با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
مدل رهبری آموزشی مبتنی بر زیبایی‌شناختی در نظام آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشگاه‌های دولتی ایران)

سمیه زارعی؛ ناهید نادری بنی؛ حسن زارعی متین

دوره 10، شماره 2 (پیاپی 38) ، فروردین 1401، ، صفحه 123-142

https://doi.org/10.30473/ipom.2021.61017.4462

چکیده
  این پژوهش با هدف ارائه مدل رهبری آموزشی مبتنی بر زیبایی‌شناسی در دانشگاه‌های دولتی ایران در بازه زمانی 98-1400 با رویکرد کیفی انجام گرفت. در این پژوهش کاربردی– اکتشافی، ابزار جمع‌آوری اطلاعات مصاحبه بوده است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگان دانشگاه‌های دولتی بوده که با روش گلوله برفی 13 نفر از خبرگان، نمونه آماری را تشکیل دادند. برای ...  بیشتر

مدیریت عمومی
طراحی مدل فراموشی سازمانی هدفمند، مورد مطالعه: شهرداری قم

فاطمه بهادری جهرمی؛ حسن زارعی متین؛ محمدحسین رحمتی؛ حسین اخوان علوی

دوره 7، شماره 1 (پیاپی 25) ، دی 1397، ، صفحه 133-152

https://doi.org/10.30473/ipom.2019.39169.3095

چکیده
  پژوهش‌های علمی دربارة مدیریت دانش بیشتر بر روی فرایند خلق دانش، استفاده و نیز انتقال آن متمرکز شده‌اند، اما توجه کمی بر روی فرایند فراموش‌کردن دانش صورت گرفته است. این در حالی است که در محیط پویای امروزی همه سازمان‌ها نیازمند تغییر و بازنگری و در بیشتر موارد کنار نهادن روش‌های قدیمی انجام کار هستند. در این مقاله سعی شده با روش تحلیل ...  بیشتر

طراحی مدل شایستگی مدیران در سازمان‌های فرهنگی کشور

حسن زارعی متین؛ محمد حسین رحمتی؛ سید محمد مهدی موسوی؛ احمد ودادی

دوره 2، شماره 4 (پیاپی 8) ، مهر 1393، ، صفحه 19-36

چکیده
  شناخت شایستگی‌ها، نقطۀ شروع پیاده‌سازی سیستم‌های متعدد منابع انسانی مانند مدیریت استعداد و جانشین‌پروری در سازمان است. پژوهش حاضر به منظور شناسایی شایستگی‌های مدیریت اثربخش سازمان فرهنگی در دو فاز طراحی و اعتباریابی مدل انجام شد. با انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته و عمیق با نمونه‌ای 15 نفره از خبرگان فرهنگی و تحلیل تم مصاحبه‌ها ...  بیشتر