع استراتژیک در شرکت هواپیمایی آتا می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی می باشد و از این جهت که نتایج مورد انتظار آن را می توان در ایرلاین آتا به کار برد از نوع کاربردی می باشد. از کاربردهای مدیریتی این تحقیق می توان به استفاده از نتایج آن در برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی در شرکت هواپیمایی آتا اشاره نمود. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و کارشناس ارشد ایرلاین آتا می باشد. با توجه به نوع روش بکارگرفته شده در این تحقیق برای بار اول تعداد 24 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده است. بنابراین در این تحقیق از روش نمونه گیری ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که بین چشم انداز و ارزشهای سازمانی، ارزش های کاری و ارزشهای سازمانی، چشم هویت سازمانی، چشم انداز و سلامت سازمانی و پیاده سازی رویکرد نقاط مرجع استراتژیک (SRP) در ایرلاین آتا رابطة معناداری وجود دارد. از نوآوری های این تحقیق می توان به طراحی مدل در شرکت هواپیمایی آتا اشاره نمود که آن را از سایر تحقیقات موجود متمایز نموده است که در پایان پیشنهاداتی نیز ارایه شده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Explaining the Optimal Model of Human Resources Management Using the Strategic Reference Points Model at ATA Airlines
نویسندگان [English]
- Amir Mohammadi Asl 1
- Soleyman IRanZadeh 2
- Reza Khodaie Mahmoudi 3
- Mojtaba Ramezani 4
2 Faculty of Management, Azad University of Tabriz
3 Faculty Member of Islamic Azad University, Marand Branch
چکیده [English]
This research is aimed at designing an optimal human resource management model using the strategic reference point model in the ATA Airline Company. This research is in terms of target is applied research and terms of its research method is correlation descriptive and its expected results can be applied in the ATA Airline. The statistical population of this study is all the directors and senior expert of Airline Ata. According to the method used in this research, for the first time, 24 people have been selected as sample size. And the second time, the sample size will be chosen to the number that can be answered. So in this study, composite samples were used to collect information. In this research SPSS software was used to analyze the data. The results of the hypothesis test indicate that there is a meaningful relationship between the outlook and organizational values, organizational values, organizational identity, organizational vision and organizational health, and the implementation of the strategic reference points (SRP) approach in ATA.
کلیدواژهها [English]
- Human Resources Management
- Strategic Reference Points
- Prospects
- Working Values