همبستگی
پروانه صادقی؛ هوشنگ تقیزاده؛ علی قربانی
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی نقش مهارتهای نرم بر تفکر انتقادی و رفتار نوآورانه مدیران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی-توسعهای و از منظر روششناسی، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران سازمانهای دولتی میباشند. حجم نمونه با استفاده از روش حد اشباع نظری به تعداد 17 نفر در نظر گرفته شده است. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ...
بیشتر
این پژوهش با هدف بررسی نقش مهارتهای نرم بر تفکر انتقادی و رفتار نوآورانه مدیران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی-توسعهای و از منظر روششناسی، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران سازمانهای دولتی میباشند. حجم نمونه با استفاده از روش حد اشباع نظری به تعداد 17 نفر در نظر گرفته شده است. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محققساخته میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش دیمتل انجام شده است. نتایج یافتهها نشان داد که تأثیرگذارترین عامل، خلاقیت و حل مسأله بر تفکر انتقادی است و از نظر شدت تأثیرگذاری مؤلفههای مهارت نرم، به ترتیب خلاقیت و حل مسأله، یادگیری مادام العمر، کارتیمی و گروهی، اخلاق حرفهای و ارتباطات قرار دارند که بیشترین تأثیرگذاری را داشتهاند. همچنین از میان مؤلفههای تأثیرگذار مهارت نرم، یادگیری مادامالعمر مهمترین عامل میباشد که تأثیر زیادی بر رفتار نوآورانه داشته است. بهعنوان نتیجه کلی تحقیق یادگیری مادامالعمر همچون موتور محرکهای است که در صورت کارکرد مناسب میتواند باعث حرکت پرشتاب رفتار نوآورانه، اخلاق حرفهای، ارتباطات و کار تیمی و گروهی و در نتیجه تفکر انتقادی گردد و موجب ارتقای سازمان در دنیای رقابتی امروزی شد.