با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
علت یابی
ارائه مدل مدیریت تعارضات بین نسلی در سازمان با رویکرد آمیخته

علیرضا محمدی بجگان؛ محمد منتظری محمودآبادی؛ یوسف احمدی

دوره 12، شماره2 (پیاپی 46) ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 103-118

https://doi.org/10.30473/ipom.2023.68268.4855

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت تعارضات بین نسلی در بین کارکنان کشتیرانی جنوب - خط ایران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع اکتشافی است که با رویکرد آمیخته (کیفی- کمی) مورد تحلیل قرار گرفته است. در مرحلة اول جهت شناسایی مولفه‌های الگو، از روش کیفی و مصاحبه‌های عمیق استفاده شد. جامعه آماری بخش کیفی، 15 ...  بیشتر

طراحی وتبیین مدل سازمان خادم(مورد مطالعه:کمیته امداد امام خمینی(ره ) )

حسن درویش؛ علیرضا حسن‌زاده؛ محمد منتظری؛ علیرضا فتحی‌زاده

دوره 2، شماره 4 (پیاپی 8) ، مهر 1393، ، صفحه 57-76

چکیده
   با توجه به مشکلات فراوانی که بیشتر سازمان ها با آن مواجه اند، می توانیم ریشه برخی از مهمترین مشکلات را در نبود نگرش خدمتگزاری در سطح اعضای سازمان که صرفا توجه به منافع فردی خود را در اولویت قرار داده اند را نام ببریم و به همین لحاظ شکل گیری سازمان های خادم جهت توجه به منافع عموم جامعه  و ارائه خدمات متعالی دارای اهمیت فراوانی است ...  بیشتر

تأثیر استقرار سیستم مدیریت یکپارچه بر بلوغ سازمانی؛ مورد مطالعه پالایشگاه چهارم گاز عسلویه

ایران غازی؛ محمد منتظری؛ احسان ستوده

دوره 2، شماره 2 (پیاپی 6) ، فروردین 1393، ، صفحه 67-75

چکیده
    سیستم مدیریت یکپارچه به معنای یکپارچه کردن چندین سیستم درون یک سیستم منحصربه فرد است که از طریق آن، سازمان تا حد ممکن بتواند کنترل و اداره عملیات و فعالیت هایش را به جای استفاده از چندین سیستم جداگانه، درون یک سیستم یکپارچه به انجام برساند. این سیستم از تلفیق استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001، سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ...  بیشتر