با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
همبستگی
پایش نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در تأثیر مربیگری سازمانی بر انگیزه خدمت عمومی

افسانه صادقی؛ هوشنگ تقی‌زاده؛ علی قربانی

دوره 13، شماره 2 (پیاپی 50) ، فروردین 1404، ، صفحه 19-46

https://doi.org/10.30473/ipom.2025.56869.4292

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در تأثیر مربیگری سازمانی بر انگیزه خدمت عمومی با در بین کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری، کل کارکنان کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز (460 نفر) بود. نمونه 209 نفر، براساس فرمول کوکران ...  بیشتر

مدل سازی
"جنون جلسه" در مدیران: پیدایش، پیامدها و راهکارها

علی قربانی؛ محمدامین ترابی؛ متینه مقدم

دوره 11، شماره 4 (پیاپی 44) ، آبان 1402، ، صفحه 171-202

https://doi.org/10.30473/ipom.2024.71145.4975

چکیده
  این مقاله به بررسی پدیده‌ی "جنون جلسه" در مدیران می‌پردازد که به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در محیط کار و سازمان‌ها شناخته می‌شود. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی علل و عوامل مؤثر بر پیدایش این پدیده و ارائه راهکارهایی برای مدیران جهت مقابله با آن است. برای این تحقیق، از روش فراترکیب هوشمند استفاده شده است. جهت این کار، از اسکریپت‌های ...  بیشتر

طراحی مدل فراگیرسازی اپلیکشن‌های شبکه‌های اجتماعی

الهام حسینی چگنی؛ علی قربانی؛ محمدرضا مشایخی؛ علی شاه‌نظری

دوره 11، شماره1 (پیاپی 41) ، دی 1401، ، صفحه 165-180

https://doi.org/10.30473/ipom.2022.9978

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدل فراگیرسازی اپلیکشن‌های شبکه اجتماعی می‌باشد. پژوهش حاضر در چارچوب راهبرد پژوهشی روش‌های آمیخته (کمی و کیفی) می‌باشد. به‌منظور تبیین مدل فراگیرسازی اپلیکشن‌های بومی شبکه اجتماعی، نظریة داده‌بنیاد را طرح و تدوین کرده‌ایم و در مرحله دوم، آن را در معرض آزمون کمی قرار داده‌ایم تا از تعمیم‌پذیری ...  بیشتر

ارائه یک چارچوب مفهومی برای پردازش نظریة مدیریت ویترینی

علی قربانی

دوره 6، شماره 4 (پیاپی 24) ، مهر 1397، ، صفحه 151-164

https://doi.org/10.30473/ipom.2018.5254

چکیده
  هدف این مقاله تبیین یک مسئله اپیدمیک و نوظهور در سبک‌های مدیریتی تحت عنوان سبک مدیریت ویترینی است. برای طراحی چارچوب مفهومی، از استراتژی نظریه‌پردازی داده بنیاد و برای گردآوری داده‌ها از ابزار «مصاحبه اکتشافی» و «مشاهده» استفاده شده است. نمونه مورد مصاحبه 17 نفر از است. دانشگاه دارای حداقل پنج سال سابقه اجرایی بودند که ...  بیشتر

مدل سازی
طراحی مدل جذب ارباب‌رجوع با رویکرد بازاریابی عصبی در بانک‌های دولتی با استفاده از نظریه داده بنیاد

علی قربانی؛ حسین قره بیگلو؛ فریدون پیمان

دوره 5، شماره 3 (پیاپی 19) ، تیر 1396، ، صفحه 131-140

چکیده
  امروزه پیشرفت دانش بشری بر بازاریابی نیز تأثیرگذار بوده به‌نحوی‌که رشته‌ای تحت عنوان بازاریابی عصبی  به وجود آمده است. در این روش اعتقاد بر این است که مطالعه بیولوژی و فیزیکی مغز مهم‌ترین راه برای شناخت رفتار خریداران است. هدف از این مطالعه طراحی مدلی برای جذب مشتری با رویکرد بازاریابی عصبی جهت جذب مشتریان در بانک می‌باشد. در ...  بیشتر